У Привредној комори Србије оцењују да су се потрошачи после ванредног стања вратили редовним куповним навикама и сада углавном купују основне животне намирнице и не праве залихе што је био случај током ванредног стања у марту и априлу, али да је тражња за осталом робом мања.
„Највише купују хлеб, млеко и млечне производе, свеже месо, паковања смрзнутих пекарских производа, и поврћа“, каже секретар Удружења за трговину у ПКС Жарко Малиновић, те додаје да се током јуна и јула бележи раст промета одеће, обуће, трговине аутомобилима, што је практично „стајало“ током ванредног стања.
„Ту видимо помаке, али мимо тога не рачунајући куповину основних животних намирница, у осталим сегментима трговине бележи се пад промета“, наводи Малиновић за Танјуг.
Каже да је приметно да грађани сада опрезније приступају куповини и да се одричу неких ствари које нису неопходна попут, рецимо, обнављања намештаја у домаћинству...
Никица Јовановић из Националне организације потрошача Србије међутим истиче да се тренд куповине грађана није много променио током ванредног стања, а ни сада.
Она каже да имајући у виду жалбе које им стижу највише купује техничка роба, одећа и обућа.
Напомиње да је приметно да се грађани све више опредељују за куповину путем интернета јер је безбеднији вид куповине, имајући у виду ширење вируса корона, а и због тога што по закону имају могућност да врате робу у року од 14 дана ако им не одговара без обавезе да наводе разлоге.
Јовановић саветује грађанима да када наручују робу онлајн провере добро од кога је поручују, јер је важно да продавци буду регистровани за обављање делатности како би могли да се позову на Закон о заштити потрошача, уколико дође до неких проблема у испоруци робе.
Прочитајте још: