Европска титула стигла у Србију — као да вам дају сан у руке (фото)

© Никола МиљковићНикола Миљковић
Никола Миљковић - Sputnik Србија
Пратите нас
Титула европског шампиона на брдским стазама (ЕХЦЦ) стигла је у Србију! После нестварне сезоне и 12 трка, у којима је победио на чак осам, три пута био други и једном трећи, и тако сваку трку завршио на победничком постољу, Николи Миљковићу је и званично уручена награда ФИА (Светске аутомобилске федерације) за најбољег аутомобилисту „на брду“.
© Никола МиљковићНикола Миљковић у Овиједу, са трофејом ФИА за најбољег возача Европе на брдским стазама.
Никола Миљковић у Овиједу, са трофејом ФИА за најбољег возача Европе на брдским стазама.  - Sputnik Србија
Никола Миљковић у Овиједу, са трофејом ФИА за најбољег возача Европе на брдским стазама.

Најмлађи шампион Европе икада проглашен, са само двадесет једном годином је златним словима исписао своје име у историју аутомобилизма. Фантастичном вожњом, од прве трке у Француској, где је оборио и рекорд стазе, до последње у Хрватској, која је и одлучивала о трофеју, Миљковић је побеђивао и знатно искусније возаче, велике тимове са огромним буџетима и апсолутно заслужено освојио трофеј намењен најбољем возачу. Тиме је стао уз раме великанима аутомобилизма  какви су Италијан Ђовани Роси, па чувени Словак Петар Јурена, као и нашем најбољем аутомобилисти Душану Борковићу, који је ово такмичење освојио 2012. године. 

>>> Хрвати фантастично испратили Миљковића после последње трке и победе скандирањем: „Сад си узô трофеј Никола!“ (видео).

„Осећај је изузетан. Када после свег уложеног труда мог тима, пријатеља, без којих ништа од овога не би било, и на крају мог, коначно додирнете трофеј коме сте се надали и који сте очекивали целе године, чини вам се као да вам дају сан у руке. Сада имамо шта да покажемо. То је оно за шта смо се борили, за шта смо уложили сав труд, све знање и новац. Тај трофеј је прави завршетак успешне сезоне“, изјавио је за Спутњик млади шампион Никола Миљковић.

© Тамара МиљковићНикола Миљковић са својим оцем Зораном, без којег постојање "Темпо рејснг тима" не би било замисливо.
Никола Миљковић са својим оцем Зораном, без којег постојање Темпо рејснг тима не би било замисливо. - Sputnik Србија
1/5
Никола Миљковић са својим оцем Зораном, без којег постојање "Темпо рејснг тима" не би било замисливо.
© Тамара МиљковићДва шампиона Европе: Никола Миљковић, први у генерланом пласману и Кристијан Швајгер, први у својој класи.
Два шампиона Европе: Никола Миљковић, први у генерланом пласману и Кристијан Швајгер, први у својој класи са својим наградама. - Sputnik Србија
2/5
Два шампиона Европе: Никола Миљковић, први у генерланом пласману и Кристијан Швајгер, први у својој класи.
© Sputnik / Milan PopovicАустријанац Кристијан Швајгер, највећа конкурецнија Миљковићу у претходној сезони,после последње трке на Бузету, Код Ријеке, Хрватска.
Аустријанац Кристијан Швајгер, највећа конкурецнија Миљковићу  у претходној сезони, после последње трке на Бузету, Код Ријеке, Хрватска. - Sputnik Србија
3/5
Аустријанац Кристијан Швајгер, највећа конкурецнија Миљковићу у претходној сезони,после последње трке на Бузету, Код Ријеке, Хрватска.
© Sputnik / Поповић МиланНикола Миљковић
Никола Миљковић - Sputnik Србија
4/5
Никола Миљковић
© Фото : Никола МиљковићАутомобилиста Никола Миљковић
Аутомобилиста Никола Миљковић - Sputnik Србија
5/5
Аутомобилиста Никола Миљковић
1/5
Никола Миљковић са својим оцем Зораном, без којег постојање "Темпо рејснг тима" не би било замисливо.
2/5
Два шампиона Европе: Никола Миљковић, први у генерланом пласману и Кристијан Швајгер, први у својој класи.
3/5
Аустријанац Кристијан Швајгер, највећа конкурецнија Миљковићу у претходној сезони,после последње трке на Бузету, Код Ријеке, Хрватска.
4/5
Никола Миљковић
5/5
Аутомобилиста Никола Миљковић

О наставку каријере и даљим плановима каже:

„Ако све буде ишло по плану, идуће сезоне ћемо представљати Србију у Европском шампионату на кружним стазама (ЕТЦЦ), које преноси највећи европски спортски канал ’Јуроспорт‘ у 50 земаља света. За сада се још не зна ништа тачно, због финансија које треба обезбедити, али екипа вредно ради на томе да се нађу спонзори и заокружи адекватан буџет за сезону. Надам се да ће ту помоћи и држава, како бисмо заједно Србију представили у најбољем могућем светлу пред Европом. Остаје да повећамо тим који се до сада показао као најбољи у Европи и да наставимо тим путем, и спремимо се да једног дана можда нападнемо и светску титулу. Само уз помоћ државе и јаког спонзорског тима, можемо то да изведемо. Ово је прекретница за моју каријеру. Осећам да је сад прави тренутак да покажем све своје знање и знање целе екипе, јер сам сакупио довољно искуства, видео да могу да се надмећем и са најбољима, а и даље сам јако млад.“

>>> Брдвитим стазама до шампиона Европе на „брду“. Тежак пут младог српског шампиона до остварења сна! (видео)

© Тамара МиљковићПлакат посвећен нашем шампиону на додели награда у Овиједу.
Плакат посвећен нашем шампиону на додели награда у Овиједу. - Sputnik Србија
Плакат посвећен нашем шампиону на додели награда у Овиједу.

Дефинитивно, Никола је показао да може не само да се надмеће са најбољима, него и да их побеђује. И то из трке у трку. И то ради откад је сео за волан тркачког аутомобила са својих непуних 16 година, када ни возачку дозволу није имао. Од тада је пет пута био државни првак, једном освојио дуплу круну, на брдским и кружним стазама, што ни пре ни после њега нико није урадио. Ове године је својој земљи донео европски трофеј, одневши титулу испред далеко богатијих савеза и тимова. Испред далеко искуснијих колега. Показао да му нису потребни савршени услови како би био на крову Европе. Није му потребан ни најјачи буџет, па чак ни нове гуме. Треба му само помоћи да изађе на црту. Да дође на старт и покаже шта зна. А изгледа да од свега најбоље зна — како се побеђује. 

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала