00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
16:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ПРОРОК
Ко се крије иза антисрпске кампање у Хрватској
17:51
8 мин
СВЕТ СА СПУТЊИКОМ
Бити или не бити за Украјину – може ли проћи нова превара Зеленског
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 26.08.2021
ДРУШТВО
Друштвене теме, занимљиве приче, репортаже, догађаји, фестивали и културна дешавања из Србије, и остатка света

Аутобуси из Јапана донирани Београду 2003. године од данас званично у пензији

© Tanjug / SEKRETARIJAT ZA INFORMIDSANJE GRADA BEOGRADAАутобуси које је донирала Влада Јапана отишли у "пензију"
Аутобуси које је донирала Влада Јапана отишли у пензију - Sputnik Србија, 1920, 29.03.2025
Пратите нас
Аутобуси које је Влада Јапана донирала Србији 2003. године данас су након 20 година службе на београдским улицама отишли у заслужену пензију.
Од укупно 93 аутобуса који су као донација Јапана 2003. стигли у Београд и који званично одлазе у пензију, два су данас изложена у Калемегданском парку, украшена радовима ученика пет београдских основних школа - "Марко Орешковић", "Змај Јова Јовановић", "Иван Милутиновић", "Ратко Митровић" и "Краљ Петар Први", које су у периоду од 2002. до 2004. добиле донације Владе Јапана.
Пензионисању ових аутобуса чија је карактеристика жута боја и налепница укрштених застава Јапана и Србије као симбол пријатељства два народа које траје 143 године, присуствовали су амбасадор Јапана у Србији Акира Имамура и градоначелник Београда Александар Шапић.
Амбасадор Јапана данас је уручио и кључеве једног од пензионисаних аутобуса представнику Удружења љубитеља јавног превоза, како би се користио у образовне сврхе, током школских екскурзија.
"Драго нам је што ће такозвани јапанац добити нову улогу да помогне у едукацији деце", рекао је Имамура.
Он је подсетио да је Јапан помагао Србији у њеној обнови још од деведесетих година прошлог века када је наша земља била погођена санкцијама. ијош нагласио да му је је место где су предати
"Иако Србија и Јапан имају пријатељске односе дуже од 140 година, жути аутобуси познати као јапанци постали су симбол тог пријатељства. Ти аутобуси су саобраћали чак 20 година захваљујући посвећеном одржавању техничара Градског саобраћајног предузећа (ГСП) Београд, којима се овом приликом захваљујемо", рекао је Имамур.
Амбасадор је истакао и да према правилима аутобуси "јапанци" су званично повучени из саобраћаја крајем 2023. године.
"Сарадња Јапана и Београда није стала на аутобусима и један од највећих заједничких пројеката је и постројење за прераду отпада у Винчи, које не само да обрађује смеће, већ и производи електричну енергију и грејање за домаћинства", рекао је он.
Имамура је додао и да иако "јапанци " више не саобраћају сарадња Јапана и Београда ће се можда наставити и на новим транспортним пројектима, додајући да у Јапану већ постоје аутобуси који се пуне док стоје, као и онина водоник, а и на Светској излозби у Осаки која почиње 13. априла користицће се електрични аутобуси који се пуне током вожње.
"Београд ће 2027. бити домаћин специјализоване Експо изложбе, што је одлична прилика за увођење напредних технологија у јавни превоз", тзакључио је амбасадор Јапана у Србији.
Градоначелник Београда Александар Шпаић се Влади Јапана данас у своје и име свих претходних градоначелника као и Београђана захвалио на донацији у аутобусима, али и на свој другој помоћи коју су давали српском народу и граду Београду.
"Мислим да је данас овај аутобус симбол те помоћи коју су смо имали од стране Јапана, када је, вероватно она и Београду и Србији била највише неопходна", рекао је Шапић.
Он је нагласио да је јако важно да се један од донираних аутобуса сачува због традиције, додајући да овакви експонати треба да послуже неким будућим генерацијама да би видели ко нам је помогао, али и у каквој смо ситуацији некада били.
"Београд је данас у процесу велике обнове читавог свог возног парка за јавни превоз и данас немамо потребу за том врстом помоћи коју смо тада имали пре свега у највећој мери од Јапана, али и од Немачке и Чешке кроз аутобусе, а и од Швајцарске кроз трамваје", рекао је Шапић.
Он је изразио наду да ће Београд у следеће две или три године, како је и планирано успети да обнови читав свој возни парк који је како је нагласио као што се може и видети на улицама града је све новији и новији.
"Надам се да ћемо доћи у ону ситуацију о којој сам говорио пре две до три године, а то је да будемо можда и град са јавним превозом који нема старије возило од три године, што у овом моменту нема примера чак не само у Југоисточној Европи, него у читавој Европи", рекао је градоначелник Београда.
Он је додао и да се нада да Србија, као и Београд неће више никада бити у ситуацији да ће имати потребу да нам неко донира аутобусе или било шта везано за јавни превоз и за неке друге ствари,
"Нека нам овај аутобус буде симбол и успомена на наше и тада и сада пријатељске односе и ја верујем да ће српски народ и Београђани, то увек памтити и да ћемо наставити у будућности да сарађујемо на многим другим областима и основама", рекао је Шапић.
Вршилац дужности директора ГСП-а Зоран Шарац подсетио је да су се 2003. на улицама Београда појавили нови аутобуси, поклон јапанске владе и јапанског народа у циљу реализације пројекта рехабилитације капацитета градског саобраћаја у престоници.
Том приликом, како је додао град Београд и ГСП добили су 75 зглобних и 18 соло возила који су били распоређени у два погона и учествовали су у превозу путника на осам најоптерећенијих градских линија.
Према речима Шарца, укупна вредност донације била је око 15,5 милиона евра, и карактеристика те донације није била само пука предаја возила, већ је она настављена и на техничко-технолошком и организационом плану.
" Уз овај контингент возила пристигла је и значајна количина резервних делова, алата и опреме. За нешто више од 20 година ова возила су прешла укупно близу 100 милиона километара, а нека од њих која су саобраћала до краја века чак преко милион и по километара. Званично су искључена из саобраћаја 1. јануара 2024. године", рекао је Шарац.
Председеник Удружењу љубитеља јавног превоза "Стари град" Александар Дробац рекао је да то удружење сматра да историја не сме бити заборављена и да се зато залаже да ови аутобуси, али многа друга значајна возила која су служила београђанима, буду сачувана за будуће генерације.
"За ово возило за које смо добили кључеве данашњи дан означава нови почетак, јер се оно поново враћа на улице, али сада у посебној улози, односно као возило слободне вожње за све заинтересоване грађане и биће део разних културних манифестација и многих других догађаја који славе превоз и његову историју", рекао је Дробац.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала