Беднов је излагачима из Србије понудио могућност организовања велике националне изложбе у „Експоцентру“, на којој би била представљена не само српска економија, него и култура, историја, традиција.
Србија је важан партнер Русије у европском региону, због чега је циљ да се даље учвршћују и шире инвестиционо-привредне и хуманитарне везе, истакао је Сергеј Беднов током састанка у Привредној комори Србије.
„Српске компаније су осетиле простор који је повећан услед санкција Европске уније Русији, те се учешће на изложбама и сајмовима прехране повећао неколико пута. Није реч само о воћу и поврћу већ и о месу, млеку и млечним производима“, рекао је руководилац московског „Експоцентра“.
Беднов је додао да је национална изложба, коју српским фирмама нуди „Експоцентар“, прилика да се поред разних сектора економије представе и културне и историјске вредности одређене земље, што позитивно утиче на њен пословни маркетинг.
„Национална изложба, за разлику од других изложби, говори не само о економији земље, него и о самој земљи, о њеној прошлости, садашњости и будућности. Због тога очекујемо позитиван одговор од Привредне коморе Србије и Министарства економије Србије како бисмо размотрили сва важна питања у вези с одржавањем такве изложбе у Москви“, навео је Беднов.
Он је додао да је „Експоцентар“ спреман да пружи добре услове за организацију колективних штандова у оквиру изложбених пројеката у сфери намирница и прехрамбене индустрије, иновативних технологија, здравства, лаке индустрије и обраде дрвета.
Руска делегација размениће искуства и с представницима Београдског сајма, као и с представницима разних пословних асоцијација, преко којих ће се повезати с предузимачима и робним произвођачима из Србије.
Потпредседник Привредне коморе Србије Мирослав Милетић је истакао да Србија, поред производа прехрамбене индустрије, има и веома квалитетан софтвер који би могла да извози у Русију.
„Србија има своје брендове и врло квалитетне, високоразвијене индустријске производе, такође. Чак имамо и компаративну предност у многим областима. Сајам попут „Експоцентра“ у Москви, који има око 1,7 милиона посетилаца годишње, као и укупан обрт од 800 милиона долара, за наше сајмове је мисаона именица. Зато морамо добро да организујемо и припремимо наше фирме, заједно са свима који могу да помогну да искористимо наше потенцијале“, рекао је потпредседник ПКС.
Милетић је током састанка с руском делегацијом истакао да спољнотрговинска размена две земље већ четири године бележи раст од 30 одсто годишње, као и да је тај тренд повољан и у првој половини ове године.
Према Милетићевим речима, иако обим производње у Србији у овом тренутку не може да задовољи потребе тржишта многољудних земаља као што су Русија, Индија или Кина, треба подстицати извоз како готових производа тако и технологија и знања.