00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Интермецо“
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
У којој књижевној епохи живимо
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Живот је као бокс: Научите да примате ударце, али задате победнички
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пречник страним речима и изразима“
20:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Неко лаже: Трамп или Зеленски
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Потписан Уговорни споразум за Лот 1 прве фазе Линије један београдског метроа

© Sputnik / Лола ЂорђевићГоран Весић
Горан Весић - Sputnik Србија, 1920, 28.08.2024
Пратите нас
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић и представници ЈКП "Београдски метро и воз", Секретаријата за јавни превоз Града Београда и кинеске компаније " Power Construction Corporation of China" потписали су данас Уговорни споразум о реализацији пројекта изградње београдског метроа Лот један прве фазе Линије један.
Споразум обухвата израду пројеката и извођење радова, укључујући и припремне активности за набавку ТБМ машина (машине за пробијање тунела).
Уговорни споразум је, у Влади Србије, у име Секретаријата за јавни превоз потписао Радован Кремић, директор ЈКП "Београдски метро и воз" Андреја Младеновић, а у име кинеске компаније Јанг Боом.
Министар је истакао да изградња београдског метроа представља највећи и најзначајнији инфраструктурни пројекат у Србији.
"Одлука о изградњи београдског метроа донета је 2015. године и тај процес траје. Нико до сада није могао да изгради метро, јер није било урбанизма, планова, мастер плана саобраћаја нити пројеката. Све то је морало да се уради претходних година", рекао је Весић.
Додаје да не постоји европски град величине Београда који нема метро, као и да је крајње време било да и српска престоница добије свој.
"Ми сада градимо прве две линије, а недавно је расписан тендер за пројектовање треће линије. У првој линији, између Железника и Миријева, путоваће се 32 минута. Ту ћемо имати 41 троделну композицију и укупно 21 станицу. Између Миријева и Бежаније путоваће се 39 минута са 40 композиција и 24 станице, а између Бежаније и Бањице, на трећој линији, путоваће се 38 минута са 27 троделних возова", објаснио је Весић.
Наводи да се метро делом финансира из буџета, а делом из кредита.
"Ми смо сада донели одлуку да један део радова финансирамо директно из буџета да бисмо то могли брже да радимо. Радимо припрему документације за прве две ТБМ машине, које ће копати сам тунел, како бисмо у 2026. години почели да копамо тунеле који су суштина самог метроа", казао је он.
Министар наглашава да ће већ следеће години почети радови на првим станицама, као и да ће Миријево имати улазе на прву и другу линију метроа што ће тај део града, према његовим речима, учинити атрактивнијим.
"Метроом није могуће повезати све делове града, већ само најважније. Метроом трасирате правце развоја града, јер тамо где су метро станице, у том правцу се и град развија и више се гради", навео је Весић.
Како каже, београдски метро ће користити свима, како мештанима тако и онима који долазе у главни град.
"У питању је развојни пројекат јер обезбеђује посао за домаћу индустрију. Важност инфраструктурних пројеката је што сваки динар који се уложи у инфраструктуру се мултипликује пута три у бруто домаћем производу. Србија ће ове године уложити четири милијарде евра у инфраструктуру, што је више од улагања свих других земаља Западног Балкана заједно", рекао је Весић.
Министар додаје да посвећеност извођача и запослених у ЈКП "Београдски метро и воз" показују да заједнички можемо да урадимо добре ствари, због чега је сигуран да ће се пројекат изградње метроа завршити у планираном року.
Вредност уговора је 2,4 милијарде динара, преноси Танјуг.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала