00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Змајева жена“ - прича о Јелени Гатилузио, супрузи деспота Стефана Лазаревића
16:00
30 мин
СВЕТ СА СПУТЊИКОМ
Одбројавање пред најважније изборе на свету – шта ће бити дан после
17:00
60 мин
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
Слободан Бркић - очи које на оба света гледају
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Највећи аутомобилски гигант на свету смањио производњу за 500.000 возила — разлог чипови и корона

CC0 / Pexels/А.Даш Очир / Тојота аутомобили
Тојота аутомобили - Sputnik Србија, 1920, 09.02.2022
Пратите нас
Корпорација „Тојота мотор“ објавила је данас да је смањила циљану годишњу производњу за још пола милиона возила због недостатка чипова и боловања запослених заражених ковидом.
Компанија ће произвести 8,5 милиона возила у фискалној години која се завршава 31. марта, што је испод раније планираних девет милиона, навео је у саопштењу највећи светски продавац аутомобила, који је забележио пад оперативног профита од 21 одсто у последња три месеца 2021, преноси Ројтерс.

„Не очекујемо да ће се неравнотежа на тржишту чипова брзо решити, а непредвидив је и даљи ток пандемије вируса корона. Сматрамо да ће се неизвесности наставити и у наредној пословној години“, рекао је новинарима званичник „Тојоте“.

Као и други велики глобални произвођачи аутомобила, „Тојота“, која је на почетку компанијске пословне године очекивала да ће произвести 9,3 милиона возила, била је принуђена да смањи производњу јер је пандемија изазвала хаос у светском ланцу снабдевања. То је компанију приморало да среже производне трошкове како би „извукла“ већи профит по возилу.
„Тојотина“ настојања да повећа марже подупрла је снажна тражња на њеним кључним тржиштима као што су Кина, Сједињене Америчке Државе и Европа, што јој је омогућило да подигне цене и смањи подстицаје које нуди, како би намамила купце.
Компанији је такође ишао наруку слабији курс јена који је повећао износ њене зараде у иностранству, прерачунат у домаћој валути.
„Тојота“ је остала при својој процени добити за целу годину од 2,8 билиона јена (24,3 милијарде долара). Оперативни профит компаније од 784,4 милијарде јена (6,79 милијарди долара) у тромесечју октобар-децембар био је већи од просечне прогнозе девет аналитичара које је анкетирала компанија „Рефинитив“, а који су очекивали 716,8 милијарди јена (6,2 милијарде долара), пренео је „Блиц бизнис“.
Аутомобилска индустрија - Sputnik Србија, 1920, 08.02.2022
ЕКОНОМИЈА
Немачка ауто-компанија сели део производње из Аустрије у Републику Српску: Преговори у току
Роботи у фабрици аутомобила - Sputnik Србија, 1920, 21.11.2021
ЕКОНОМИЈА
Несташица чипова за аутомобиле све до 2023.
Тесла електрични аутомобил - Sputnik Србија, 1920, 02.02.2022
ЕКОНОМИЈА
Продаја хибрида надмашила продају дизелаша у Европи
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала