https://sputnikportal.rs/20251223/proveravamo-da-li-je-bilo-nepravilnosti-u-postupanju-banke-nbs-o-reklami-za-kredit-putem-vajbera-1193978296.html
Проверавамо да ли је било неправилности у поступању банке: НБС о реклами за кредит путем Вајбера
Проверавамо да ли је било неправилности у поступању банке: НБС о реклами за кредит путем Вајбера
Sputnik Србија
Народна банка Србије саопштила је, поводом притужби грађана да су у приватним порукама на апликацији Вајбер приметили да им се после речи као што су кредит... 23.12.2025, Sputnik Србија
2025-12-23T12:22+0100
2025-12-23T12:22+0100
2025-12-23T12:22+0100
економија
економија
србија – економија
банке и берза
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0b/0e/1179494530_0:0:2048:1153_1920x0_80_0_0_6c425601c521500ea1c0230d81108b83.jpg
"Ако утврдимо неправилности у поступању банке, банци ће бити изречене мере, а НБС о томе може да објави обавештење на свом сајту", речено је Танјугу у Народној банци. Из НБС објашњавају да су банке у обавези да финансијске услуге оглашавају у складу са начелима истинитости, избалансираности и транспарентности информација, као и примерености садржаја, у складу са Законом о заштити корисника финансијских услуга и Одлуком о ближим условима оглашавања финансијских услуга. Истичу да је, што се тиче конкретног случаја, неопходно у одговарајућем поступку утврдити све чињенице и дати правну квалификацију. То, додају, није могуће учинити само визуелним прегледањем таквих порука, већ озбиљним приступом, пре свега у смислу утврђивања чињеница, давања правне оцене, и на крају мера које банка треба да предузме да отклони последице евентуалних неправилности и поштовањем процедура које захтевају одређено време. Зато би, наводе у НБС, било неозбиљно и непрофесионално да пре тога медијима достављају прелиминарне ставове и мишљења о поступању банке.Погледајте и:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0b/0e/1179494530_0:0:2048:1536_1920x0_80_0_0_a59ba00c741b72b729ed1ded5eaf034e.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, србија – економија, банке и берза
економија, србија – економија, банке и берза
Проверавамо да ли је било неправилности у поступању банке: НБС о реклами за кредит путем Вајбера
Народна банка Србије саопштила је, поводом притужби грађана да су у приватним порукама на апликацији Вајбер приметили да им се после речи као што су кредит, банка и слично појављу рекламе једне банке, да имају непосредна сазнања о томе и да у складу са својим надлежностима, предузимају супервизорске активности у вези са том конкретном поруком.
"Ако утврдимо неправилности у поступању банке, банци ће бити изречене мере, а НБС о томе може да објави обавештење на свом сајту", речено је Танјугу у Народној банци.
Из НБС објашњавају да су банке у обавези да финансијске услуге оглашавају у складу са начелима истинитости, избалансираности и транспарентности информација, као и примерености садржаја, у складу са Законом о заштити корисника финансијских услуга и Одлуком о ближим условима оглашавања финансијских услуга.
Истичу да је, што се тиче конкретног случаја, неопходно у одговарајућем поступку утврдити све чињенице и дати правну квалификацију.
То, додају, није могуће учинити само визуелним прегледањем таквих порука, већ озбиљним приступом, пре свега у смислу утврђивања чињеница, давања правне оцене, и на крају мера које банка треба да предузме да отклони последице евентуалних неправилности и поштовањем процедура које захтевају одређено време.
Зато би, наводе у НБС, било неозбиљно и непрофесионално да пре тога медијима достављају прелиминарне ставове и мишљења о поступању банке.