https://sputnikportal.rs/20231121/suvo-kocenje-revolucionarno-otkrice-u-svetu-automobila-foto-1164062639.html
„Суво кочење“: Револуционарно откриће у свету аутомобила /фото/
„Суво кочење“: Револуционарно откриће у свету аутомобила /фото/
Sputnik Србија
Систем „dry brake-by-wire“ ослања се на електричне моторе постављене поред самих точкова, елиминишући потребу за хидрауличном течношћу и омогућавајући бољу... 21.11.2023, Sputnik Србија
2023-11-21T22:51+0100
2023-11-21T22:51+0100
2023-11-21T22:51+0100
економија
економија
свет – економија
аутомобили
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/0b/15/1164063076_0:160:3073:1888_1920x0_80_0_0_d2feb70a7434a3d10140b67fba00d697.jpg
Немачка технолошка компанија „ЗФ Фридрихшафен“ (ZF Friedrichshafen), која дизајнира и развија технологије за аутомобилску индустрију, представила је потенцијално револуционарни кочиони систем, први који је у основи потпуно електро-механички. Њихово решење елиминише потребу за хидрауличким круговима и течношћу, па је потпуно „суво“, а ослања се на електронски систем који преноси сигнал од папучице до самих кочница на главчинама точкова, пише „Аутонет“.„Dry brake-by-wire“Систем за „суво кочење преко жице“ (dry brake-by-wire) први је те врсте у свету и намењен је напредним возилима са умреженим електронским системима, а отвара врата бројним применама и новим начинима контроле и управљања возилима, сматрају у компанији ЗФ.Иновација је усклађена са актуелним трендовима у развоју повезаних и софтверски дефинисаних аутомобила, тако да ће њиховим дизајнерима и инжењерима дати више слободе у примени него што је то случај код хидрауличних кочница.Уместо да кочиону силу генерише хидраулична течност, која се преноси на склоп кочнице, у овом случају се сигнал са папучице преноси жицом. На крају те жице налазе се електромотори, који стварају потребну силу кочења и преносе је на кочионе плочице. ЗФ тврди да ово решење омогућава јаче кочење, брже заустављање, бољу регенерацију енергије и ниже трошкове одржавања.На пример, у случају изненадног аутоматског кочења, при брзини од 100 km/h, систем „суво кочење по жици“ ће зауставити исти аутомобил и до девет метара пре него што би га зауставио конвенционални хидраулички кочиони систем. У случају електричних аутомобила, предности су још очигледније, јер ова иновација нуди до 17% више поврата енергије у батерије, рециклирањем вишка кинетичке енергије током кочења.Систем има и еколошке предности – свака кочница оптимизује свој рад, омогућавајући тако мање хабање плочица и самим тим мање емисије штетних честица у животну средину. Осим тога, јефтинији је за уградњу од класичних система, па ће произвођачима возила донети додатне уштеде. За сада нема информација да ли ће и када неко од њих почети да га уграђује у нове аутомобиле.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/0b/15/1164063076_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_f2028b7a0e0ccd6117ce731123f4d60c.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, свет – економија, аутомобили
економија, свет – економија, аутомобили
„Суво кочење“: Револуционарно откриће у свету аутомобила /фото/
Систем „dry brake-by-wire“ ослања се на електричне моторе постављене поред самих точкова, елиминишући потребу за хидрауличном течношћу и омогућавајући бољу контролу над управљањем аутомобила.
Немачка технолошка компанија „ЗФ Фридрихшафен“ (ZF Friedrichshafen), која дизајнира и развија технологије за аутомобилску индустрију, представила је потенцијално револуционарни кочиони систем, први који је у основи потпуно електро-механички. Њихово решење елиминише потребу за хидрауличким круговима и течношћу, па је потпуно „суво“, а ослања се на електронски систем који преноси сигнал од папучице до самих кочница на главчинама точкова,
пише „Аутонет“.
Систем за „суво кочење преко жице“ (dry brake-by-wire) први је те врсте у свету и намењен је напредним возилима са умреженим електронским системима, а отвара врата бројним применама и новим начинима контроле и управљања возилима, сматрају у компанији ЗФ.
Иновација је усклађена са актуелним трендовима у развоју повезаних и софтверски дефинисаних аутомобила, тако да ће њиховим дизајнерима и инжењерима дати више слободе у примени него што је то случај код хидрауличних кочница.
Уместо да кочиону силу генерише хидраулична течност, која се преноси на склоп кочнице, у овом случају се сигнал са папучице преноси жицом. На крају те жице налазе се електромотори, који стварају потребну силу кочења и преносе је на кочионе плочице. ЗФ тврди да ово решење омогућава јаче кочење, брже заустављање, бољу регенерацију енергије и ниже трошкове одржавања.
На пример, у случају изненадног аутоматског кочења, при брзини од 100 km/h, систем „суво кочење по жици“ ће зауставити исти аутомобил и до девет метара пре него што би га зауставио конвенционални хидраулички кочиони систем. У случају електричних аутомобила, предности су још очигледније, јер ова иновација нуди до 17% више поврата енергије у батерије, рециклирањем вишка кинетичке енергије током кочења.
Систем има и еколошке предности – свака кочница оптимизује свој рад, омогућавајући тако мање хабање плочица и самим тим мање емисије штетних честица у животну средину. Осим тога, јефтинији је за уградњу од класичних система, па ће произвођачима возила донети додатне уштеде. За сада нема информација да ли ће и када неко од њих почети да га уграђује у нове аутомобиле.