https://sputnikportal.rs/20230306/nemacka-vapi-za-vozacima-autobusa-plate-povecane-ali-nema-ko-da-vozi--ukidaju-se-linije-1151980042.html
Немачка вапи за возачима аутобуса: Плате повећане, али нема ко да вози – укидају се линије
Немачка вапи за возачима аутобуса: Плате повећане, али нема ко да вози – укидају се линије
Sputnik Србија
Немачки аутобуски превозници све чешће су присиљени да ограничавају понуду због недостатка возача, саопштио је Савез немачких превозника (ВДВ). 06.03.2023, Sputnik Србија
2023-03-06T22:51+0100
2023-03-06T22:51+0100
2023-03-06T22:51+0100
економија
економија
свет – економија
саобраћај и инфраструктура
немачка
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111317/63/1113176355_1:0:1919:1079_1920x0_80_0_0_d4ef505301b3e07af9ab46a23bbca2a5.jpg
„Мени није позната ни једна фирма из сектора аутобуског превоза која није била присиљена да укине барем једну линију због недостатка возача“, рекао је председник ВДВ-а Харалд Краус.Финансијски услови бољи, али возача једноставно немаИз испитивања које је међу немачким аутобуским превозницима у јавном сектору спровело кровно удружење ВДВ произлази да 77 одсто испитаних рачуна с великим порастом потребе за возачима до 2030. Истовремено би до 2030. године велик број возача могао да оде у пензију, што би могло додатно да погорша ситуацију са особљем.Краус је објаснио да је у прошлости много возача напустило превозничку браншу због мањих плата.„Финансијски услови су сада, када је порасла важност јавног превоза, побољшани, али једноставно недостаје особља“, рекао је Краус.Он је нагласио да почетничка сатница возача аутобуса у јавном превозу у савезној покрајини Северној Рајни Вестфалији износи 15,60 евра што је, како је нагласио, боље него код конкурентских предузећа.Непопуњено 7.800 радних местаПрема истраживању, 48 одсто испитаних фирми навело је да је мањак возача тренутно њихов највећи проблем. Савез међуградских и међународних аутобуских превозника (ДБО) навео је како ће до 2030. недостајати 87.000 возача аутобуса, а тренутно је непопуњено 7.800 радних места.Како је прошле недеље нагласио немачки министар рада Хубертус Хајл, Немачка се и даље суочава с великим недостатком радне снаге. Он је најавио даље подстицајне мере за усељавање радника у Немачку.Савезна канцеларија за запошљавање је почетком месеца објавила да и даље постоји велика потражња за стручним радницима посебно у здравству, ИТ сектору, али и кад су занати у питању, пренео је „Инекс“ писање немачких медија.
https://sputnikportal.rs/20230226/nemackoj-ce-za-tri-godine-faliti-vise-od-100-hiljada-radnika-u-digitalnom-sektoru-1151527610.html
немачка
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111317/63/1113176355_240:0:1679:1079_1920x0_80_0_0_e6beb99d0cced3a55ef5688a547993be.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, свет – економија, саобраћај и инфраструктура, немачка
економија, свет – економија, саобраћај и инфраструктура, немачка
Немачка вапи за возачима аутобуса: Плате повећане, али нема ко да вози – укидају се линије
Немачки аутобуски превозници све чешће су присиљени да ограничавају понуду због недостатка возача, саопштио је Савез немачких превозника (ВДВ).
„Мени није позната ни једна фирма из сектора аутобуског превоза која није била присиљена да укине барем једну линију због недостатка возача“, рекао је председник ВДВ-а Харалд Краус.
Финансијски услови бољи, али возача једноставно нема
Из испитивања које је међу немачким аутобуским превозницима у јавном сектору спровело кровно удружење ВДВ произлази да 77 одсто испитаних рачуна с великим порастом потребе за возачима до 2030. Истовремено би до 2030. године велик број возача могао да оде у пензију, што би могло додатно да погорша ситуацију са особљем.
Краус је објаснио да је у прошлости много возача напустило превозничку браншу због мањих плата.
„Финансијски услови су сада, када је порасла важност јавног превоза, побољшани, али једноставно недостаје особља“, рекао је Краус.
Он је нагласио да почетничка сатница возача аутобуса у јавном превозу у савезној покрајини Северној Рајни Вестфалији износи 15,60 евра што је, како је нагласио, боље него код конкурентских предузећа.
Непопуњено 7.800 радних места
Према истраживању, 48 одсто испитаних фирми навело је да је мањак возача тренутно њихов највећи проблем. Савез међуградских и међународних аутобуских превозника (ДБО) навео је како ће до 2030. недостајати 87.000 возача аутобуса, а тренутно је непопуњено 7.800 радних места.
Како је прошле недеље нагласио немачки министар рада Хубертус Хајл, Немачка се и даље суочава с великим недостатком радне снаге. Он је најавио даље подстицајне мере за усељавање радника у Немачку.
Савезна канцеларија за запошљавање је почетком месеца објавила да и даље постоји велика потражња за стручним радницима посебно у здравству, ИТ сектору, али и кад су занати у питању,
пренео је „Инекс“ писање немачких медија.