https://sputnikportal.rs/20231125/pala-cena-polovnjaka-u-nemackoj-da-li-ce-se-to-pojeftinjenje-osetiti-i-kod-nas-1164239716.html
Пала цена половњака у Немачкој, да ли ће се то појефтињење осетити и код нас
Пала цена половњака у Немачкој, да ли ће се то појефтињење осетити и код нас
Sputnik Србија
Цене половних аутомобила у Немачкој у паду су већ седам месеци. Међутим, тај пад је веома мали, тако да се то није осетило на нашем тржишту, каже Петар... 25.11.2023, Sputnik Србија
2023-11-25T21:29+0100
2023-11-25T21:29+0100
2023-11-25T21:29+0100
економија
економија
србија – економија
аутомобилска индустрија
немачка
аутомобили
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/0b/1123835624_0:159:3079:1890_1920x0_80_0_0_63aa64a08efc2e20a6d467551cd0b8e2.jpg
Немачка је једно од доминантних тржишта са којег се у Србију увозе половни аутомобили. Тамо су цене половњака у паду већ седам месеци.Петар Величковић, са сајта ''Половни аутомобили'', рекао је за РТС да се то појефтињење још није пренело на наше тржиште.Према његовим речима, један од њихових највећих огласника је урадио анализу која је показала да је дошло до пада цена, али да је тај пад веома мали - мањи од 1 одсто у октобру у односу на септембар.Значајније су, каже, појефтинила луксузна возила, за 2,7 одсто.Међутим, када је реч о аутомобилима које доминантно увозимо у Србију, то су возила стара између 10 и 20 година, и тај пад је само 0,4 одсто, навео је Величковић и истакао да је то недовољно да би се у кратком временском периоду то појефтињење одразило на цене код нас.У овом тренутку је, указује, веома незахвално давати прогнозе када би то појетфтињење могло да се деси и код нас, али, како каже, делује да у неких наредних неколико месеци није реално очекивати значајни пад цена половњака.После Немачке, половна возила стижу и из Француске и Швајцарске и тамо цене не "мрдају", што такође говори да не можемо да очекујемо да појефтине.Када су у питању возила стандарда Еуро 6, дошло је до незнатног поскупљења.Више од 80 одсто возила у Србији старија од 10 годинаУ првих девет месеци ове године у Србију је увезено око 90.000 половних аутомобила, а више од 80 одсто су возила старија од 10 година."То је податак који је исти годинама, ми смо негде на дну европске лествице по просечној старости аутомобила и мислим да ће ускоро достићи и 18 година", рекао је Величковић.Постоји, каже, и друга страна приче, а то је да код нас полако скаче продаја нових аутомобила.Почео и увоз возила из НорвешкеНа нашем тржишту би могла да се нађе већа количина возила из Норвешке, с обзиром на то да тамошња влада субвенционише прелазак на електрична возила.Видећемо, каже, како ће се то у наредном периоду одвијати. "Интересовања свакако има и полако Норвешка постаје једно тржиште из које стиже све већи број половних аутомобила", рекао је Величковић.Најављен је и увоз половних возила из Америке, али ту је проблем цена транспорта."Сигурно кошта неколико хиљада евра да се аутомобил допреми из Америке на наше тржиште. Самим тим, ако причамо о неким јефтинијим половњацима који су стари десет година, те дажбине су толико високе да не видим да ће трговци имати интерес да их увезу. Идеалније је очекивати да се увозе луксузније модели који коштају по неколико десетина хиљада евра", рекао је Величковић.Субвенције за замену аутомобилаНа питање да ли би на тржишту могло да дође до потреса с обзиром на најављене субвенције за замену аутомобила, Величковић каже да је то једна од области за коју се чека да се види како ће изгледати процедура, како ће се ти аутомобили рециклирати."Ради се о томе да ће држава субвенционисати све оне људе који имају старе дизел аутомобиле норми Еуро 1, Еуро 2, Еуро 3, да тај аутомобил рециклирају и добију субвенције од 2.100 евра за куповину млађег половњака или можда чак и новог возила уколико та промена буде усвојена", навео је Величковић.Остаје, каже, да се види колико ће то бити стимулативно за људе."Од момента када се та најава појавила у медијима, прошао је приличан временски период и у међувремену су цене половњака код нас мало скочиле", рекао је Величковић.У сваком случају, истиче, свака субвенција, свака помоћ државе је добродошла, али морамо да сачекамо званичне информације, па да видимо како ће тржиште реаговати."Није немогуће да дође до благог поскупљења тих половњака који ће бити доступни, али кажем морамо да сачекамо и да видимо", навео је Величковић.
немачка
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/0b/1123835624_173:0:2904:2048_1920x0_80_0_0_3aca8cc3c5180ccd377af420f55210b9.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, србија – економија, аутомобилска индустрија, немачка, аутомобили
економија, србија – економија, аутомобилска индустрија, немачка, аутомобили
Пала цена половњака у Немачкој, да ли ће се то појефтињење осетити и код нас
Цене половних аутомобила у Немачкој у паду су већ седам месеци. Међутим, тај пад је веома мали, тако да се то није осетило на нашем тржишту, каже Петар Величковић, са сајта "Половни аутомобили". Значајније су, каже, појефтинила луксузна возила.
Немачка је једно од доминантних тржишта са којег се у Србију увозе половни аутомобили. Тамо су цене половњака у паду већ седам месеци.
Петар Величковић, са сајта ''Половни аутомобили'',
рекао је за РТС да се то појефтињење још није пренело на наше тржиште.
Према његовим речима, један од њихових највећих огласника је урадио анализу која је показала да је дошло до пада цена, али да је тај пад веома мали - мањи од 1 одсто у октобру у односу на септембар.
Значајније су, каже, појефтинила луксузна возила, за 2,7 одсто.
Међутим, када је реч о аутомобилима које доминантно увозимо у Србију, то су возила стара између 10 и 20 година, и тај пад је само 0,4 одсто, навео је Величковић и истакао да је то недовољно да би се у кратком временском периоду то појефтињење одразило на цене код нас.
У овом тренутку је, указује, веома незахвално давати прогнозе када би то појетфтињење могло да се деси и код нас, али, како каже, делује да у неких наредних неколико месеци није реално очекивати значајни пад цена половњака.
"Пре свега мислим на половне аутомобиле које стижу из увоза, а које доминантно купујемо“, рекао је Величковић.
После Немачке, половна возила стижу и из Француске и Швајцарске и тамо цене не "мрдају", што такође говори да не можемо да очекујемо да појефтине.
Када су у питању возила стандарда Еуро 6, дошло је до незнатног поскупљења.
Више од 80 одсто возила у Србији старија од 10 година
У првих девет месеци ове године у Србију је увезено око 90.000 половних аутомобила, а више од 80 одсто су возила старија од 10 година.
"То је податак који је исти годинама, ми смо негде на дну европске лествице по просечној старости аутомобила и мислим да ће ускоро достићи и 18 година", рекао је Величковић.
Постоји, каже, и друга страна приче, а то је да код нас полако скаче продаја нових аутомобила.
Почео и увоз возила из Норвешке
На нашем тржишту би могла да се нађе већа количина возила из Норвешке, с обзиром на то да тамошња влада субвенционише прелазак на електрична возила.
"Чињеница је да све више скаче увоз половњака из Норвешке, а један од разлога јесте тај повраћај средстава на име пореза. Не знам да ли су баш директне државне субвенције, али знам да постоји повраћај средстава који за неке моделе износи преко 40 одсто, што је аутоматски добар сигнал нашим трговцима да могу тамо да узму аутомобил, да добију тај повраћај и да га овде продају", рекао је Величковић.
Видећемо, каже, како ће се то у наредном периоду одвијати. "Интересовања свакако има и полако Норвешка постаје једно тржиште из које стиже све већи број половних аутомобила", рекао је Величковић.
Најављен је и увоз половних возила из Америке, али ту је проблем цена транспорта.
"Сигурно кошта неколико хиљада евра да се аутомобил допреми из Америке на наше тржиште. Самим тим, ако причамо о неким јефтинијим половњацима који су стари десет година, те дажбине су толико високе да не видим да ће трговци имати интерес да их увезу. Идеалније је очекивати да се увозе луксузније модели који коштају по неколико десетина хиљада евра", рекао је Величковић.
Субвенције за замену аутомобила
На питање да ли би на тржишту могло да дође до потреса с обзиром на најављене субвенције за замену аутомобила, Величковић каже да је то једна од области за коју се чека да се види како ће изгледати процедура, како ће се ти аутомобили рециклирати.
"Ради се о томе да ће држава субвенционисати све оне људе који имају старе дизел аутомобиле норми Еуро 1, Еуро 2, Еуро 3, да тај аутомобил рециклирају и добију субвенције од 2.100 евра за куповину млађег половњака или можда чак и новог возила уколико та промена буде усвојена", навео је Величковић.
Остаје, каже, да се види колико ће то бити стимулативно за људе.
"Од момента када се та најава појавила у медијима, прошао је приличан временски период и у међувремену су цене половњака код нас мало скочиле", рекао је Величковић.
У сваком случају, истиче, свака субвенција, свака помоћ државе је добродошла, али морамо да сачекамо званичне информације, па да видимо како ће тржиште реаговати.
"Није немогуће да дође до благог поскупљења тих половњака који ће бити доступни, али кажем морамо да сачекамо и да видимо", навео је Величковић.