https://sputnikportal.rs/20220904/afera-trese-nemacku-gde-je-nestalo-vise-od-100000-elektricnih-automobila-1142161575.html
Афера тресе Немачку: Где је нестало више од 100.000 електричних аутомобила
Афера тресе Немачку: Где је нестало више од 100.000 електричних аутомобила
Sputnik Србија
У последњих десет година (2012.-2022.) у Немачкој је регистровано 890.000 електричних аутомобила, али актуелни подаци Института Шмит аутомотив рисерч откривају... 04.09.2022, Sputnik Србија
2022-09-04T20:00+0200
2022-09-04T20:00+0200
2022-09-04T20:00+0200
економија
економија
свет
свет – економија
магазин
аутомобили
немачка
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/09/04/1142161428_0:134:2560:1574_1920x0_80_0_0_af778da8a6e1f5cc16d75b5bc26135ee.jpg
Немачка савезна канцеларија за моторна возила јавности је прво понудила објашњење да су многи електрични аутомобили учествовали у саобраћајним несрећама или су због старости отписани, али чињеница да већина електричних аутомобила није старија од десет година, али и подаци о броју саобраћајних несрећа брзо су их демантовали.Нови, пуно реалнији одговор на аферу понудио је немачки „Шпигл“ који тврди да су аутомобили препродани на другим тржиштима, првенствено у Данској где су пореске стопе на луксузна возила енормно високе.Будући да купци нових електричних аутомобила у Немачкој могу да добију субвенцију од чак 9.000 евра и да их након шест месеци могу слободно да продају, одговор где је нестало више од 100.000 електричних возила намеће се сам по себи.Матијас Шмит, оснивач немачког Института Шмит аутомотив рисерч, који је први објавио податке о „несталим возилима“ згрожен је праксом уносне препродаје у иностранству.Овом преваром посебно је „погођена“ компанија „Тесла“.„До јула ове године у Немачкој је било регистровано 98.000 „Теслиних“ аутомобила, а од 1. јула на путевима је било само 76.690 примерака. То значи да је готово свака четврта „Тесла“ која је први пут регистрована у Немачкој напустила тржиште“, наводи Шмит. Он додаје како савезна влада мора да промени минималан период поседовања електричног возила за које се добијају субвенције и да он уместо шест месеци, мора да буде бар пет година, пише „Ауто клуб“.
https://sputnikportal.rs/20220901/poznati-evropski-proizvodjac-automobila-menja-logo-zbog-elektrifikacije-i-digitalizacije-video-1141999497.html
https://sputnikportal.rs/20220804/kraj-ere-duge-48-godina-jedan-od-najpopularnijih-automobila-odlazi-u-istoriju-zbog-elektrifikacije-1140678327.html
немачка
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/09/04/1142161428_142:0:2418:1707_1920x0_80_0_0_c6698423f9478a1db7d27ebe57346bba.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
економија, свет, свет – економија, магазин, аутомобили, немачка
економија, свет, свет – економија, магазин, аутомобили, немачка
Афера тресе Немачку: Где је нестало више од 100.000 електричних аутомобила
У последњих десет година (2012.-2022.) у Немачкој је регистровано 890.000 електричних аутомобила, али актуелни подаци Института Шмит аутомотив рисерч откривају да их је у тој земљи остало само 756.517. Дакле, више од 100.000 електричних аутомобила једноставно је нестало.
Немачка савезна канцеларија за моторна возила јавности је прво понудила објашњење да су многи електрични аутомобили учествовали у саобраћајним несрећама или су због старости отписани, али чињеница да већина електричних аутомобила није старија од десет година, али и подаци о броју саобраћајних несрећа брзо су их демантовали.
Нови, пуно реалнији одговор на аферу
понудио је немачки „Шпигл“ који тврди да су аутомобили
препродани на другим тржиштима, првенствено у Данској где су пореске стопе на луксузна возила енормно високе.
Будући да купци нових електричних аутомобила у Немачкој могу да добију субвенцију од чак 9.000 евра и да их након шест месеци могу слободно да продају, одговор где је нестало више од 100.000 електричних возила намеће се сам по себи.
Матијас Шмит, оснивач немачког Института Шмит аутомотив рисерч, који је први објавио податке о „несталим возилима“ згрожен је праксом уносне препродаје у иностранству.
„Највећи губитници су немачки порески обвезници који индиректно субвенционишу чист ваздух у градовима изван Немачке. Ови легални трикови нашу земљу коштају стотине милиона евра“, рекао је он.
Овом преваром посебно је „погођена“ компанија „Тесла“.
„До јула ове године у Немачкој је било регистровано 98.000 „Теслиних“ аутомобила, а од 1. јула на путевима је било само 76.690 примерака. То значи да је готово
свака четврта „Тесла“ која је први пут регистрована у Немачкој напустила тржиште“, наводи Шмит. Он додаје како савезна влада мора да промени минималан период поседовања електричног возила за које се добијају субвенције и да он уместо шест месеци, мора да буде бар пет година,
пише „Ауто клуб“.