https://sputnikportal.rs/20230417/kraj-za-jeftine-letove-u-evropi-eu-uvodi-sve-stroze-klimatske-propise-1154319444.html
Крај за јефтине летове у Европи: ЕУ уводи све строже климатске прописе
Крај за јефтине летове у Европи: ЕУ уводи све строже климатске прописе
Sputnik Србија
Летњи летови између Велике Британије и земаља ЕУ су ове године за трећину скупљи него лане, али ово није тренутна осцилација, већ нова реалност у Европи због... 17.04.2023, Sputnik Србија
2023-04-17T13:18+0200
2023-04-17T13:18+0200
2023-04-17T13:18+0200
економија
економија
свет – економија
саобраћај и инфраструктура
авио-саобраћај
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/05/18/1137656331_0:137:2938:1790_1920x0_80_0_0_2242cfc4fabc8a36a1945881ef9d504b.jpg
Систем за трговину емисијама Европске уније (ЕУ ЕТС) предвиђа да авио-превозници купују карбонске компензације за сваку метричку тону угљен-диоксида које испусте у атмосферу, а ова правила важе за летове које почињу и завршавају се у Европском економском простору, Великој Британији и Швајцарској.По садашњим прописима, авио-компаније добијају око половине ових компензација бесплатно, али овај уговор се завршава 2026. године, преноси Блумберг.Почев од 2024. године, авио-компаније ће плаћати све више за карбонске компензације, а у року од три године ће њихови трошкови бити троструко већи.Промене у ЕУ ЕТС ће смањити профит шест главних нискобуџетних авио-компанија - Рајанер, Изиџет, Виз Ер, Вуелинг, Еуровингс и Трансавиа за 77 одсто, а то ће довести до неизбежног повећања цена карата.Авио-индустрија, која производи 2,5 одсто светских емисија угљен диоксида, према ЕУ плану „Дестинација 2050“, мораће да се трансформише у наредне три деценије тако да загађење буде сведено на нулу.Да би се достигли ови циљеви, неопходне су инвестиције у инфраструктуру и авијацију будућности, као и коришћење алтернативних горива и технологија које отклањају угљен диоксид.Трошкови ове транзиције су процењени на огромних 820 милијарди евра до 2050. године.Већина технологије на коју план „Дестинација 2050“ рачуна, као што су авиони на струју или водоник, не може још да се користи.Постоји много непознаница везаних за ову транзицију, али једно је сигурно: наредне деценије ће бити веома скупе и изазовне за ваздушни саобраћај, закључује Блумберг.
https://sputnikportal.rs/20230306/nikola-tesla-najbolji-evropski-aerodrom-u-tri-kategorije-1151986667.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/05/18/1137656331_125:0:2737:1959_1920x0_80_0_0_268648bead0e67a932aea623b31caf30.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, свет – економија, саобраћај и инфраструктура, авио-саобраћај
економија, свет – економија, саобраћај и инфраструктура, авио-саобраћај
Крај за јефтине летове у Европи: ЕУ уводи све строже климатске прописе
Летњи летови између Велике Британије и земаља ЕУ су ове године за трећину скупљи него лане, али ово није тренутна осцилација, већ нова реалност у Европи због све строжих климатских прописа.
Систем за трговину емисијама Европске уније (ЕУ ЕТС) предвиђа да авио-превозници купују карбонске компензације за сваку метричку тону угљен-диоксида које испусте у атмосферу, а ова правила важе за летове које почињу и завршавају се у Европском економском простору, Великој Британији и Швајцарској.
По садашњим прописима, авио-компаније добијају око половине ових компензација бесплатно, али овај уговор се завршава 2026. године,
преноси Блумберг.
Почев од 2024. године, авио-компаније ће плаћати све више за карбонске компензације, а у року од три године ће њихови трошкови бити троструко већи.
Промене у ЕУ ЕТС ће смањити профит шест главних нискобуџетних авио-компанија - Рајанер, Изиџет, Виз Ер, Вуелинг, Еуровингс и Трансавиа за 77 одсто, а то ће довести до неизбежног повећања цена карата.
Авио-индустрија, која производи 2,5 одсто светских емисија угљен диоксида, према ЕУ плану „Дестинација 2050“, мораће да се трансформише у наредне три деценије тако да загађење буде сведено на нулу.
Да би се достигли ови циљеви, неопходне су инвестиције у инфраструктуру и авијацију будућности, као и коришћење алтернативних горива и технологија које отклањају угљен диоксид.
Трошкови ове транзиције су процењени на огромних 820 милијарди евра до 2050. године.
Већина технологије на коју план „Дестинација 2050“ рачуна, као што су авиони на струју или водоник, не може још да се користи.
Постоји много непознаница везаних за ову транзицију, али једно је сигурно: наредне деценије ће бити веома скупе и изазовне за ваздушни саобраћај, закључује Блумберг.