Ускоро нови радари на српским путевима: Снимаће и кад причате телефоном, казне стижу аутоматски
10:00 30.10.2025 (Освежено: 11:59 30.10.2025)

© Getty Images / Nigel Jared
Пратите нас
Агенција за безбедност саобраћаја и Министарство унутрашњих послова увелико раде на постављању нових стационарних и мобилних радара на српским путевима и њихово пуштање у рад се очекује врло брзо. Нова технологија ће бележити не само прекорачење брзине, већ и коришћење телефона током вожње, као и невезивање сигурносног појаса.
Како је објаснио Вељко Ћурчић, помоћник директора Агенције за безбедност саобраћаја (АБС), на лицу места неће морати да буде присутно лице, односно полицајац. Осим тога, ови мобилни радари моћи да се померају и људи неће у сваком тренутку знати где се они налазе.
Циљ је да се открије што већи број прекршаја и унапреди безбедност саобраћаја, а имајући у виду да је од почетка ове године, на путевима Србије погинуло 390 особа, док је повређених у саобраћајним незгодама чак 15.320.
Казне стижу аутоматски
Директор АБС, Бранко Стаматовић открио је раније да су уређаји већ набављени, а њихово пуштање у рад се очекује убрзо.
"Апелујем на све учеснике у саобраћају - поштујте прописе, јер ће казне стизати и без присуства полиције! Поштујте прописе због своје безбедности, као и безбедности свих у саобраћају. Залагаћемо се за промену закона по којем ће се бахати возачи који возе под дејством алкохола посебно санкционисати, а новчане казне бити знатно веће. Нема оправдања да седнете за волан ако сте попили и једну чашицу алкохола. Наша мисија је јасна - нулта толеранција према бахатости и несавесности и знатно веће казне за саобраћајне прекршаје", истакао је Стаматовић.
Стационарни радар је уређај који је трајно постављен на једној локацији, на пример уз магистрални пут, на улазу у насељено место, код раскрснице са семафором и мериће наведена три саобраћајна прекршаја. Такви радари већ постоје у Републици Српској. У питању су црни стубови, мало преко 2 метара висине и у себи имају уграђене камере и што је врло карактеристично за њих, "не упадају у око".
Мобилни радари су уређаји за контролу саобраћаја који нису трајно постављени на једном месту већ могу бити премјештени односно коришћени на различитим локацијама - често монтирани у возилима полиције или привремено постављени на локацијама где је повећан ризик од саобраћајних прекршаја.
Где ће они и када тачно бити постављани, возачи неће знати, што значи да је свако у ризику да буде кажњен уколико крши правила.
Приликом детектовања нека од три саобраћајна прекршаја, радари аутоматски шаљу пријаву МУП. Следећи корак је да МУП шаље пријаву власнику возила, без обзира да ли је он у том тренутку управљао њиме или није.
Власник возила мора да се изјасни, иначе плаћа 25.000 динара
"Власнику возила којим је начињен прекршај, у коверти која му стиже на кућну адресу, добиће и питање на које треба прво да одговори да ли је он управљао возилом. Ако не достави податке ко је управљао возилом мораће да плати казну у износу од 25.000 динара", објашњава професор Саобраћајног факултета Милан Вујанић, пишу Вечерње новости.
Казне од три до 120.000 динара
Најмања казна износи 3.000 динара за прекорачење брзине до 10 километара на час. За прекорачење до 20 километара на час стаје 5.000 динара, а до 40 км -10.000.
Износ од 40.000 платићете за прекорачење од 50-70 километара на час, а за брзину већу од 70 километара на час у односу на ограничење чак 120.000.
У случају невезивања сигурносног појаса следи казна у износи од 10.000 динара.
Коришћење мобилног телефона током вожње (без "handsfree") – коштаће 10.000 динара, а ако се плати у року од осам дана често је половина износа 5.000 динара.
Погледајте и:


