Мотор ВК-2500П је направила санктпетербуршка компанија „ОДК-Климов“, која је део државне корпорације „Ростех“, на основу мотора ВК-2500.
Мотор има модернизовани систем аутоматског управљања и заштитни систем који обнавља нормалан рад мотора када се заустави, када у њега уђе прашина и када дође до пренапона", известио је „Ростех“.
Испитивања мотора ВК-2500П започета су у октобру 2019. године.
Модернизација мотора ВК-2500 је настала на основу искуства током његове употребе у Сирији. Конструктори су успели да примене решења која омогућавају контролу карактеристика мотора у зависности од специфичних услова рада. У погледу својих техничких могућности и квалитета нов мотор испуњава најсавременије захтеве.
Извршни директор компаније „ОДК-Климов" Александар Ватагин појаснио је да је фабрика већ започела монтажу првих узорака.
„Прави пробој“
Како је објављено на сајту компаније, мотор ВК-2500П способан је да обезбеди повећану поузданост рада хеликоптера у различитим климатским условима. Главна карактеристика новог мотора је употреба заштите од пренапонске струје и употреба модерног руског система за електронску контролу и надгледање као што је ФАДЕК (Фул ауторити диџитал енџин контрол систем).
Конструктори сматрају да управљање новим мотором може да се настави чак и након потпуног искључивања електронике, што повећава сигурност лета.
Хеликоптер Ми-28НМ „Ноћни ловац“ развијен је у конструкторском бироу „Миља“ у сарадњи са Истраживачким институтом Министарства одбране. Нов хеликоптер је добио одличан мотор и пројектован је за извршавање различитих задатака - од извиђања до уништавања копнених и ваздушних циљева.
„Миља“ је средином 2000-их завршио развојни рад на Ми-28Н. Серијски се производи у Ростовском хеликоптерском погону „Роствертол“ од 2006. године. Хеликоптер је тестиран у стварним борбеним условима током операција у Сирији.
Руски војни експерт и пензионисани пуковник Виктор Баранец је рекао да ће мотор ВК-2500П повећати брзину хеликоптера, његову носивост и могућност брзог узлетања.
„Главне предности овог мотора су одрживост и лакоћа управљања. Повећаће борбене карактеристике хеликоптера, као што су окретност и брзина. Аутономни систем управљања омогућава хеликоптеру да дође до базе чак и у случају делимичног отказа мотора“, нагласио је војни експерт Јуриј Кнутов.
Брза замена
Украјина је до 2014. године била главни добављач компонената за моторе хеликоптера, а од те године компанија „ОДК -Климов“ започиње масовну производњу турбоосовинског мотора ВК-2500, претходника ВК-2500П. Током 2017. године произведено је 130 мотора.
У септембру 2019. заменик премијера Јуриј Борисов објавио је да је руски војно-индустријски комплекс решио питање зависности од украјинских мотора за хеликоптере и морнарицу.
Током септембра 2020. године „ОДК-Климов“ је завршио реконструкцију што ће омогућити компанији да повећа производњу мотора типа ТВ3-117, који се користи на хеликоптерима Ми-24 и Ми-14 и производњу мотора ВК-2500 за 30 процената. Укупни производни капацитет компаније омогућава производњу 300 мотора годишње, од чега 250 мотора за хеликоптере.
„Русија има моторе које нема ни једна земља на свету, има генијалне изуме у изради мотора. Још увек постоје проблеми са авионским моторима, али то не спречава Русију да гледа у правцу светског тржишта у наоружању. Русија је само за пет година успела да производњу унапреди и да се ослободи увоза мотора из Украјине“, нагласио је Баранец.
Војни експерт Кнутов сматра да је развој постигнут захваљујући влади која је успела да заустави одлив талентованих младих људи. Овакав приступ је Русији омогућио технолошки искорак не само у конструкцији хеликоптера, већ и у другим областима.