00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
17:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Алекса Јелић: Земља без културе је земља без идентитета
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Да ли ће преговори Русије и Америке укључити – Србију
17:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 26.08.2021
ДРУШТВО
Друштвене теме, занимљиве приче, репортаже, догађаји, фестивали и културна дешавања из Србије, и остатка света

Откривени нови детаљи о последњим тренуцима на Титанику

© Фото : Social media page of OceanGate ExpeditionsВизуальная модель погружения батискафа OceanGate к лайнеру "Титаник"
Визуальная модель погружения батискафа OceanGate к лайнеру Титаник - Sputnik Србија, 1920, 10.04.2025
Пратите нас
Нови документарац открио је резултате пројекта 3Д скенирања брода „Титаник“, који је потонуо пре 113 година.
„Титаник: Дигитална васкрснућа“ приказује како је компанија „Magellan“ за мапирање морских дубина створила „најпрецизнији модел Титаника икада направљен: дигиталну реплику у пуној величини, 1:1“, наведено је у саопштењу Националне географије, пише Си-Ен-Ен.
У 90-минутном документарцу, реконструисани су последњи тренуци на броду и откривени нови увиди у оно што се заправо догодило те ноћи 1912. године, наведено је у саопштењу.
У филму, аналитичари Паркс Стефенсон, Џенифер Хупер и поморски стручњак Крис Херн обилазе дигиталну реконструкцију брода у пуној величини, истичући до сада скривене детаље.
Једно од кључних открића је видљиво отворен вентил за пару, што потврђује исказе да су инжењери на свом радном месту остали више од два сата након што је „Титаник“ ударио у ледени брег.
Тај рад је одржао напајање брода и омогућио посади да шаље сигнал за помоћ, што значи да су се 35 мушкараца у котларници можда жртвовали како би спасили стотине других.
Тим је такође реконструисао фрагменте трупа и установио да „Титаник“ није равномерно пукао на два дела као што се раније веровало, већ је дошло до озбиљних оштећења на различитим местима, укључујући пробијање кабина прве класе.
У тим кабинама су се, према новим сазнањима, можда склонили познати путници попут бизнисмена Џона Џејкоба Астора и Бенџамина Гугенхајма док је брод тонуо.
Скенери такође иду у прилог првом официру Вилијаму Мардоку, који је био оптужен да је напустио свој положај.
Позиција уређаја за спуштање чамца за спасавање показује да је Мардок, заправо, био одвучен у море док је посада припремала чамац за спуштање.
Скенери Магелана такође откривају како се делови олупине распадају.
Када је „Титаник“ кренуо на своје прво путовање 10. априла 1912. године, био је највећи путнички брод и сматрало се да не може да потоне.
Само четири дана касније, 14. априла, брод је ударио у ледени брег у Северном Атлантику у 23.40 и потонуо је за мање од три сата.
Брод није имао довољно чамаца за спасавање за око 2.220 људи на борду.
Више од 1.500 људи је погинуло у несрећи, а „Титаник“ је постао најпознатија бродска несрећа у историји, коју је преживело нешто више од 700 особа.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала