https://sputnikportal.rs/20240229/slavni-belgijski-umetnik-jan-fabr-gost-instituta-za-umetnicku-igru-marija-jakovljevic-1168250242.html
Славни белгијски уметник Јан Фабр гост Института за уметничку игру
Славни белгијски уметник Јан Фабр гост Института за уметничку игру
Sputnik Србија
Јан Фабр, мултидисциплинарни уметник из Белгије који ужива међународни углед једног од најиновативнијих и најсвестранијих личности савремене уметничке сцене... 29.02.2024, Sputnik Србија
2024-02-29T12:44+0100
2024-02-29T12:44+0100
2024-02-29T12:44+0100
култура
култура
култура – вести
јан фабр
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/02/1d/1168249265_0:0:1436:807_1920x0_80_0_0_39fcc7545f08a9f67bd91fcc7a615642.jpg
Фабр је 2017. године отворио Битеф фестивал својом двадесетчетворочасовном представом „Олимп“ и освојио Гран при фестивала, а овога пута ће представити књигу „Од акције до глумачке интерпретације - Смернице Јана Фабра за извођача 21. века“ у издању Института за уметничку игру.У периоду од 18. до 28. марта са студентима свих нивоа студија Института за уметничку игру радиће и професори Стела Хотлел и Конор Доерти, који су део групе за подучавање Јана Фабра.Јан Фабр је током протеклих 30 година продуцирао радове као позоришни стваралац, аутор и визуелни уметник. Познат је по томе што је проширио хоризонте сваког жанра примењујући своју уметничку визију.Као један од најсвестранијих уметника на међународној сцени прави раскид са конвенцијама савременог позоришта увођењем концепта „извођења у реалном времену“, који се понекад назива и „живе инсталације“,и истражује радикалне кореографске могућности као средство оживљавања класичног плеса.Фабр је пише драме од 1975. године и његови текстови чине изузетну колекцију минијатура које одражавају Фабров концепт позоришта као свеобухватне форме уметности у којој дијалог функционише поред других елемената као што су плес, музика, опера, перформанс и импровизација.Хаос и дисциплина, понављање и лудило, метаморфоза и анонимност су неизоставни састојци Фабровог позоришта.Поред вековних ритуала и филозофских питања, Фабр се бави и темама попут насиља, пожуде, лепоте и еротике. Тело у свим његовим облицима било је предмет његових истраживања од раних 1980-их година.
https://sputnikportal.rs/20170920/jan-fabr-1112745326.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/02/1d/1168249265_174:0:1250:807_1920x0_80_0_0_bc62d5431615c118269f30a53150305d.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
култура, култура – вести, јан фабр
култура, култура – вести, јан фабр
Славни белгијски уметник Јан Фабр гост Института за уметничку игру
Јан Фабр, мултидисциплинарни уметник из Белгије који ужива међународни углед једног од најиновативнијих и најсвестранијих личности савремене уметничке сцене, биће током марта гостујући професор Института за уметничку игру у Београду.
Фабр је 2017. године отворио Битеф фестивал својом двадесетчетворочасовном представом „Олимп“ и освојио Гран при фестивала, а овога пута ће представити књигу „Од акције до глумачке интерпретације - Смернице Јана Фабра за извођача 21. века“ у издању Института за уметничку игру.
У периоду од 18. до 28. марта са студентима свих нивоа студија Института за уметничку игру радиће и професори Стела Хотлел и Конор Доерти, који су део групе за подучавање Јана Фабра.
Јан Фабр је током протеклих 30 година продуцирао радове као позоришни стваралац, аутор и визуелни уметник. Познат је по томе што је проширио хоризонте сваког жанра примењујући своју уметничку визију.
Као један од најсвестранијих уметника на међународној сцени прави раскид са конвенцијама савременог позоришта увођењем концепта „извођења у реалном времену“, који се понекад назива и „живе инсталације“,и истражује радикалне кореографске могућности као средство оживљавања класичног плеса.
Фабр је пише драме од 1975. године и његови текстови чине изузетну колекцију минијатура које одражавају Фабров концепт позоришта као свеобухватне форме уметности у којој дијалог функционише поред других елемената као што су плес, музика, опера, перформанс и импровизација.
Хаос и дисциплина, понављање и лудило, метаморфоза и анонимност су неизоставни састојци Фабровог позоришта.
Поред вековних ритуала и филозофских питања, Фабр се бави и темама попут насиља, пожуде, лепоте и еротике. Тело у свим његовим облицима било је предмет његових истраживања од раних 1980-их година.