ЕКОНОМИЈА

Криза аутомобилске индустрије: Да ли ће нова возила бити резервисана само за богате

Број нових регистрација и даље јесте већи него прошле године и то за 13%, али половином године та бројка је била дупло већа. Ако се садашња криза настави, могуће је да ће ове године бити продато мање аутомобила него прошле, која је била катастрофална због затварања током пандемије корона вируса.
Sputnik
Глобална несташица полупроводника направила је бројне проблеме, али су вероватно најизраженији у аутомобилској индустрији. Потражња постоји, чак је и већа него прошле године, али понуда је све мања. Ова криза задала је можда и најјачи ударац током претходна два месеца. Продаја нових аутомобила у августу мања је за 18 одсто у поређењу са истим месецом прошле године, док је у јулу била мања за чак 24 одсто.
Челници "Фолксвагена", "Дајмлера" и "Бе-Ем-Веа" сматрају да ће се овај проблем наставити и следеће године. Недостатак микрочипова довео је и до раста просечне цене продатих аутомобила, јер произвођачи оно мало компоненти које поседују уграђују у скупље аутомобиле који им доносе већи профит.
Овај парадокс довео је до тога да произвођачи остварују рекордне зараде иако нема довољно аутомобила како би се задовољила потражња на тржишту. Наравно, и ова криза највише утиче на оне који имају мање новца, а уколико се настави могла би да доведе до ситуације да нови аутомобили постану неприступачни за просечног купца. Међутим, ни са половним аутомобилима није боље стање јер је велики раст потражње довео и до значајног повећања цена.
Продаја нових аутомобила имала је двоцифрен пад на свим главним европским тржиштима попут Немачке, Француске, Велике Британије, Италије и Шпаније, пренео је портал Каматица. Број нових регистрација у јулу и августу најмањи је још од самог краја економске кризе 2013.
Аутомобили ће још неко време бити скупи, али разлог није само пандемија
Несташица чипова: Европска аутомобилска индустрија у проблемима
Поскупљење аутомобила извесно – недостаје елеменат који је потпуно променио ову индустрију
Коментар