https://sputnikportal.rs/20250826/delegacija-beogradskog-metroa-sastala-se-sa-firmom-guangdzo-metro-1189341925.html
Делегација београдског метроа састала се са фирмом „Гуангџо метро“
Делегација београдског метроа састала се са фирмом „Гуангџо метро“
Sputnik Србија
Делегација ЈКП „Београдски метро и воз“ састала се данас са компанијом „Гуангџо метро“ у кинеском граду Гуангџоу и том приликом су се додатно упознали са... 26.08.2025, Sputnik Србија
2025-08-26T11:37+0200
2025-08-26T11:37+0200
2025-08-26T11:37+0200
економија
економија
србија – економија
саобраћај и инфраструктура
метро
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/06/1e/1157861880_0:159:3073:1888_1920x0_80_0_0_ba12c68f4a3a9f88f030bbed6f24f2b7.jpg
Директор предузећа „Београдски метро и воз“ Андреја Младеновић изјавио је да су за пројекат метроа у Београду изузетно важни поуздани партнери, као што је „Гуангџо метро“ са којима сарађују дуже од годину дана, као и да су њихови стручњаци присутни у Београду, заједно са компанијом Пауер Чајна и раде на дизајну наших станица и тунела.Гуангџо Метро основан је 1992. године, а прва линија пуштена је у рад 1997.Како је речено на састанку, само метро у Гуангџоу има више од 750 километара пруге, док интерсити линије обухватају 338 километара.Током протеклих година добила је 286 награда за иновације и научно-технолошке пројекте на националном и локалном нивоу, укључујући и престижно признање „Национални изванредни инжењерски тим“ које додељују Централни комитет КП Кине и Државни савет.Радови на метроу у граду Гуанџо рађени су уз помоћ ТБМ машина, односно „машина кртица“, које за израду метроа у Београду стижу у Србију другој половини 2026. године.Делегација ЈКП „Београдски метро и воз“ обишла је данас производне погоне фабрике Компаније за тешку индустрију кинеске железничке градње (CRCHI - China Railway Construction Heavy Industry), задужене за израду ТБМ (TBM - Tunnel Boring Machine) за потребе београдског метроа.Ове машине, познате и као „кртице“, кључне су за ископавање тунела и представљају једно од најзначајнијих улагања у савремену технологију у оквиру пројекта.Оба ТБМ-а биће допремљена у Београд у другој половини 2026. године, чиме ће почети најзахтевнија и најважнија фаза изградње метроа.Овај сегмент посете Кини је значајан јер ће се ЈКП „Београдски метро и воз“ упознати са комплетном методологијом, детаљима и процедурама израде машина, на лицу места.Погледајте и:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/06/1e/1157861880_172:0:2901:2047_1920x0_80_0_0_3b99d28423099ad410cc5b80bceea8f0.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, србија – економија, саобраћај и инфраструктура, метро
економија, србија – економија, саобраћај и инфраструктура, метро
Делегација београдског метроа састала се са фирмом „Гуангџо метро“
Делегација ЈКП „Београдски метро и воз“ састала се данас са компанијом „Гуангџо метро“ у кинеском граду Гуангџоу и том приликом су се додатно упознали са развојним плановима и постигнућима ове компаније.
Директор предузећа „Београдски метро и воз“ Андреја Младеновић изјавио је да су за пројекат метроа у Београду изузетно важни поуздани партнери, као што је „Гуангџо метро“ са којима сарађују дуже од годину дана, као и да су њихови стручњаци присутни у Београду, заједно са компанијом Пауер Чајна и раде на дизајну наших станица и тунела.
Гуангџо Метро основан је 1992. године, а прва линија пуштена је у рад 1997.
Како је речено на састанку, само метро у Гуангџоу има више од 750 километара пруге, док интерсити линије обухватају 338 километара.
Током протеклих година добила је 286 награда за иновације и научно-технолошке пројекте на националном и локалном нивоу, укључујући и престижно признање „Национални изванредни инжењерски тим“ које додељују Централни комитет КП Кине и Државни савет.
Радови на метроу у граду Гуанџо рађени су уз помоћ ТБМ машина, односно „машина кртица“, које за израду метроа у Београду стижу у Србију другој половини 2026. године.
Делегација ЈКП „Београдски метро и воз“ обишла је данас производне погоне фабрике Компаније за тешку индустрију кинеске железничке градње (CRCHI - China Railway Construction Heavy Industry), задужене за израду ТБМ (TBM - Tunnel Boring Machine) за потребе београдског метроа.
Ове машине, познате и као „кртице“, кључне су за ископавање тунела и представљају једно од најзначајнијих улагања у савремену технологију у оквиру пројекта.
Оба ТБМ-а биће допремљена у Београд у другој половини 2026. године, чиме ће почети најзахтевнија и најважнија фаза изградње метроа.
Овај сегмент посете Кини је значајан јер ће се ЈКП „Београдски метро и воз“ упознати са комплетном методологијом, детаљима и процедурама израде машина, на лицу места.