СВЕТ

Зашто „Фејсбук“ мења име?

Ако „Фејсбук“ промени име, проћи ће јефтиније и све приче и скандали везани за њега више неће бити везивани за компанију која послује на берзи. Измеривши разлику између позитивних и негативних асоцијација везаних за име „Фејсбук“, у компанији су схватили да је превагу имају негативне и одлучили су се на промену имена.
Sputnik
Према речима маркетиншког стручњака Војислава Жанетића, одлука да компанија „Фејсбук“ промени име повезана је управо са тиме — мерењем између позитивних и негативних асоцијација на помен имена компаније.

Ако „Фејсбук“ промени име, мораће да мења и још штошта

„Претпостављам да је разлика између позитивних и негативних била велика у корист негативних. Онда су могли да ураде две ствари — прва је да под тим именом изведу гомилу нечега што би побољшало имиџ компаније у односу на то што се са њим дешавало свих ових година. Друга је да промене име. И онда су закључили да је јефтиније да промене име. И то су и урадили“, наводи Жанетић, уз опаску да би им и он тако нешто саветовао.

Поступак ребрендирања једне компаније требало би да подразумева другачији сервис према људима који користе њихове услуге, другачији интерфејс услуга, као побољшање њиховог квалитета, додаје он. Пука промена имена може да навуче негативну асоцијацију и на ново име, уколико постоји довољно негативног публицитета, додаје наш саговорник.
СВЕТ
Фејсбук следеће недеље мења име

„Али, познајући менталне способности новобогаташа из области ИТ-а, а посебно Марка Цукерберга и њему сличних мегабогаташа, мислим да је њему то једна врста игрице у којој ће потрошити неколико милијарди долара и после ће казати да је ипак требало да потроши те паре да му буде боља услуга, да не буде скандала и да му не пада систем“, сматра Жанетић.

Скандали више неће бити везивани за компанију

Драган Варагић, стручњак за стратегије у области електронског пословања и пословне трансформације, сматра да је идеја о промени имена везана за намеру да се смањи притисак на компанију, тако што вести о ономе шта „Фејсбук“ ради више неће бити везиване за име компаније.

„Поента целе приче је да ако ће мењати име, све приче везане за ’Фејсбук‘ неће бити у директној вези са компанијом када се размишља о инвестирању у акције. То је типично бирократско размишљање. ’Гугл‘ се на берзи не појављује као ’Гугл‘, него као ’Алфабет‘ и онда се он посматра, а не један од сервиса, што је ’Гугл‘ данас. Тако ће бити и са ’Фејсбуком‘; неће се посматрати он, него нека нова компанија. И у контексту целе приче је да се смање таласања везана за вредности“, каже он.

Са друге стране, као и „Гугл“ који је својевремено променио компанијско име у „Алфабет“, а „Гугл“ постао само један од сервиса компаније, „Фејсбук“ планира диверсификацију делатности.
ЕКОНОМИЈА
Утврђено да Фејсбук дискриминише и сад мора да плати 14 милиона долара

„’Гугл‘ је функционисао у јако великом броју области и закључили су да им је много боље да пажњу везану за бренд фокусирају на одређене типове сервиса и да формирају нову компанију која обухвата све живо. Врло је слична логика везана и за ’Фејсбук‘, који драстично хоће да прошири активности везано за тај такозвани метаверзум“, наводи Варагић.

Метаверзум се односи на свет виртуелног окружења којем људи могу да приступе путем интернета, а чини га дигитални простор који коришћењем виртуелне стварности или проширене стварности личи на реалан живот. „Фејсбук“ је имао велика улагања у виртуелну реалност и проширену реалност и намерава да повеже скоро три милијарде корисника путем неколико уређаја и апликација.

Сви „Фејсбукови“ скандали

Да ће „Фејсбук“ променити име компаније (име друштвене мреже остаће исто), објавио је технолошки портал „Верџ“. Према наводима овог портала, први човек „Фејсбука“ Марк Цукерберг ново име ће предложити 28. октобра на конференцији „’Фејсбук‘ конект“, уз ограду да то може да се догоди и раније.
ДРУШТВО
Огроман скандал који тресе Фејсбук стигао до Сената — и нема везе са падом мреже
Ново име држи се у строгој тајности, а не знају га чак ни сви чланови управе. Претпоставља се да назив може бити повезан са „Хоризонтом“ — новом компанијом која је представљена у августу, пише даље „Верџ“. То је мрежа виртуелних канцеларија којима се може прикључити путем видео-конференције или помоћу кациге виртуелне стварности „Окулус ВР“.
Западни медији, међутим, не искључују ни могућност да променом имена Цукерберг покушава да управља штетом коју је компанији у недавном сведочењу пред комисијом америчког сената нанела некадашња упосленица ове компаније и узбуњивач Франсис Хојген. Она је објавила на десетине хиљада страница интерног истраживања и докумената који указују на то да је компанија била свесна различитих проблема које узрокују њене апликације, укључујући потенцијални „токсични“ ефекат „Инстаграма“ на тинејџерке. Хојгенова је била кључни извор за велико истраживање „Волстрит џурнала“ под називом „’Фејсбук‘ документи“.
СВЕТ
Узбуњивач: Фејсбук је знао какву штету Инстаграм наноси тинејџерима
И то није све. Готово истовремено када је објављено да „Фејсбук“ мења име, објављено је и да се ова компанија нагодила да плати 4,75 милиона долара казне и до 9,5 милиона долара одштете онима који испуњавају услове, након што је Министарство правде утврдило да је дискриминисала америчке раднике у корист странаца са специјалним визама за попуњавање високо плаћених послова.
Одељење за грађанска права Министарства саопштило је да је „Фејсбук“ редовно одбијао да регрутује или запосли америчке раднике, међу њима америчке држављане, особе којима је одобрен азил, избеглице и оне које имају стално боравиште за позиције за које је резервисала за власнике привремених виза. „Фејсбук“ је спонзорисао власнике тих виза за добијање зелених карата, одобравајући им посао за стално.
И у октобру 2018. избио је скандал када се испоставило да је британска фирма „Кембриџ аналитика“, коју је „Фејсбук“ ангажовао током америчке изборне кампање 2016, прикупљала податке корисника „Фејсбука“ како би пласирањем индивидуално циљаног садржаја сваком понаособ утицала на њихово мишљење, те и на исход избора.
Британске власти су тада, након закључка да је „Фејсбук“ непоштено обрађивао личне податке корисника тако што је програмерима апликације из „Кембриџ аналитике“ дао приступ тим подацима без сагласности корисника и одредила казну од 500.000 фунти.
Коментар