Глобална несташица полупроводника направила је бројне проблеме, али су вероватно најизраженији у аутомобилској индустрији. Потражња постоји, чак је и већа него прошле године, али понуда је све мања. Ова криза задала је можда и најјачи ударац током претходна два месеца. Продаја нових аутомобила у августу мања је за 18 одсто у поређењу са истим месецом прошле године, док је у јулу била мања за чак 24 одсто.
Челници "Фолксвагена", "Дајмлера" и "Бе-Ем-Веа" сматрају да ће се овај проблем наставити и следеће године. Недостатак микрочипова довео је и до раста просечне цене продатих аутомобила, јер произвођачи оно мало компоненти које поседују уграђују у скупље аутомобиле који им доносе већи профит.
Овај парадокс довео је до тога да произвођачи остварују рекордне зараде иако нема довољно аутомобила како би се задовољила потражња на тржишту. Наравно, и ова криза највише утиче на оне који имају мање новца, а уколико се настави могла би да доведе до ситуације да нови аутомобили постану неприступачни за просечног купца. Међутим, ни са половним аутомобилима није боље стање јер је велики раст потражње довео и до значајног повећања цена.
Продаја нових аутомобила имала је двоцифрен пад на свим главним европским тржиштима попут Немачке, Француске, Велике Британије, Италије и Шпаније, пренео је портал Каматица. Број нових регистрација у јулу и августу најмањи је још од самог краја економске кризе 2013.