ЕКОНОМИЈА

Ауто-индустрија пред историјском кризом: Прети екстремно смањење производње и затварање фабрика

Недостатак неонског гаса и паладијума, односно отежана дистрибуција због ситуације у Украјини довешће до екстремног смањења производње у ауто индустрији, процењују стручњаци.
Sputnik
ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ЧИТАОЦЕ

Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму, а све видео садржаје на платформи „Одиси“ (odysee.com).

Компанија која се бави анализом података у аутомобилској индустрији „СиП глобал мобилити“ очекује да ће несташице које ометају глобалну производњу возила бити актуелне и током целе 2022. пре него што понуда ухвати корак са потражњом почетком 2023. Они наводе да ће се светска производња лаких возила смањити за 2,6 милиона аутомобила обе године, на 81,6 милиона за 2022. и 88,5 милиона јединица за 2023.
Стручњаци СиП-а су као највеће проблеме навели снабдевање украјинским неонским гасом, кључним састојком за производњу чипова, и губитак монтажних каблова из Украјине.
„Поред тога, потпуни губитак руског паладијума представља огроман ризик са потенцијалом да постане највеће ограничење понуде у индустрији“, наводи се у извештају.
„Наш најгори сценарио неочекиваних ситуација показује могућа смањења до четири милиона јединица за ову и следећу годину“, рекао је Марк Фулторп, извршни директор „СиП глобал мобилити“ за предвиђање глобалне производње, преноси РТ.
Криза у Украјини допринела је тешкој позицији произвођача аутомобила, који су се борили са високим ценама због поремећаја повезаних са ковидом, укључујући несташицу полупроводника. Ове недеље велики произвођачи аутомобила најавили су да ће затворити фабрике и даље подизати цене како се проблеми са снабдевањем буду повећавали.
ЕКОНОМИЈА
Велики бизнис на светском тржишту чипова: Куповина вредна шест милијарди долара
ЕКОНОМИЈА
Криза у Украјини врши притисак на ланац снабдевања микрочиповима
Коментар