У извештају те консултантске компаније, са седиштем у Ослу, наводи се да је Кина на путу да учетворостручи обим производње до краја 2025. године, чиме ће повећати свој удео на 83,8 одсто глобалне производње.
Према извештају, који је објављен у јулу, повећана кинеска контрола тржишта долази на рачун других великих азијских економија.
Процењује се да ће капацитети у Јужној Кореји пасти са 18,9 на 11,8 одсто до 2025. године, док ће у Јапану његов удео пасти са 5,5 на 1,9 посто у истом периоду.
С друге стране, сматра се да ће Европа остати релативно неоштећена и даће доживети највећи раст тржишта катода до 2025. године. Са предвиђеном годишњом стопом раста од 53 посто, удео континента у глобалном катодном капацитету ће се повећати на 1,4 посто, процењује „Ристад“.
„Велики произвођачи електричних возила планирају да изграде погоне за производњу аутомобила у Европи и Северној Америци, што је охрабрило планове за улагање и повећање локалних капацитета за производњу катоде“, рекао је Едисон Луо, аналитичар тима компаније.
Ипак, упркос предвиђеној стабилности њихових тржишта, удео у глобалним капацитетима Европе и Северне Америке и даље бледи у односу на кинески. Разлози за то су бројни, али се у великој мери могу приписати несигурном извору кобалта, главног састојка катода батерија које се праве и од никла, кобалта и мангана/алуминија, а које производе европска и северноамеричка тржишта.
Индустрија батерија ради на смањењу употребе кобалта због неколико питања везаних за његову производњу, укључујући етички сложене ланце снабдевања, ограничену количину која се може ископати и високу цену сировине, наводи се у извештају, пренео је портал „Кликс“.
Док су европско и северноамеричко тржиштa покушалa дa прилагодe производњу катода како би изоставили употребу кобалта, Кина је усмерила напоре да постане највеће тржиште за катоде ЛФП (која се састоји од једињења литијум-гвожђе-фосфат).