Ковид је био стрес тест за индустрију која је требала темељан преглед својих ланаца снабдевања, рекао је председник „Дајмлера“ Ола Каленијус.
Испоруке полуводничких чипова нису успеле задовољити потражњу у широком спектру индустрија. То укључује производњу аутомобила која је омогућила брзи опоравак од пандемије, преноси Блиц бизнис.
„Недостаци су узроковали затварање у Малезији и могли би значајно утицати на производњу и продају у трећем тромесечју“, рекао је за Каленијус, који је и шеф „Мерцедес-бенца“.
То је значило да би несташица могла потрајати до 2023. године, али се Каленијус нада да ће то бити на нивоу озбиљности који су доживели последњих неколико месеци.
Каленијус је рекао да је ковид био стрес-тест и „прометна гужва“ за аутомобилску индустрију. Проћи ће, додао је, неко време док се све не покрене.
„Научићемо из овог стресног теста и још дубље да размотримо све нивое ланца дистрибуције како бисмо систем учинили робуснијим“, рекао је Каленијус.
Харалд Кроегер, члан управе „Боша“ – једног од највећих светских добављача делова и система, рекао је да је главни разлог смањења понуде на тржишту аутомобила тај што је потражња драматично порасла, што је, према његовим речима, добра вест за индустрију.
„Пре само годину били смо у мрачном добу вируса корона, продаја је пала и нико није очекивао тако брз опоравак тржишта аутомобила. Сада дефинитивно журимо да покушамо да испунимо тај заахтев“, рекао је.