Дрвене кашике
Дрвено посуђе за једнократну употребу из руског града Вологда популарно је у Европи, јер је направњено од еколошких материјала: воде, брезе и јасике, без додавања било какве „хемије“.
На тендеру у Немачкој потписан је први уговор у вредности од 20 хиљада евра, а убрзо су интересовање показали и купци из Француске.
Европски парламент је прошле године забранио продају пластичних производа за једнократну употребу, па су зато добродошли руски дрвени тањири, виљушке и кашике.
Вакцина против ковида 19
Русија је прва на свету регистровала вакцину против ковида 19. Прошле године је, према подацима Федералне царинске службе, удео руског извоза лекова порастао за 6,7 одсто.
Вероватно је да ће након масовне производње вакцине против ковида 19 ова цифра порасти још више. Више од 50 земаља заинтересовано је за вакцину „Спутњик V“. Русија је већ договорила испоруку 100 милиона доза вакцине Индији, 50 милиона доза Бразилу, 32 милиона доза Мексику и 25 милиона доза Непалу.
Тоалетни папир
У Русији тржиште санитарних и хигијенских производа непрекидно расте за шест одсто годишње, наводи се у истраживању европске аналитичке групе „Јуромонитор интернешенал“.
Током пандемије ковида 19, потражња за тоалетним папиром се повећала. Услед панике, грађани различитих земаља куповали су годишње залихе хигијенских производа. Према подацима „Статиста.ком“, у Италији је продаја скочила за 140 одсто, у Америци за 60 одсто, у Шпанији за 82 одсто.
А један радник немачке амбасаде у Москви, Мартин, морао је да купи тоалетни папир у Русији, јер у радњама његовог родног града Дизелдорфа није остала ни ролна. У Немачкој 44 одсто увезеног тоалетног папира долази из Русије.
Маске, рукавице, тестови
Због пандемије ковида 19 на списку тражене робе поред тоалетног папира су и маске, рукавице и средства за дезинфекцију.
Кина је била главни продавац респиратора и гумених рукавица, али ове године је низ земаља, укључујући Русију, морало хитно да покрене производњу маски и антисептика. Руски произвођачи су успели да задовоље не само домаће потребе за личном заштитном опремом (ЛЗО), већ и да организују испоруке у друге земље. За месец и по дана Русија је извезла ЛЗО у вредности од 2,5 милијарди рубаља, изјавио је министар индустрије и трговине Денис Мантуров.
Маске и медицинска одела продају се земљама Блиског истока, Србији, Хрватској и Грчкој. Тестови за откривање ковида 19 се извозе у Србију, Бугарску, Аустрију, Египат, Пакистан и Уједињене Арапске Емирате.
Вотка
Руска водка већ вековима не губи на популарности у иностранству.
Према речима председника произвођача алкохолних пића Игора Косарева, извоз вотке у светским размерама процењује се на 40 милијарди долара, од чега 13-14 милијарди долара чине „руски“ брендови („Смирноф“). Руски произвођачи продају вотку у иностранству за 150 милиона долара.
Руска вотка се највише извози у Британију 18,5 одсто, у Немачку 14,8 одсто и у Украјину 10,3 одсто.
Цртани филмови
У свету цртаних филмова већ дуго доминирају „Дизни“ и „Пиксар“, али хит је и енглески цртани „Пепа прасе“ и руски „Маша и медвед“.
Цртани „Маша и медвед“ није познат само на Западу ─ он је преведен на 25 језика. Цртани је 2014-2015.године постао најпопуларнији у Италији. Забавни парк „Леоландиа“ у близини Милана има тематски простор са ликовима из цртаних филмова. У првих десет најпопуларнијих дечијих емисија је „Маша и медвед“, који у Америци 2016. године био као серија „Машине хорор приче“ емитоване на Нетфликсу.
Цртани филм толико воле у Индонезији да се деца тамо све више зову именом Маша. Цртани је 2019. године уврштен у пет најпопуларнијих дечијих емисија на свету према истраживачкој агенцији „Парот Аналитикс“, а 2020. године је био један од пет најпопуларнијих дечијих емисија током пандемије.
„Маша и медвед“ није једини руски цртани филм који је постигао успех у иностранству. Јапанци су се 2001. године на први поглед заљубили у руску „Чебурашку“, а већ 2003. купили су права на овај цртани од „Сојузмултфилма“ на 20 година.
Аутомобили
Руска аутомобилска индустрија се често критикује, али због приступачних цена је популарна. Немачки аутомобилски часопис „АУТО билд“ је 2016. године рангирао 25 најбољих аутомобила на немачком тржишту са ценом до 25 хиљада евра.
Прво место је заузело руско теренско возил „Лада“ 4×4 (бивша „Нива“). Немачки новинари су навели да је реч о „аутомобилу који у тешким условима може много да уради“. Иначе, у совјетско време погон на сва четири точка „Нива“ продавао се чак и у Аустралији и на Новом Зеланду.
Аутомобили марке „Лада“ извозе се у више од 30 земаља. Већина иностране продаје је у Белорусију, Казахстан, али такође постоји интересовање и из Европске уније. Бренд осваја и нова тржишта као што су Куба, Чиле и Тунис.
Аутомобилски гигант „Камаз“ активно продаје своја возила у Индији и Вијетнаму. Британски часопис „Економист“ навео је да је „Камаз“ пример успешног рада на тржиштима у развоју.
Оружје
Према Федералној служби за војно-техничку сарадњу од августа 2020. године, Русија је од почетка године продала оружје у укупном износу од више од седам милијарди долара у више од 40 земаља. Индија и Кина су купиле ракетне системе „С-400“, у току су испоруке у Турску.
Један од најпрепознатљивијих руских брендова у иностранству је „Калашњиков“. Толико је популаран у свету да га други произвођачи редовно копирају. Аутоматске пушке „Калашњиков“ купило је скоро сто земаља. Компанија „Рособоронекспорт“ је у иностранство испоручила преко милион различитих модификација чувене пушке. Русија гради погон за производњу аутоматских пушака „Калашњиков“ у Венецуели, а једна фабрика већ ради у Индији. Разговара се о пројекту постројења и у Саудијској Арабији.
Концерн „Калашњиков“ извози и ракетне системе „Вихр“. Опремљени су суперсоничним ракетама 9М127, које се наводе ласерским снопом.
Антивирусни програми
Две руске компаније за антивирусне софтвере постигле су успех у иностранству. „Лабораторија Касперски“ је један од четири највећа светска произвођача антивирусног софтвера и има представништва у Великој Британији, Кини, Француској, Америци, Немачкој, Румунији, Јапану, Јужној Кореји, Холандији, Пољској, Уједињеним Арапским Емиратима и Канади.
Северна Америка и Европа су током 2016. године чиниле више од 60 одсто прихода ове компаније. Амерички председник Донад Трамп је 2017. године забранио америчким државним компанијама да користе руски антивирусни програм, што је довело до затварања канцеларије „Касперски“ у Њујорку. Производ је и даље популаран у Америци и Европи.
Још један руски антивирусни програм „Др. Веб“ је поред земаља ЗНД познат и у Јапану, Турској и Сирији, али се бори и за друга међународна тржишта.