Московски „Експо центар“ спада у светске сајамске лидере. На површини од 165.000 квадратних метара, у девет павиљона, са 800 милиона долара годишњег промета, држи шесто место у свету по уделу у сајамским изложбама.
Директор овог сајамског гиганта Сергеј Беднов налази се у посети Београду где је посетио Привредну комору Србије, Министарство привреде и Београдски сајам. Циљ посете је, каже Беднов, привлачење српских компанија на сајмове у Русији.
„Хтели бисмо да што више српских компанија учествује на нашим сајмовима и да на тај начин представљају своју робу на руском тржишту. Тим пре што су се појавиле могућности због увођења санкција Русији. Мислим да српски произвођачи треба да искористе могућност да замене оне који су били на руском тржишту, да дођу и активно раде код нас, а сајам управо томе служи“, објашњава он.
Беднов наводи да је делегација „Експо центра“ у Србији водила јако занимљиве разговоре са српским привредницима и да се сада очекују ефекти тих састанака.
Са српске стране дошла је подршка предлогу директора „Експо центра“ за одржавање српске националне изложбе у Москви.
„То не би било само приказивање робе широке потрошње, већ и приказивање културне и историјске традиције Србије, националне кухиње… Да то буде не само комерцијални сајам, већ сајам — празник“, каже Беднов.
Остало је да се одреди термин изложбе, који би, каже Беднов, требало везати за неки догађај као што је посета српских званичника Москви или неки од српских националних празника.