https://sputnikportal.rs/20220320/auto-industrija-pred-istorijskom-krizom-ekstremno-smanjenje-proizvodnje-preti-zatvaranje-fabrika--1135642134.html
Ауто-индустрија пред историјском кризом: Прети екстремно смањење производње и затварање фабрика
Ауто-индустрија пред историјском кризом: Прети екстремно смањење производње и затварање фабрика
Sputnik Србија
Недостатак неонског гаса и паладијума, односно отежана дистрибуција због ситуације у Украјини довешће до екстремног смањења производње у ауто индустрији... 20.03.2022, Sputnik Србија
2022-03-20T17:39+0100
2022-03-20T17:39+0100
2022-03-20T17:40+0100
економија
свет – економија
свет
економија
аутомобилска индустрија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/19/1134751167_0:68:2560:1508_1920x0_80_0_0_0465987bd2b52b2ba3b071b0b7978805.jpg
Компанија која се бави анализом података у аутомобилској индустрији „СиП глобал мобилити“ очекује да ће несташице које ометају глобалну производњу возила бити актуелне и током целе 2022. пре него што понуда ухвати корак са потражњом почетком 2023. Они наводе да ће се светска производња лаких возила смањити за 2,6 милиона аутомобила обе године, на 81,6 милиона за 2022. и 88,5 милиона јединица за 2023.Стручњаци СиП-а су као највеће проблеме навели снабдевање украјинским неонским гасом, кључним састојком за производњу чипова, и губитак монтажних каблова из Украјине.„Наш најгори сценарио неочекиваних ситуација показује могућа смањења до четири милиона јединица за ову и следећу годину“, рекао је Марк Фулторп, извршни директор „СиП глобал мобилити“ за предвиђање глобалне производње, преноси РТ.Криза у Украјини допринела је тешкој позицији произвођача аутомобила, који су се борили са високим ценама због поремећаја повезаних са ковидом, укључујући несташицу полупроводника. Ове недеље велики произвођачи аутомобила најавили су да ће затворити фабрике и даље подизати цене како се проблеми са снабдевањем буду повећавали.
https://sputnikportal.rs/20220216/veliki-biznis-na-svetskom-trzistu-cipova-kupovina-vredna-sest-milijardi-dolara-1134411425.html
https://sputnikportal.rs/20220307/kriza-u-ukrajini-vrsi-pritisak-na-lanac-snabdevanja-mikrocipovima-1135140243.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/19/1134751167_230:0:2330:1575_1920x0_80_0_0_d4823c849417d49c10b9885809da7a2e.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
свет – економија, свет, економија, аутомобилска индустрија
свет – економија, свет, економија, аутомобилска индустрија
Ауто-индустрија пред историјском кризом: Прети екстремно смањење производње и затварање фабрика
17:39 20.03.2022 (Освежено: 17:40 20.03.2022) Недостатак неонског гаса и паладијума, односно отежана дистрибуција због ситуације у Украјини довешће до екстремног смањења производње у ауто индустрији, процењују стручњаци.
Компанија која се бави анализом података у аутомобилској индустрији „СиП глобал мобилити“ очекује да ће несташице које ометају глобалну производњу возила бити актуелне и током целе 2022. пре него што понуда ухвати корак са потражњом почетком 2023. Они наводе да ће се светска производња лаких возила смањити за 2,6 милиона аутомобила обе године, на 81,6 милиона за 2022. и 88,5 милиона јединица за 2023.
Стручњаци СиП-а су као највеће проблеме навели снабдевање украјинским неонским гасом, кључним састојком за производњу чипова, и губитак монтажних каблова из Украјине.
„Поред тога, потпуни губитак руског паладијума представља огроман ризик са потенцијалом да постане највеће ограничење понуде у индустрији“, наводи се у извештају.
„Наш најгори сценарио неочекиваних ситуација показује могућа смањења до четири милиона јединица за ову и следећу годину“, рекао је Марк Фулторп, извршни директор „СиП глобал мобилити“ за предвиђање глобалне производње,
преноси РТ.
Криза у Украјини допринела је тешкој позицији произвођача аутомобила, који су се борили са високим ценама због поремећаја повезаних са ковидом, укључујући несташицу полупроводника. Ове недеље велики произвођачи аутомобила најавили су да ће затворити фабрике и даље подизати цене како се проблеми са снабдевањем буду повећавали.