00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Змајева жена“ - прича о Јелени Гатилузио, супрузи деспота Стефана Лазаревића
16:00
30 мин
ВЕСТИ (реприза)
Какав одговор има Москва на уцене Пентагона?
16:30
30 мин
СВЕТ СА СПУТЊИКОМ
Одбројавање пред најважније изборе на свету – шта ће бити дан после
17:00
60 мин
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
Слободан Бркић - очи које на оба света гледају
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Мишљење стручњака уочи почетка школе: Родитељи су већи паничари од деце

CC0 / Pixabay / Родитељска помоћ у раду домаћих задатака
Родитељска помоћ у раду домаћих задатака - Sputnik Србија
Пратите нас
Словеначки клинички психолог Александер Задел истиче два екстрема у родитељству — родитеље са очекивањима, који су веома захтевни и претерано заштитнички настројене родитеље, који дугорочно представљају највећу опасност по децу, јер им не дозвољавају да науче да живе живот и да се носе са тешким ситуацијама.

Задел, који је и директор Института за лични развој „Корпус анима ратио“, рекао је поводом почетка нове школске године да су драматично већи паничари родитељи, док су деца издржљива и углавном школу прихватају као чињеницу, преноси мариборски лист „Вечер“.

Према његовим речима — родитељи, који схватају децу и њихово школовање као лични пројекат, вероватно ће бити анксиозни, јер их очекују разговори о домаћим задацима, учењу, одговорности, резултатима.

„Данас су људи много више вештачки повезани него некада. Под тим мислим на повезаност на друштвеним мрежама, а не на личну повезаност. Тамо се формирају неки општи ставови, уверења и очекивања о томе како би школа, наставници и деца требало да изгледају. На овај начин губи се однос према индивидуалности самог детета, као и према наставницима и школи“, рекао је он.

Како је рекао — данас се мало води рачуна о потенцијалу детета, јер влада мишљење да смо сви способни да постигнемо било шта, само ако то довољно желимо и ако дамо све од себе.

„То су велике глупости“, рекао је он и додао да се притисци на дете, попут приче да ће лоше оцене и то што није најбоље у разреду на његов живот имати лош утицај — пре или касније манифестују, и то управо на детету.

„Зато су деца под великим стресом, а не зато што је школа захтевна“, рекао је Задел.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала