- Sputnik Србија, 1920, 08.12.2022
ЖИВОТ
Занимљивости из земље и света

Кинески научници открили нови хормон у људском телу

CC0 / Pixabay / Исхрана
Исхрана - Sputnik Србија, 1920, 24.02.2023
Кинески научници открили су нови хормон који се лучи у цревима, назван фамсин, а доприноси метаболичким адаптацијама током гладовања.
Црева су одговорна за апсорпцију хранљивих материја и управљају метаболизмом у различитим органима током храњења, а хормони које луче црева делимично контролишу тај процес. Међутим, није јасно да ли црева играју улогу у метаболизму током гладовања, објавили су кинески медији.
У студији објављеној у часопису „Сел рисерч", истраживачи из Цингхуа универзитета и Џедјијанг медицинског универзитета, дали су име новооткривеном хормону фамсин, у преводу, хормон преживљавања глади.
Током гладовања, фамсин подстиче генерисање глукозе из одређених кетонских и тела која нису заснована на угљеним хидратима, тако што разбија масти и чува енергију.
Блокирање фамсина у експериментима поправља ниво глукозе у крви код мишева дијабетичара, тако да би он могао да има улогу у терапији те болести.
Према мишљењу кинеских научника, комуникација између органа за варење и других органа преко фамсина од суштинске је важности при привикавању метаболизма на гладовање.
Прве фотографије свемира са телескопа Џејмс Веб - Sputnik Србија, 1920, 23.02.2023