https://sputnikportal.rs/20240403/da-li-ce-vestacka-inteligencija-da-nam-bira-vesti-1170676380.html
Да ли ће вештачка интелигенција да нам бира вести?
Да ли ће вештачка интелигенција да нам бира вести?
Sputnik Србија
Које вести ћете читати и из ког извора до сада је био ваш избор или избор алгоритма који сте информисали о вашим жељама и потребама. Али то би ускоро могло да... 03.04.2024, Sputnik Србија
2024-04-03T19:17+0200
2024-04-03T19:17+0200
2024-04-03T19:17+0200
наука и технологија
наука и технологија
друштво
ит
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/09/1d/1161874270_0:63:1201:738_1920x0_80_0_0_8784e9868205deef0b51765e14577a31.jpg
Наиме, Микер Кригер и Кевин Систром су само неколицини људи познати као суоснивачи Инстаграма*, а након што су напустили ту друштвену мрежу, бацили су се на изградњу моћног и корисног алата за препоруку вести читаоцима – Артифакт. Међутим, никада нису успели да га развију довољно да постане глобално популаран. Тачније, у јануару 2024. одлучили су да није још није право и угасили га.А онда је на сцену ступио „Јаху“ који је купио Артифакт, али не компанију коју су Кригер и Систром основали да би га развили, већ само технологију. Јер, како је за „Верге“ изјавила Кет Даунс Молдер, извршна директорка „Јаху њуза“, допао им се начин на који категоришу садржај, како се уводи нови садржај, како препознају шта функционише и може да се повеже и релевантно је за корисника.Са овом новом технологијом „Јаху“ добија нови начин да понуди вести свим својим корисницима, којих сваког месеца има више од 185 милиона. Стога ће основна технологија Артифакта за категоризацију, филтрирање и персонализацију садржаја ускоро постати део „Јаху њуза“, а затим, постепено, и других „Јахуових“ сервиса.Али биће потребно време. Није довољно само бацити њихов алгоритам у „Јаху њуз“ и оставити га корисницима да схвате. Међутим, када се у потпуности имплементирају, вести ће бити још једноставније за кориснике.Да ли ће на крају бити боље за кориснике, мишљења су подељена. Наиме, неки тврде да ће корисницима послужити само једну врсту информација, а друге „заборављати“, а то би могло додатно да повећа пристрасност корисника. Ипак, треба сачекатиконачан суд док цела ствар не заживи. Можда изненади.*Активности „Мета“ (друштвене мреже Фејсбук и Инстаграм) забрањене су у Русији као екстремистичке.Погледајте и:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
2024
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/09/1d/1161874270_66:0:1133:800_1920x0_80_0_0_2c4af85a810853a60fb7e68cdba5774c.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
наука и технологија, друштво, ит
наука и технологија, друштво, ит
Да ли ће вештачка интелигенција да нам бира вести?
Које вести ћете читати и из ког извора до сада је био ваш избор или избор алгоритма који сте информисали о вашим жељама и потребама. Али то би ускоро могло да се промени, а вест би могла да бира уместо вас – вештачка интелигенција.
Наиме, Микер Кригер и Кевин Систром су само неколицини људи познати као суоснивачи Инстаграма*, а након што су напустили ту друштвену мрежу, бацили су се на изградњу моћног и корисног алата за препоруку вести читаоцима – Артифакт. Међутим, никада нису успели да га развију довољно да постане глобално популаран. Тачније, у јануару 2024. одлучили су да није још није право и угасили га.
А онда је на сцену ступио „Јаху“ који је купио Артифакт, али не компанију коју су Кригер и Систром основали да би га развили, већ само технологију. Јер, како је за „Верге“
изјавила Кет Даунс Молдер, извршна директорка „Јаху њуза“, допао им се начин на који категоришу садржај, како се уводи нови садржај, како препознају шта функционише и може да се повеже и релевантно је за корисника.
Са овом новом технологијом „Јаху“ добија нови начин да понуди вести свим својим корисницима, којих сваког месеца има више од 185 милиона. Стога ће основна технологија Артифакта за категоризацију, филтрирање и персонализацију садржаја ускоро постати део „Јаху њуза“, а затим, постепено, и других „Јахуових“ сервиса.
Али биће потребно време. Није довољно само бацити њихов алгоритам у „Јаху њуз“ и оставити га корисницима да схвате. Међутим, када се у потпуности имплементирају, вести ће бити још једноставније за кориснике.
Да ли ће на крају бити боље за кориснике, мишљења су подељена. Наиме, неки тврде да ће корисницима послужити само једну врсту информација, а друге „заборављати“, а то би могло додатно да повећа пристрасност корисника. Ипак, треба сачекатиконачан суд док цела ствар не заживи. Можда изненади.
*Активности „Мета“ (друштвене мреже Фејсбук и Инстаграм) забрањене су у Русији као екстремистичке.