Велики скандал, везан за махинације са издувним гасовима у аутомобилима компаније „Фолксваген“ потресао је немачки бизнис и политички естаблишмент Немачке. По мишљењу специјалиста криза највеће аутомобилске компаније старог континента сада представља највећу претњу за економију Немачке. Он је више опасан за њу него што је грчка криза.
„Неочекивано, ’Фолксваген‘ је постао највећа претња за немачку економију. По размерама претњи она превазилази чак и грчку кризу. Ако у наредним месецима продаја ’Фолксвагенових‘ аутомобила у Америци нагло падне, то ће се негативно одразити не само на компанију, већ и на економију наше земље у целини“, рекао је главни економиста финансијске компаније „ИНГ“ Карстена Брзески.
Прошле године „Фолксваген“ је продао у САД скоро 600 хиљада возила. То је око 6 одсто од укупне продаје, која је у 2014. години износила 9,5 милиона возила.
Агенција за заштиту животне средине САД прети „Фолксвагену“ огромном казном у износу од 18 милијарди долара. Као поређење, ова сума је већа од читавог прошлогодишњег профита предузећа.
У Берлину се плаше, не без основа, да ће скандал са „Фолксвагеном“ дотаћи и друга два представника велике тројке немачких аутомобилских произвођача „Дајмлер“ и „Бе-Ем-Ве“. Немачки лист „Ауто билд“ пише да су проблеми са штетним издувним гасовима пронађени и код „Бе-Ем-Ве Икс3 икс драјв 20д“. Акције компаније су у четвртак пале за 6 одсто. Могуће је да ће у некој мери настрадати и друге немачке аутомобилске компаније.
„Ако продаја аутомобила крене да пада, то ће дотаћи произвођаче, а са њима и читаву економију“, сматра експерт за аутомобилску индустрију Мартин Горниг из Немачког института за економска истраживања.
У аутомобилској индустрији Немачке у 2014. години радило је око 775 хиљада људи, скоро 2 одсто читаве радне снаге земље.
Осим тога, продаја аутомобила је најпрофитабилнији део немачког извоза. Само прошле године извезено је возила у вредности од 200 милијарди евра. То је пети део читавог немачког извоза.
Немачка економија је успела да се избори са кризом у еврозони и засад се успешно бори са последицама успоравања раста кинеске економије. Сада јој предстоји највећа претња, а она долази од — немачке компаније.