https://sputnikportal.rs/20210613/jermenija-se-zrtvuje-za-evropske-integracije-za-tri-miliona-evra-odrice-se-svog-cuvenog-konjaka-1125593430.html
Јерменија се жртвује за европске интеграције: За три милиона евра одриче се свог чувеног коњака
Јерменија се жртвује за европске интеграције: За три милиона евра одриче се свог чувеног коњака
Sputnik Србија
Европска унија је спремна да дâ Јерменији три милиона евра у замену за одрицање од назива „коњак“ приликом означавања својих алкохолних производа. Овај уступак... 13.06.2021, Sputnik Србија
2021-06-13T13:17+0200
2021-06-13T13:17+0200
2021-10-11T13:50+0200
свет
вести
анализе и мишљења
економија
јерменски коњак
евроинтеграције
бренд
алкохол
пиће
извоз
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/06/0c/1125593335_0:151:1920:1237_1920x0_80_0_0_a839cc678070be94977db90ca7bd965d.jpg
Споразумом о свеобухватном партнерству између Европске уније и Јерменије из 2017. године предвиђено је да се Јерменија одрекне употребе назива „коњак“ који је законски заштићен. Обележје „коњак“ може носити пиће које се производи у француском региону Шарант, где се налази истоимени град. Јерменска влада је већ одобрила финансијски споразум са Европском унијом, за шта ће јој ЕУ доделити три милиона евра. Грант ЕУ Јерменији од три милиона евра за одрицање од назива „коњак“Главно тржиште за извоз коњака из Јерменије је увек била Русија и земље бившег Совјетског Савеза, рекао је економски експерт из Јерменије и дописник јерменске редакције Спутњик Арам Гарегињан. Он је појаснио да према споразуму Јерменије и ЕУ, ова земља мора да уступи називе „јерменски коњак“ и „шампањац“ и да их више не користи. Према споразуму, Јерменији је дато 14 година да се одрекне назива „коњак“ на локалном тржишту и 25 година за престанак коришћења назива у иностранству. Програм ће се финансирати из буџета ЕУ, а контролу над спровођењем програма вршиће Министарство економије Јерменије и делегација ЕУ у Јерменији.Нови назив пића смањује његову финансијску вредност Арам Гарегињан је нагласио да и на руском тржишту Јерменија мора поново да пронађе своје место и позицију са новим називом алкохолног пића. „Сви експерти са којима сам разговарао у Јерменији и Русији кажу да са било каквим другим називом, на пример бренди, јерменски коњак неће имати такву финансијску вредност какву има данас. Са називом ’бренди‘ већ идемо у ниску категорију вредности на руском тржишту и било где у сегменту хотела и ресторана, онлајн трговине, супермаркета и генерално у малопродаји. То је веома озбиљан изазов“, рекао је експерт. Постоји и друга страна медаље, како каже Гарегињан, која није тајна ни за кога. Он појашњава да у Јерменији, па и у Русији такође, јерменски произвођачи жестоког алкохолног пића користе назив „коњак“, не обраћајући увек пажњу на квалитет пића. „Они мисле да ако имају тако јак бренд на терену Русије и бившем СССР-у, то значи да не морају да раде на јачању квалитета. И само један назив може да им донесе новац и извоз, а то је ’коњак‘. Сада када још немају такву заштиту и такав бренд, морају озбиљније да раде на квалитету и маркетингу. То значи да интензитет конкуренције може да допринесе новом квалитету јерменског алкохолног пића“, објаснио је експерт.Европа смањује конкуренцију на тржишту жестоких пићаИнтеграција Јерменије са ЕУ је ограничена чланством ове земље у Евроазијску унију, рекао је Гарегињан. Када је реч о појединачним производима, он појашњава да се током састављања споразума ЕУ консултовала са својим чланицама да би разумела која је роба произведена у Јерменији проблематична у односу на европске брендове. Србија повећала увоз јерменског коњака Иначе, Јерменија је у априлу ратификовала као последња земља Евроазијске уније споразум о слободној трговини са Србијом, који је потписан 25. октобра 2019. године. Споразумом је олакшан и извоз јерменског коњака у Србију, али и српског вињака на тржишта чланица те уније. Арам Гарегињан је рекао да Јерменија извози коњак у малим количинама у Србију, у вредности од неколико десетина хиљада долара. Међутим, како каже, прошле године је повећала ту вредност за четири пута. „Не можемо да кажемо да је то захваљујући Споразуму о слободној трговини који је потписан између Евроазијске уније и Србије, јер је ратификован тек ове године. Али можда ће наши произвођачи бити њихови дистрибутери на Балкану. Добили су неку позитивну поруку да су сада на српском тржишту услови за трговину лакши него раније“, закључио је Гарегињан.
https://sputnikportal.rs/20191205/1121288840.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Татјана Булатовић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/03/12/1124878385_0:0:1275:1275_100x100_80_0_0_0568416ad030ff8a39a48b0f24dc3a6c.jpg
Татјана Булатовић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/03/12/1124878385_0:0:1275:1275_100x100_80_0_0_0568416ad030ff8a39a48b0f24dc3a6c.jpg
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/06/0c/1125593335_0:74:1920:1280_1920x0_80_0_0_9459d50c68c4817b0fcb49ffcf876856.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Татјана Булатовић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/03/12/1124878385_0:0:1275:1275_100x100_80_0_0_0568416ad030ff8a39a48b0f24dc3a6c.jpg
свет, вести, анализе и мишљења, економија, јерменски коњак, евроинтеграције, бренд, алкохол, пиће, извоз, тржиште, русија, европска унија (еу)
свет, вести, анализе и мишљења, економија, јерменски коњак, евроинтеграције, бренд, алкохол, пиће, извоз, тржиште, русија, европска унија (еу)
Јерменија се жртвује за европске интеграције: За три милиона евра одриче се свог чувеног коњака
13:17 13.06.2021 (Освежено: 13:50 11.10.2021) Европска унија је спремна да дâ Јерменији три милиона евра у замену за одрицање од назива „коњак“ приликом означавања својих алкохолних производа. Овај уступак Јерменије би требало да повећа њене шансе за интеграцију са ЕУ, док експерти оцењују да жртвовање једног од главних брендова земље може смањити финансијску вредност овог пића.
Споразумом о свеобухватном партнерству између Европске уније и Јерменије из 2017. године предвиђено је да се Јерменија одрекне употребе назива „коњак“ који је законски заштићен. Обележје „коњак“ може носити пиће које се производи у француском региону Шарант, где се налази истоимени град. Јерменска влада је већ одобрила финансијски споразум са Европском унијом, за шта ће јој ЕУ доделити три милиона евра.
Грант ЕУ Јерменији од три милиона евра за одрицање од назива „коњак“
Главно тржиште за извоз коњака из Јерменије је увек била Русија и земље бившег Совјетског Савеза, рекао је економски експерт из Јерменије и дописник јерменске редакције Спутњик Арам Гарегињан. Он је појаснио да према споразуму Јерменије и ЕУ, ова земља мора да уступи називе „јерменски коњак“ и „шампањац“ и да их више не користи.
„У замену за то, Европска унија даје нашој држави грант од три милиона евра. Тај новац мора да буде искоришћен у складу са условима споразума. У споразуму је фиксирано да за коришћење тог новца треба да буде формирана експертна комисија која ће направити неку врсту плана за даље акције. Односно, како да се створи нови бренд за јерменско жестоко пиће и да се промовише на спољним тржиштима. Међутим, експертна комисија није формирана и још нема плана за даље акције“, истакао је Гарегињан за Спутњик.
Према споразуму, Јерменији је дато 14 година да се одрекне назива „коњак“ на локалном тржишту и 25 година за престанак коришћења назива у иностранству. Програм ће се финансирати из буџета ЕУ, а контролу над спровођењем програма вршиће Министарство економије Јерменије и делегација ЕУ у Јерменији.
Нови назив пића смањује његову финансијску вредност
Арам Гарегињан је нагласио да и на руском тржишту Јерменија
мора поново да пронађе своје место и позицију са новим називом алкохолног пића.
„Сви експерти са којима сам разговарао у Јерменији и Русији кажу да са било каквим другим називом, на пример бренди, јерменски коњак неће имати такву финансијску вредност какву има данас. Са називом ’бренди‘ већ идемо у ниску категорију вредности на руском тржишту и било где у сегменту хотела и ресторана, онлајн трговине, супермаркета и генерално у малопродаји. То је веома озбиљан изазов“, рекао је експерт.
Постоји и друга страна медаље, како каже Гарегињан, која није тајна ни за кога. Он појашњава да у Јерменији, па и у Русији такође, јерменски произвођачи жестоког алкохолног пића користе назив „коњак“, не обраћајући увек пажњу на квалитет пића.
„Они мисле да ако имају тако јак бренд на терену Русије и бившем СССР-у, то значи да не морају да раде на јачању квалитета. И само један назив може да им донесе новац и извоз, а то је ’коњак‘. Сада када још немају такву заштиту и такав бренд, морају озбиљније да раде на квалитету и маркетингу. То значи да интензитет конкуренције може да допринесе новом квалитету јерменског алкохолног пића“, објаснио је експерт.
Европа смањује конкуренцију на тржишту жестоких пића
Интеграција Јерменије са ЕУ је ограничена чланством ове земље у Евроазијску унију, рекао је Гарегињан. Када је реч о појединачним производима, он појашњава да се током састављања споразума ЕУ консултовала са својим чланицама да би разумела која је роба произведена у Јерменији проблематична у односу на европске брендове.
„Јерменски коњак се извози у великим количинама. Очигледно је то највећи проблем за ЕУ. Јерменија извози и шампањац, али у мањој количини. Што се тиче остале робе, она се производи у толико малој количини да то не може да створи проблем за ЕУ и њене произвођаче. На пример, производимо неке врсте европских сирева, али се они испоручују искључиво на домаће тржиште или у врло малим количинама у иностранство. То не представља никакав проблем за европску привреду, за разлику од јерменског коњака којем на руском тржишту парира управо француски коњак“, истакао је експерт.
Србија повећала увоз јерменског коњака
Иначе, Јерменија је у априлу ратификовала као последња земља Евроазијске уније
споразум о слободној трговини са Србијом, који је потписан 25. октобра 2019. године. Споразумом је олакшан и
извоз јерменског коњака у Србију, али и српског вињака на тржишта чланица те уније. Арам Гарегињан је рекао да Јерменија извози коњак у малим количинама у Србију, у вредности од неколико десетина хиљада долара. Међутим, како каже, прошле године је повећала ту вредност за четири пута.
„Не можемо да кажемо да је то захваљујући Споразуму о слободној трговини који је потписан између Евроазијске уније и Србије, јер је ратификован тек ове године. Али можда ће наши произвођачи бити њихови дистрибутери на Балкану. Добили су неку позитивну поруку да су сада на српском тржишту услови за трговину лакши него раније“, закључио је Гарегињан.