00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Како је Путин једним ударцем срушио амерички ПВО
06:55
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Рођендански интервју Емира Кустурице: како је Запад направио џинове од земаља БРИКС-а
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Да ли је примирје на Блиском истоку одрживо
17:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 26.08.2021
ДРУШТВО
Друштвене теме, занимљиве приче, репортаже, догађаји, фестивали и културна дешавања из Србије, и остатка света

Саобраћајни институт: Надстрешница која се урушила није била предмет реконструкције станичне зграде

© Tanjug / NENAD MIHAJLOVIĆЖелезничка станица у Новом Саду
Железничка станица у Новом Саду - Sputnik Србија, 1920, 01.11.2024
Пратите нас
Генарални директор Саобраћајног института ЦИП Славен Тица изјавио је да надстрешница на Железничкој станици у Новом Саду, која се данас урушила, није била предмет израде техничке документације на реконструкцији станичне зграде и да је комплетна процедура у пројектном смислу на целом објекту апсолутно испоштована.
Он је рекао за Танјуг да се на основу расположивих информација и фотографија са лица места види да је комплетна конструкција попустила, али да још не може да се утврди разлог зашто се то десило.
"Оно што Саобраћајни институт ЦИП може да каже, који је радио део техничке документације, да пројектом станичне зграде није обухваћена у конструктивном смислу надстрешница на јужној фасади, која је срушена и она нису биле ни предмет пројекта, ни реконструкције", рекао је Тица.
Он је додао да је ЦИП за ту зграду железничке станице на основу локацијских услова и идејног решења за које су добили сагласност 2020. године од надлежног Министарства и од Инфраструктуре Железнице Србије, урадио идејни пројекат који је усвојен у августу исте године од стране Републичке ревизионе комисије.
Тица наводи да су идуће године, 2021. добили услове и Завода за заштиту споменика културе Новог Сада, које су уградили у пројекат за грађевинску дозволу, а који је онда прошао техничку контролу надлежне за контролу техничке документације.
"Након тога је издата грађевинска дозвола и у тој грађевинској дозволи, напомињем - конструктивне интервенције на постојећој бетонској надстрешници јужне фасаде која се срушила, нису биле предмет пројекта реконструкције", истакао је Тица.
Истакао је да су све активности у реконструкцији рађене по пројектном задатку наручиоца и у складу са свим процедурама дефинисаним Законом о планирању и изградњи.
"Након тога је 2022. године урађен пројекат за извођење (ПЗИ) на који је добијена сагласност Завода за заштиту споменика, јер су они имали своје захтеве пошто је објекат под заштитом Завода за заштиту споменика Новог Сада, добили смо сагласност, а свакако и пројекат за извођење дела станичне зграде у Новом Саду који је био предмет реконструкције, добио је сагласност стручног наџора", навео је Тица.
На питање какве су процене и због чега је до урушавања дошло, Тица је рекао да постоје методе којима се утврђује разлог оваквих трагедија и без озбиљне техничке анализе, дубинског снимка, експертизе, мериторних инжењера то нико не може са сигурношћу да тврди.
Додао је да је надстрешница изграђена још 1964. године, коју је пројектовао архитекта Имре Фаркаш.
Спасиоци претражују рушевине на Железничкој станици у Новом Саду - Sputnik Србија, 1920, 01.11.2024
ДРУШТВО
Завршена акција спасавања у Новом Саду - црни биланс: 14 погинулих, троје повређено /видео/
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала