00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Без сарадње Срба и Руса нема остварења словенског сна
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Хоће ли бити Трећег светског рата
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Дуалност Милене Павловић Барили“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Србији недостаје 20.000 професионалних возача

© Sputnik / Евгений Епанчинцев / Уђи у базу фотографијаКамион
Камион - Sputnik Србија, 1920, 05.10.2023
Пратите нас
Србији недостаје 20.000 професионалних возача и тешко да ће у наредних пет година проблем бити ублажен, изјавио је извршни директор Удружења друмског саобраћаја „Србијатранспорт“ Горан Алексић.
Србија треба да „произведе“ бар 4.000 професионалних возача на годишњем нивоу, рекао је Алексић.
„Хиљаду возача треба да дође из средњих стручних школа, а три хиљаде из система из друштва кроз Центре за стручну професионалну компетенцију“, рекао је он.
Навео је да новим законом снижена старосна граница само за оне који прођу изузетно квалитетну обуку.
„И они ће до пуне старосне границе - возачи камиона до 21 године, а аутобуса до 24, моћи да раде само у националном саобраћају“, рекао је Алексићи навео да ту квалитетну обуку креира Агенција за безбедност саобраћаја.
Према његовим речима, у Србији сада постоји 26 центара за стручну професионалну компетенцију.
„Мислимо да ћемо врло брзо имати више од 60 чиме ће бити покривена цела Србија. Раније је обука трајала седам сати теоретске наставе и 15 сати вожње у аутошколи. Сад траје 140 сати, то је темељна обука која учи младе како се вози у кривини, по киши, узбрдо, низбрдо, како се одржава возило“, рекао је Алексић.
Он је навео и да транспортна привреда има изузетно квалитетну сарадњу са министарствима грађевинарства, саобраћаја, унутрашњих послова, Агенцијом за безбедност саобраћаја.
„Морамо озбиљно да размишљамо о повећању зарада. Зараде које су већ довољно велике створиће атрактивно занимање које ће Србији обезбедити довољан број професионалних возача како би испунили захтеве прозиводне приведе, индустрије и грађана“, рекао је он.
У Србији, како каже, постоји 175.000 лиценцираних возача, од чега је део у иностранству, док се део бави такси превозом.
„Процењујемо да је ангажовано око 100.000 професионалних возача и тај недостатак од 20.000 возача, који се кумулирао годинама огроман је“, рекао је он додао да је МУП прихватио са великим разумевањем њихову иницијативу, а што постоји у ЕУ - снижавање старосне границе због недостатка професионалних возача.
Према његовим речима, сада постоји недостатак конкуренције и селекције.
„Више нема ригорозних контрола, психотестова, јасно је да је угрожена и безбедност саобраћаја и сама делатност, јер нама ко да ради. Велики узрок тога је што су професионални возачи отишли у иностранство у земље које су на време сагледавале потребе своје привреде и доносиле мере које су им у интересу, и сада су наша држава, наша влада и наши људи у институцијама препознали да морају да доносе мере у интересу привреде и друштва“, рекао је он.
Одмах се са Б може полагати за Д категорију, навео је и додао да жене сада лако могу да управљају аутобусима, мењачи су аутоматски, удобни су за вожњу, а зараде прилично високе.
Према његовим речима, неко ко ради за минималац, ако је здрав и способан може да пређе и да ради далеко квалитетнији посао него што сада ради.
Алексић, на питање колико возача је у иностранству и како то да смо дошли до тога да наши возачи одлазе, а да нас возе странци, каже да када неко оде сам да ради у Немачку треба да зна да ће тамо имати зараду мању од лекара, професора... јер су тамо услуге режије много високе.
Возачи у Немачкој нису на оваквом нивоу зарада на ком су у Србији, и остаје им релативно мало новца од 2.000 или 2.500 евра колика је плата, навео је Алексић и додао да мора да се зна и да су казне за прекршаје драматично веће - од три до 10 пута веће него у Србији.
„Има доста возача који се враћају, посебно ако оду сами. Сам човек када оде у иностранство није никаква срећа“, поручио је Алексић.
Подсетио је да у Србију долазе возачи из Индије, Шри Ланке, других крајева и да пролазе корз веома квалитетну селекцију.
Возач аутобуса - Sputnik Србија, 1920, 06.03.2023
ЕКОНОМИЈА
Немачка вапи за возачима аутобуса: Плате повећане, али нема ко да вози – укидају се линије
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала