Компанија ће произвести 8,5 милиона возила у фискалној години која се завршава 31. марта, што је испод раније планираних девет милиона, навео је у саопштењу највећи светски продавац аутомобила, који је забележио пад оперативног профита од 21 одсто у последња три месеца 2021, преноси Ројтерс.
„Не очекујемо да ће се неравнотежа на тржишту чипова брзо решити, а непредвидив је и даљи ток пандемије вируса корона. Сматрамо да ће се неизвесности наставити и у наредној пословној години“, рекао је новинарима званичник „Тојоте“.
Као и други велики глобални произвођачи аутомобила, „Тојота“, која је на почетку компанијске пословне године очекивала да ће произвести 9,3 милиона возила, била је принуђена да смањи производњу јер је пандемија изазвала хаос у светском ланцу снабдевања. То је компанију приморало да среже производне трошкове како би „извукла“ већи профит по возилу.
„Тојотина“ настојања да повећа марже подупрла је снажна тражња на њеним кључним тржиштима као што су Кина, Сједињене Америчке Државе и Европа, што јој је омогућило да подигне цене и смањи подстицаје које нуди, како би намамила купце.
Компанији је такође ишао наруку слабији курс јена који је повећао износ њене зараде у иностранству, прерачунат у домаћој валути.
„Тојота“ је остала при својој процени добити за целу годину од 2,8 билиона јена (24,3 милијарде долара). Оперативни профит компаније од 784,4 милијарде јена (6,79 милијарди долара) у тромесечју октобар-децембар био је већи од просечне прогнозе девет аналитичара које је анкетирала компанија „Рефинитив“, а који су очекивали 716,8 милијарди јена (6,2 милијарде долара), пренео је „Блиц бизнис“.