Бригадни генерал у пензији Срето Малиновић, некадашњи заменик команданта Ратног ваздухопловства и противваздушне одбране Војске Србије изјавио да је реч о потпуно очекиваном саопштењу у овом тренутку, „са нивоом општости потребним због онога што би Тужилаштво тек требало да предузима“.
Он додаје да је посебно интерсантан део који је радила стручна комисија коју је формирао командант Ратног ваздухопловства, односно део у коме се грешка посаде означава као основни узрок удеса. Као човек који је године провео у систему Ратног ваздухопловства на несрећу гледа као на последицу сплета околности. Под сплетом околности подразумева дешавања од момента захтева да хеликоптер полети, преко издавања задатака посади, до момента кад је дошло до удеса.
Кад је реч о „евентуалној одговорности одређеног броја цивилних лица“, у саопштењу Тужилаштва, Малиновић каже:
„Хоћу да кажем да је ово само један део онога чиме би требало да се бави Тужилаштво и за то је, вероватно, Тужилаштво оставило себи простор оваквим саопштењем. Не бих могао да улазим у ту врсту анализе, али је чињеница да је ту било много више учесника и зато су они названи општим називом — цивили. Ког су типа ти цивили и ког ранга, то је на Тужилаштву да утврди“, закључује Малиновић.
И за главног уредника портала „Tangosix“ Петра Војиновића саопштење Тужилаштва је очекивано. Саопштење је потврда претходних навода у јавности да је посада најодговорнија за пад хеликоптера.
„Међутим, никако овде не можемо говорити о одговорности посаде, јер ако говоримо у контексту њихове грешке — заиста прегрубо причамо. Грешка у летењу у онаквим условима је једноставно прегруб термин, ако је то и била грешка. Наравно да у тачкама два и три саопштења Тужилаштва долазимо до тога да је до те грешке морало доћи, тим ланцем наредби и инструкција. Можемо бити релативно задовољни да се и тај део истиче у саопштењу Тужилаштва“, каже Војиновић.
Он појашњава да је одговорност посаде непосредна, али напомиње да је до несреће дошло у најекстремнијим условима за летење, и да би се цео низ одлука и систем на којем оне почивају морао преиспитати. Под тим подразумева употребу хеликоптера у било каквим цивилним евакуацијама и поставља питање због чега МУП није био у могућности да изврши тај задатак.
Кад је реч о наводима из саопштења Тужилаштва о „евентуалној одговорности одређеног броја цивилних лица“, Војиновић каже да то што је министар назвао генерала, односно команданта бригаде, није прекршај.
„Дакле, то није нешто што је ван процедуре. У том случају се ради паралелно обавештавање уназад — генерал Бандић, у овом случају, враћа ту информацију кроз регуларне канале, што је он и урадио и онда смо добили тада најбржи могући след дојаве информације преко министра. Tо није илегално, али цео тај притисак, цела позадина тог чина и непостојање много бржег и независнијег система је можда проблем у овом случају“, закључује Војиновић.
У несрећи, која се догодила 13. марта ове године, погинули су пилоти мајор Омер Мехић и капетан Милован Ђукарић, механичари заставници Небојша Драјић и Иван Миладиновић, лекар Џевад Љајић, анестетичар Мирослав Веселиновић. Са њима је погинула и беба из новопазарске породице Адемовић.
Шесторица погинулих покушали су да спасу новорођенче, старо свега пет дана, које због одрона на Ибарској магистрали код Богутовца није могло да буде превезено у Београд, а нестајало му је кисеоника. Нажалост, нису успели. Спасавајући туђи, изгубили су своје животе.