- Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

„Суво кочење“: Револуционарно откриће у свету аутомобила /фото/

© Фото : Pexels/Photo by Jesse Zheng Аутомобил
Аутомобил - Sputnik Србија, 1920, 21.11.2023
Пратите нас
Систем „dry brake-by-wire“ ослања се на електричне моторе постављене поред самих точкова, елиминишући потребу за хидрауличном течношћу и омогућавајући бољу контролу над управљањем аутомобила.
Немачка технолошка компанија „ЗФ Фридрихшафен“ (ZF Friedrichshafen), која дизајнира и развија технологије за аутомобилску индустрију, представила је потенцијално револуционарни кочиони систем, први који је у основи потпуно електро-механички. Њихово решење елиминише потребу за хидрауличким круговима и течношћу, па је потпуно „суво“, а ослања се на електронски систем који преноси сигнал од папучице до самих кочница на главчинама точкова, пише „Аутонет“.

„Dry brake-by-wire“

Систем за „суво кочење преко жице“ (dry brake-by-wire) први је те врсте у свету и намењен је напредним возилима са умреженим електронским системима, а отвара врата бројним применама и новим начинима контроле и управљања возилима, сматрају у компанији ЗФ.
Иновација је усклађена са актуелним трендовима у развоју повезаних и софтверски дефинисаних аутомобила, тако да ће њиховим дизајнерима и инжењерима дати више слободе у примени него што је то случај код хидрауличних кочница.
Уместо да кочиону силу генерише хидраулична течност, која се преноси на склоп кочнице, у овом случају се сигнал са папучице преноси жицом. На крају те жице налазе се електромотори, који стварају потребну силу кочења и преносе је на кочионе плочице. ЗФ тврди да ово решење омогућава јаче кочење, брже заустављање, бољу регенерацију енергије и ниже трошкове одржавања.
На пример, у случају изненадног аутоматског кочења, при брзини од 100 km/h, систем „суво кочење по жици“ ће зауставити исти аутомобил и до девет метара пре него што би га зауставио конвенционални хидраулички кочиони систем. У случају електричних аутомобила, предности су још очигледније, јер ова иновација нуди до 17% више поврата енергије у батерије, рециклирањем вишка кинетичке енергије током кочења.
Систем има и еколошке предности – свака кочница оптимизује свој рад, омогућавајући тако мање хабање плочица и самим тим мање емисије штетних честица у животну средину. Осим тога, јефтинији је за уградњу од класичних система, па ће произвођачима возила донети додатне уштеде. За сада нема информација да ли ће и када неко од њих почети да га уграђује у нове аутомобиле.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала