Немачка савезна канцеларија за моторна возила јавности је прво понудила објашњење да су многи електрични аутомобили учествовали у саобраћајним несрећама или су због старости отписани, али чињеница да већина електричних аутомобила није старија од десет година, али и подаци о броју саобраћајних несрећа брзо су их демантовали.
Нови, пуно реалнији одговор на аферу понудио је немачки „Шпигл“ који тврди да су аутомобили препродани на другим тржиштима, првенствено у Данској где су пореске стопе на луксузна возила енормно високе.
Будући да купци нових електричних аутомобила у Немачкој могу да добију субвенцију од чак 9.000 евра и да их након шест месеци могу слободно да продају, одговор где је нестало више од 100.000 електричних возила намеће се сам по себи.
Матијас Шмит, оснивач немачког Института Шмит аутомотив рисерч, који је први објавио податке о „несталим возилима“ згрожен је праксом уносне препродаје у иностранству.
„Највећи губитници су немачки порески обвезници који индиректно субвенционишу чист ваздух у градовима изван Немачке. Ови легални трикови нашу земљу коштају стотине милиона евра“, рекао је он.
Овом преваром посебно је „погођена“ компанија „Тесла“.
„До јула ове године у Немачкој је било регистровано 98.000 „Теслиних“ аутомобила, а од 1. јула на путевима је било само 76.690 примерака. То значи да је готово свака четврта „Тесла“ која је први пут регистрована у Немачкој напустила тржиште“, наводи Шмит. Он додаје како савезна влада мора да промени минималан период поседовања електричног возила за које се добијају субвенције и да он уместо шест месеци, мора да буде бар пет година, пише „Ауто клуб“.