https://sputnikportal.rs/20250410/otkriveni-novi-detalji-o-poslednjim-trenucima-na-titaniku-1184546728.html
Откривени нови детаљи о последњим тренуцима на Титанику
Откривени нови детаљи о последњим тренуцима на Титанику
Sputnik Србија
Нови документарац открио је резултате пројекта 3Д скенирања брода „Титаник“, који је потонуо пре 113 година. 10.04.2025, Sputnik Србија
2025-04-10T11:57+0200
2025-04-10T11:57+0200
2025-04-10T11:57+0200
друштво
друштво
титаник
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/06/17/1157567787_0:38:720:443_1920x0_80_0_0_7bad314b3584663e51c008a2365ed85a.jpg
„Титаник: Дигитална васкрснућа“ приказује како је компанија „Magellan“ за мапирање морских дубина створила „најпрецизнији модел Титаника икада направљен: дигиталну реплику у пуној величини, 1:1“, наведено је у саопштењу Националне географије, пише Си-Ен-Ен.У 90-минутном документарцу, реконструисани су последњи тренуци на броду и откривени нови увиди у оно што се заправо догодило те ноћи 1912. године, наведено је у саопштењу.У филму, аналитичари Паркс Стефенсон, Џенифер Хупер и поморски стручњак Крис Херн обилазе дигиталну реконструкцију брода у пуној величини, истичући до сада скривене детаље.Једно од кључних открића је видљиво отворен вентил за пару, што потврђује исказе да су инжењери на свом радном месту остали више од два сата након што је „Титаник“ ударио у ледени брег.Тај рад је одржао напајање брода и омогућио посади да шаље сигнал за помоћ, што значи да су се 35 мушкараца у котларници можда жртвовали како би спасили стотине других.Тим је такође реконструисао фрагменте трупа и установио да „Титаник“ није равномерно пукао на два дела као што се раније веровало, већ је дошло до озбиљних оштећења на различитим местима, укључујући пробијање кабина прве класе.У тим кабинама су се, према новим сазнањима, можда склонили познати путници попут бизнисмена Џона Џејкоба Астора и Бенџамина Гугенхајма док је брод тонуо.Скенери такође иду у прилог првом официру Вилијаму Мардоку, који је био оптужен да је напустио свој положај.Позиција уређаја за спуштање чамца за спасавање показује да је Мардок, заправо, био одвучен у море док је посада припремала чамац за спуштање.Скенери Магелана такође откривају како се делови олупине распадају.Када је „Титаник“ кренуо на своје прво путовање 10. априла 1912. године, био је највећи путнички брод и сматрало се да не може да потоне.Само четири дана касније, 14. априла, брод је ударио у ледени брег у Северном Атлантику у 23.40 и потонуо је за мање од три сата.Брод није имао довољно чамаца за спасавање за око 2.220 људи на борду.Више од 1.500 људи је погинуло у несрећи, а „Титаник“ је постао најпознатија бродска несрећа у историји, коју је преживело нешто више од 700 особа.Погледајте и:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/06/17/1157567787_236:53:720:416_1920x0_80_0_0_b90bc6b39a110a24eed99bd06a78b803.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
друштво, титаник
Откривени нови детаљи о последњим тренуцима на Титанику
Нови документарац открио је резултате пројекта 3Д скенирања брода „Титаник“, који је потонуо пре 113 година.
„Титаник: Дигитална васкрснућа“ приказује како је компанија „Magellan“ за мапирање морских дубина створила „најпрецизнији модел Титаника икада направљен: дигиталну реплику у пуној величини, 1:1“, наведено је у саопштењу Националне географије,
пише Си-Ен-Ен.
У 90-минутном документарцу, реконструисани су последњи тренуци на броду и откривени нови увиди у оно што се заправо догодило те ноћи 1912. године, наведено је у саопштењу.
У филму, аналитичари Паркс Стефенсон, Џенифер Хупер и поморски стручњак Крис Херн обилазе дигиталну реконструкцију брода у пуној величини, истичући до сада скривене детаље.
Једно од кључних открића је видљиво отворен вентил за пару, што потврђује исказе да су инжењери на свом радном месту остали више од два сата након што је „Титаник“ ударио у ледени брег.
Тај рад је одржао напајање брода и омогућио посади да шаље сигнал за помоћ, што значи да су се 35 мушкараца у котларници можда жртвовали како би спасили стотине других.
Тим је такође реконструисао фрагменте трупа и установио да „Титаник“ није равномерно пукао на два дела као што се раније веровало, већ је дошло до озбиљних оштећења на различитим местима, укључујући пробијање кабина прве класе.
У тим кабинама су се, према новим сазнањима, можда склонили познати путници попут бизнисмена Џона Џејкоба Астора и Бенџамина Гугенхајма док је брод тонуо.
Скенери такође иду у прилог првом официру Вилијаму Мардоку, који је био оптужен да је напустио свој положај.
Позиција уређаја за спуштање чамца за спасавање показује да је Мардок, заправо, био одвучен у море док је посада припремала чамац за спуштање.
Скенери Магелана такође откривају како се делови олупине распадају.
Када је „Титаник“ кренуо на своје прво путовање 10. априла 1912. године, био је највећи путнички брод и сматрало се да не може да потоне.
Само четири дана касније, 14. априла, брод је ударио у ледени брег у Северном Атлантику у 23.40 и потонуо је за мање од три сата.
Брод није имао довољно чамаца за спасавање за око 2.220 људи на борду.
Више од 1.500 људи је погинуло у несрећи, а „Титаник“ је постао најпознатија бродска несрећа у историји, коју је преживело нешто више од 700 особа.