https://sputnikportal.rs/20240603/kakve-ce-biti-cene-goriva-tokom-leta---gde-napuniti-rezervoar-na-putu-do-mora-1173052024.html
Какве ће бити цене горива током лета - где напунити резервоар на путу до мора
Какве ће бити цене горива током лета - где напунити резервоар на путу до мора
Sputnik Србија
Претходних недеља забележен је пад цена бензина и дизела, а Томислав Мићовић, генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије, очекује да ће се цена на... 03.06.2024, Sputnik Србија
2024-06-03T17:41+0200
2024-06-03T17:41+0200
2024-06-03T17:41+0200
економија
економија
србија – економија
енергетика
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0b/04/1145641307_0:374:2855:1979_1920x0_80_0_0_bd12b08a2ec10b25f16afb23462d5e4a.jpg
Мићовић истиче да је у последњих пет година дошло до укупног повећања броја регистрованих возила са 2,5 милиона на 3 милиона, а највећи удео у томе имају возила са дизел моторима.До 7. јуна, на пумпама у Србији, литар евро-дизела кошта 201 динар, а литар бензина евро-премијум је 192 динара. У односу на прошлу недељу, дизел је задржао цену, док је бензин појефтинио за два динара.Томислав Мићoвић, генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије, наводи да се цена бензина већ четири недеље смањује, најпре за три, па за два динара, док је цена дизела прилично стабилна."Лето је увек период мало веће потрошње бензина, тако да и очекујем да ће се ту негде и зауставити на овом нивоу, јер сад ће бити већа потражња", рекао је Мићовић за РТС.Зашто повећање акциза није утицало на поскупљење гориваЗбог повећања акциза се најављивало поскупљење горива, међутим то се није десило.Он указује да нафтни сектор не може да утиче на државну политику везану за опорезивање енергије, већ само да укаже на проблеме које стварају велике државне дажбине."То је један снажан инструмент који може да утиче на потрошњу одређених деривата, неке да фаворизује, неке да смањи. Тако да смо ми последњих година могли уживо да видимо како делује државна политика подизања акциза, када је потрошња течног нафтног гаса, као једног еколошки прихватљивог горива, кренула низбрдо из године у годину. Довели смо до тога да га готово потпуно протерамо са тржишта, што мислим да из аспекта енергетске политике, саобраћајне политике и еколошке политике баш и није добар потез", рекао је Мићовић.Све више возила на улицама, највећи пораст белезе дизелашиМићовић истиче да је у последњих пет година дошло до укупног повећања броја регистрованих возила са 2,5 милиона на 3 милиона, што је негде око 19 процената.Он истиче да ови проценти заправо нису резултат планиране политике у тој области, што се види по томе што расте број регистрованих возила са дизел мотором."Видите да се дешава дизелизација возног парка, што би у складу са другим захтевима требало да буде у супротном смеру. Али, просто, када видите плацеве за продају половних аутомобила, ту су више од 90 процената аутомобила које покрећу дизел мотори, јер се Запад решава тих аутомобила и они завршавају и у нашој земљи, на Балкану, генерално у нашем окружењу", навео је Мићовић.Где напунити резервоарНа питање где је најбоље напунити резервоар када се путује на море у Грчку, Томислав Мићовић истиче да сви пуне гориво пре излаза из Северне Македоније."Сви пуне резервоаре на изласку из Северне Македоније, ту су гужве на бензинским станицама. Северна Македонија има дијаметрално супртну фискалну политику у односу на Грчку. Увек је тако на дугачким путовањима, на Западу треба водити рачуна да ли на ауто-путу да сипате, или је боље да сиђете са ауто-пута", истакао је Мићовић.Погледајте и:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0b/04/1145641307_0:0:2731:2048_1920x0_80_0_0_de01ed377a05105e73c2b295df4b6a6f.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, србија – економија, енергетика
економија, србија – економија, енергетика
Какве ће бити цене горива током лета - где напунити резервоар на путу до мора
Претходних недеља забележен је пад цена бензина и дизела, а Томислав Мићовић, генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије, очекује да ће се цена на том нивоу и зауставити због повећане потражње током летњих месеци.
Мићовић истиче да је у последњих пет година дошло до укупног повећања броја регистрованих возила са 2,5 милиона на 3 милиона, а највећи удео у томе имају возила са дизел моторима.
До 7. јуна, на пумпама у Србији, литар евро-дизела кошта 201 динар, а литар бензина евро-премијум је 192 динара. У односу на прошлу недељу, дизел је задржао цену, док је бензин појефтинио за два динара.
Томислав Мићoвић, генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије, наводи да се цена бензина већ четири недеље смањује, најпре за три, па за два динара, док је цена дизела прилично стабилна.
"Лето је увек период мало веће потрошње бензина, тако да и очекујем да ће се ту негде и зауставити на овом нивоу, јер сад ће бити већа потражња", рекао је Мићовић за РТС.
Зашто повећање акциза није утицало на поскупљење горива
Због повећања акциза се најављивало поскупљење горива, међутим то се није десило.
"Није акциза једино што утиче на цену горива, имате низ параметара, па су се они други просто у том периоду кретали у неком другом смеру, значи у негативном смеру", навео је Мићовић.
Он указује да нафтни сектор не може да утиче на државну политику везану за опорезивање енергије, већ само да укаже на проблеме које стварају велике државне дажбине.
"То је један снажан инструмент који може да утиче на потрошњу одређених деривата, неке да фаворизује, неке да смањи. Тако да смо ми последњих година могли уживо да видимо како делује државна политика подизања акциза, када је потрошња течног нафтног гаса, као једног еколошки прихватљивог горива, кренула низбрдо из године у годину. Довели смо до тога да га готово потпуно протерамо са тржишта, што мислим да из аспекта енергетске политике, саобраћајне политике и еколошке политике баш и није добар потез", рекао је Мићовић.
Све више возила на улицама, највећи пораст белезе дизелаши
Мићовић истиче да је у последњих пет година дошло до укупног повећања броја регистрованих возила са 2,5 милиона на 3 милиона, што је негде око 19 процената.
"У тој структури повећања, највећи проценат повећања имају возила са дизел моторима, око 27,6 одсто, док је бензинских аутомобила више за 12 процената. Течни нафтни гас, наравно, рапидно пада, што сам поменуо мало пре, негде око 24 одсто у овом периоду од пет година, док је природни гас повећан чак за 197 процената", рекао је Мићовић.
Он истиче да ови проценти заправо нису резултат планиране политике у тој области, што се види по томе што расте број регистрованих возила са дизел мотором.
"Видите да се дешава дизелизација возног парка, што би у складу са другим захтевима требало да буде у супротном смеру. Али, просто, када видите плацеве за продају половних аутомобила, ту су више од 90 процената аутомобила које покрећу дизел мотори, јер се Запад решава тих аутомобила и они завршавају и у нашој земљи, на Балкану, генерално у нашем окружењу", навео је Мићовић.
На питање где је најбоље напунити резервоар када се путује на море у Грчку, Томислав Мићовић истиче да сви пуне гориво пре излаза из Северне Македоније.
"Сви пуне резервоаре на изласку из Северне Македоније, ту су гужве на бензинским станицама. Северна Македонија има дијаметрално супртну фискалну политику у односу на Грчку. Увек је тако на дугачким путовањима, на Западу треба водити рачуна да ли на ауто-путу да сипате, или је боље да сиђете са ауто-пута", истакао је Мићовић.