00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
Свет настао испод Гогољевог шињела
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
Ауторска емисија Љубинке Милинчић
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Велики преокрет у ЕУ: Одложена одлука о забрани продаје бензинаца и дизелаша

© Flickr / WendellСаобраћајна гужва
Саобраћајна гужва - Sputnik Србија, 1920, 03.03.2023
Пратите нас
Државе чланице Европске уније одлучиле су данас да одложе коначну одлуку о увођењу забране продаје нових возила с моторима на унутрашње сагоревање после 2035. године, објавило је шведско председништво ЕУ.
Коначну одлуку требало би да донесу министри за заштиту животне средине који се састају 7. марта, а сада су заменици шефова сталних представништава држава чланица одлучили да одложе то за неки каснији састанак Савета ЕУ, објавио је портпарол шведског председавања Саветом Данијел Холмберг, не наводећи разлоге за одлагање.
Преговарачи Савета ЕУ, које заступа државе чланице и Европског парламента постигли су крајем октобра прошле године начелни договор о уредби која предвиђа обавезну примену нулте стопе емисије нових аутомобила и комбија од 2035. године, што значи да се од тада више не би могли продавати нови аутомобили на бензин и дизел.
После тога, договор је са своје стране потврдио Европски парламент на пленарној седници 14. фебруара и преостала је још коначна одлука Савета ЕУ да би уредба ступила на снагу.
Међутим, у последње време почеле су да се чују критике, нарочито у Немачкој и Италији, две чланице с врло јаким аутомобилским индустријама, да је постављени рок преамбициозан и преурањен.
Уз Италију и Немачку, резерве према овој уредби имају и Пољска и Бугарска. Ако би Немачка била суздржана, а Италија против, у Савету не би било довољно гласова за квалификовану већину. Одлука у Савету може да се донесе ако за њу гласа најмање 15 од 27 држава чланица, које имају најмање 65 одсто становништва ЕУ.
Ни у Европском парламенту није било уверљиве већине. За одлуку је гласало 340 посланика, 279 је било против, а 21 посланик је био суздржан. Уредбу су подржали посланици социјалдемократа, зелених и либерала, пренео је "Јутарњи лист".
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала