Математички проблем, који наликује судокуу „на стероидима“. познат је као Ојлеров проблем или Ојлерови квадрати. Назван је по Леонарду Ојлеру, швајцарском математичару који га је конципирао 1779. године, у време док је живео и радио у Санкт Петербургу.
Задатак је следећи: Командујете армијом од шест пукова. Сваки пук има шест различитих официра који имају шест различитих чинова. Њих треба постројити у квадрат шест пута шест тако да се ни у једном реду или колони не понављају чин или пук.
Ојлер ни сам није могао да реши тај задатак, а безуспешни су били и каснији покушаји, чак ни уз помоћ рачунара.
Научници наводе да квантни објекти могу бити у више могућих стања у исто време, све док се не обаве њихова мерења (што је приказано кроз експеримент „Шредингерове мачке“ у ком је мачка затворена у кутији са радиоактивним отровом и може се сматрати и мртвом и живом, све док се кутија не отвори).
У Ојлеровом проблему, сваки официр има статични пук и чин. Они, на пример, могу бити поручник у Црвеном пуку или капетан у Плавом пуку. Међутим, квантни официр може у исто време да буде у више од једног пука или да има више од једног чина. Тако један официр може бити било поручник Црвеног пука или капетан Плавог пука или мајор Зеленог пука...
Кључ за решење Ојлеровог проблема је да официри у квадрату шест пута шест буду у стању квантног спрезања у ком статус једног објекта информише о стању другог.
Научници, предвођени Адамом Бурхартом са Јагелонија универзитета у Пољској, су коришћењем веома јаких рачунара, доказали да попуњавање квадрата квантним официрима може да реши овај задатак. Како је објашњено, спрезање има свој образац, па су официри спрегнути само са суседним официром и његовим чином и пуком.
Научници наводе да се квантно спрезање 36 официра у стању међузависних односа може назвати апсолутно спрегнутим стањем. Такво стање, како наводе, веома је значајно у развоју квантних рачунара, да би подаци били безбедни и у случају грешке компјутера, пише „Лајвсајенс“.