00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
16:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
Кад ликови из романа одлуче да убију писца
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Очекујем експлозију медаља у атлетици, Ивана није рекла последњу реч
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Навали народе: Украјина на распродаји
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 24.01.2022
КУЛТУРА
Рубрика која прати културне феномене и догађаје, ствараоце и личности који својим делом креирају савремену културну сцену у земљи и у свету.

Руски редитељ Борис Хлебников: Ковид је убрзао природан процес одумирања биоскопа

© Tanjug / Зоран ЖестићБорис Хлебников
Борис Хлебников - Sputnik Србија, 1920, 02.03.2023
Пратите нас
Јасно ми је да ће 90 посто људи мој филм погледати на мобилном телефону. То није ни добро ни лоше. То је нова стварност, а ковид је само убрзао природан процес одумирања биоскопа, каже гост ФЕСТ-а, руски редитељ и продуцент Борис Хлебников.
Редитељ филма „Слободно лебдење“ и серије „Обична жена“ која се нашла међу три најбоље руске серије 2018. године, учествује у индустријском делу програма 51. ФЕСТ-а.

Новац није пресудан за филм

Он је на конференцији за новинаре истакао да су фестивали савршена места за разговор о будућим остварењима и могућим сарадњама:
„Док гледамо филмове на фестивалу, већ размишљамо о новим, копродукцијама и управо нова сарадња може да се деси на оваквим местима“.
Хлебников је рекао да му је намера да са учесницима програма „ФЕСТ Про“ разговара о копродукцијама и њиховом значају за настанак филма, али је изричит у ставу да новац није пресудан за снимање филма:
„Новац није основни проблем продукције. Важно је да аутор има идеју. Сви моји филмови су копродукције, али није новац био пресудан за њихов настанак. Када имаш добро идеју, новац се нађе. Више пута су ме позивали да снимам у Европи. Одбио сам јер ми није јасно како могу да говорим о свету који не познајем – да Немцима говорим о Немачкој, Французима о Француској“.

Ауторски филм нећу гледати у биоскопу

Хлебников ће у петак, 3. марта, учествовати на панелу „Копродукције и снимање филмова у новој стварности: пост-ковид,нове ВОД платформе и нови европски пејзаж“, који се организује у оквиру ФЕСТ-а.
„Можда нисам у праву, али мислим да је ковид убрзао природан процес одумирања биоскопа. Људи су и иначе све ређе одлазили у биоскоп.Као редитељу јасно ми је да ће 90 посто људи погледати мој филм на телефону. То је нова стварност“, рекао је руски редитељ.
На констатацију да је акциони филм „Топ Ган: Маверик“ у Америци након пандемије вратио публику у биоскопе, Хлебников је приметио да то није само филм, већ атракција:
„Много експлозије, музика… Такав филм могу да гледам у биоскопу са људима и да ми не смета што једу или причају у сали. Али ја лично нећу отићи у биоскоп да гледам озбиљан ауторски филм, јер ће ме људи јако нервирати. Пре ћу жртвовати гледање на великом платну“.
О платформама за гледање филмова на захтев Хлебников има позитивно мишљење:
„За мене је то сјајно. Видим да се брзо развија у Европи и Америци. То је јако добра алтернатива за биоскоп и за телевизију“.
Филм „Снег и медвед” турске редитељке Селчен Ергун - Sputnik Србија, 1920, 28.02.2023
КУЛТУРА
Турска редитељка: Филм о патријархату близак и српској култури
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала