https://sputnikportal.rs/20211118/zalihe-tehnicke-robe-u-srbiji-na-izmaku-prodavci-najavljuju-poskupljenje-1131705184.html
Залихе техничке робе у Србији на измаку, продавци најављују поскупљење
Залихе техничке робе у Србији на измаку, продавци најављују поскупљење
Sputnik Србија
Залихе техничке робе у Србији су на минимуму, тврде продавци и додају да ће бити исцрпљене до Нове године. С новим испорукама стићи ће и више цене, најављују... 18.11.2021, Sputnik Србија
2021-11-18T15:40+0100
2021-11-18T15:40+0100
2021-11-18T15:40+0100
економија
економија
србија
поскупљење
техника
србија – економија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/04/16/1125161468_0:150:3107:1898_1920x0_80_0_0_00f07cc0049e3d2d1dfeb554e82d4063.jpg
„Доћи ће до повећања цена. Генерално на тржишту очекивања су од 30 одсто, то је оквирни проценат поскупљења“, каже Зоран Игњатовић, менаџер продаје у "Техномедији".Као разлог за поскупљење наводи се раст цена нафте, пораст трошкова транспорта и проблеми у логистичким ланцима.Несташице технике због полупроводникаПредраг Брујић, из „Гигатрона“, каже да је померање цене производа условило и то што је један контејнер у набавци коштао две до три хиљаде долара, а у овом тренутку чак 18-20 хиљада.„Несташице се најављују, ми се опет трудимо да имамо залихе најтраженијих производа“, додаје Брујић.Производња полупроводника за аутомобиле, техничке уређаје, мобилне телефоне била је, због пандемије, успорена или готово заустављена у Кини током прошле године. И ове године ситуација је слична, али сада због недостатка енергената. Потражња је повећана, а залихе смањене и недовољне.„Пошто енергенти служе као инпути у производњи, а они служе као инпути и у транспорту, логистици и тако даље, значи с једне стране ће то сигурно поскупети. С друге стране, тај транспорт који се обавља у међународној трговини је постао комплекснији, зато што сада имамо мање робе која се шаље и онда је сам тај транспорт скупљи, јер економија обима у транспорту се недовољно користи“, напомиње проф. Предраг Бјелић са Економског факултета у Београду.Огромни губици у аутомобилској индустријиЗбог повећане тражње, смањених залиха, проблема у производњи и скупљег транспорта, процене су да ће аутомобилска индустрија ове године изгубити око 200 милијарди евра због ненаправљених готово осам милиона аутомобила.„У неком претходном периоду осећамо повећану потражњу. Примећујемо доста проблема и изазова у снабдевању, али за сада се добро носимо са тим“, каже Вук Маловић, директор маркетинга „Гранд моторса“.Да би избегле зависност од кинеских произвођача, Америка и Европа планирају већа улагања у индустрију чипова.Док се планови не реализују, нестабилност на тржишту ће осећати потрошачи и то највише на мањим тржиштима попут нашег. Стабилизацију не очекују пре 2023. године, преноси РТС.
https://sputnikportal.rs/20211014/u-svetu-vlada-kolaps-da-li-je-podlegao-i-kragujevacki-fijat-1130680902.html
https://sputnikportal.rs/20211016/potrosaci-budite-oprezni-zbog-nove-prevare--trgovci-lepe-istu-cenu-preko-stare-1130726048.html
https://sputnikportal.rs/20210422/lose-vesti-za-potrosace-evropa-menja-pravilo-o-reklamacijama-da-li-to-i-nas-ceka-1125161557.html
србија
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/04/16/1125161468_188:0:2919:2048_1920x0_80_0_0_0f863626bd49197c59f4097adeb00214.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, србија, поскупљење, техника, србија – економија
економија, србија, поскупљење, техника, србија – економија
Залихе техничке робе у Србији на измаку, продавци најављују поскупљење
Залихе техничке робе у Србији су на минимуму, тврде продавци и додају да ће бити исцрпљене до Нове године. С новим испорукама стићи ће и више цене, најављују трговци.
„Доћи ће до повећања цена. Генерално на тржишту очекивања су од 30 одсто, то је оквирни проценат поскупљења“, каже Зоран Игњатовић, менаџер продаје у "Техномедији".
Као разлог за поскупљење наводи се раст цена нафте, пораст трошкова транспорта и проблеми у логистичким ланцима.
Несташице технике због полупроводника
Предраг Брујић, из „Гигатрона“, каже да је померање цене производа условило и то што је један контејнер у набавци коштао две до три хиљаде долара, а у овом тренутку чак 18-20 хиљада.
„Несташице се најављују, ми се опет трудимо да имамо залихе најтраженијих производа“, додаје Брујић.
Производња полупроводника за аутомобиле, техничке уређаје, мобилне телефоне била је, због пандемије, успорена или готово заустављена у Кини током прошле године. И ове године ситуација је слична, али сада због недостатка енергената. Потражња је повећана, а залихе смањене и недовољне.
„Пошто енергенти служе као инпути у производњи, а они служе као инпути и у транспорту, логистици и тако даље, значи с једне стране ће то сигурно поскупети. С друге стране, тај транспорт који се обавља у међународној трговини је постао комплекснији, зато што сада имамо мање робе која се шаље и онда је сам тај транспорт скупљи, јер економија обима у транспорту се недовољно користи“, напомиње проф. Предраг Бјелић са Економског факултета у Београду.
Огромни губици у аутомобилској индустрији
Због повећане тражње, смањених залиха, проблема у производњи и скупљег транспорта, процене су да ће аутомобилска индустрија ове године изгубити око 200 милијарди евра због ненаправљених готово осам милиона аутомобила.
„У неком претходном периоду осећамо повећану потражњу. Примећујемо доста проблема и изазова у снабдевању, али за сада се добро носимо са тим“, каже Вук Маловић, директор маркетинга „Гранд моторса“.
Да би избегле зависност од кинеских произвођача, Америка и Европа планирају већа улагања у индустрију чипова.
Док се планови не реализују, нестабилност на тржишту ће осећати потрошачи и то највише на мањим тржиштима попут нашег. Стабилизацију не очекују пре 2023. године, преноси РТС.