https://sputnikportal.rs/20220209/najveci-automobilski-gigant-na-svetu-smanjio-proizvodnju-za-500000-vozila---razlog-cipovi-i-korona-1134156626.html
Највећи аутомобилски гигант на свету смањио производњу за 500.000 возила — разлог чипови и корона
Највећи аутомобилски гигант на свету смањио производњу за 500.000 возила — разлог чипови и корона
Sputnik Србија
Корпорација „Тојота мотор“ објавила је данас да је смањила циљану годишњу производњу за још пола милиона возила због недостатка чипова и боловања запослених... 09.02.2022, Sputnik Србија
2022-02-09T11:00+0100
2022-02-09T11:00+0100
2022-02-10T00:36+0100
економија
србија – економија
аутомобили
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/01/1c/1124490417_0:160:3073:1888_1920x0_80_0_0_1de5549cc8eab3fa110df583fb1e7489.jpg
Компанија ће произвести 8,5 милиона возила у фискалној години која се завршава 31. марта, што је испод раније планираних девет милиона, навео је у саопштењу највећи светски продавац аутомобила, који је забележио пад оперативног профита од 21 одсто у последња три месеца 2021, преноси Ројтерс.Као и други велики глобални произвођачи аутомобила, „Тојота“, која је на почетку компанијске пословне године очекивала да ће произвести 9,3 милиона возила, била је принуђена да смањи производњу јер је пандемија изазвала хаос у светском ланцу снабдевања. То је компанију приморало да среже производне трошкове како би „извукла“ већи профит по возилу.„Тојотина“ настојања да повећа марже подупрла је снажна тражња на њеним кључним тржиштима као што су Кина, Сједињене Америчке Државе и Европа, што јој је омогућило да подигне цене и смањи подстицаје које нуди, како би намамила купце.Компанији је такође ишао наруку слабији курс јена који је повећао износ њене зараде у иностранству, прерачунат у домаћој валути.„Тојота“ је остала при својој процени добити за целу годину од 2,8 билиона јена (24,3 милијарде долара). Оперативни профит компаније од 784,4 милијарде јена (6,79 милијарди долара) у тромесечју октобар-децембар био је већи од просечне прогнозе девет аналитичара које је анкетирала компанија „Рефинитив“, а који су очекивали 716,8 милијарди јена (6,2 милијарде долара), пренео је „Блиц бизнис“.
https://sputnikportal.rs/20220208/nemacka-auto-kompanija-seli-deo-proizvodnje-iz-austrije-u-republiku-srpsku-pregovori-u-toku-1134131924.html
https://sputnikportal.rs/20211121/nestasica-cipova-za-automobile-sve-do-2023-1131774688.html
https://sputnikportal.rs/20220202/prodaja-hibrida-nadmasila-prodaju-dizelasa-u-evropi-1133891427.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/01/1c/1124490417_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_5cf0f2e2a132086c7decc1dab74db9fa.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
србија – економија, аутомобили
србија – економија, аутомобили
Највећи аутомобилски гигант на свету смањио производњу за 500.000 возила — разлог чипови и корона
11:00 09.02.2022 (Освежено: 00:36 10.02.2022) Корпорација „Тојота мотор“ објавила је данас да је смањила циљану годишњу производњу за још пола милиона возила због недостатка чипова и боловања запослених заражених ковидом.
Компанија ће произвести 8,5 милиона возила у фискалној години која се завршава 31. марта, што је испод раније планираних девет милиона, навео је у саопштењу највећи светски продавац аутомобила, који је забележио пад оперативног профита од 21 одсто у последња три месеца 2021, преноси Ројтерс.
„Не очекујемо да ће се неравнотежа на тржишту чипова брзо решити, а непредвидив је и даљи ток пандемије вируса корона. Сматрамо да ће се неизвесности наставити и у наредној пословној години“, рекао је новинарима званичник „Тојоте“.
Као и други велики глобални произвођачи аутомобила, „Тојота“, која је на почетку компанијске пословне године очекивала да ће произвести 9,3 милиона возила, била је принуђена да смањи производњу јер је пандемија изазвала хаос у светском ланцу снабдевања. То је компанију приморало да среже производне трошкове како би „извукла“ већи профит по возилу.
„Тојотина“ настојања да повећа марже подупрла је снажна тражња на њеним кључним тржиштима као што су Кина, Сједињене Америчке Државе и Европа, што јој је омогућило да подигне цене и смањи подстицаје које нуди, како би намамила купце.
Компанији је такође ишао наруку слабији курс јена који је повећао износ њене зараде у иностранству, прерачунат у домаћој валути.
„Тојота“ је остала при својој процени добити за целу годину од 2,8 билиона јена (24,3 милијарде долара). Оперативни профит компаније од 784,4 милијарде јена (6,79 милијарди долара) у тромесечју октобар-децембар био је већи од просечне прогнозе девет аналитичара које је анкетирала компанија „Рефинитив“, а који су очекивали 716,8 милијарди јена (6,2 милијарде долара),
пренео је „Блиц бизнис“.