00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Залихе техничке робе у Србији на измаку, продавци најављују поскупљење

© Sputnik / Сергей Пятаков / Уђи у базу фотографијаПродавница беле технике
Продавница беле технике - Sputnik Србија, 1920, 18.11.2021
Пратите нас
Залихе техничке робе у Србији су на минимуму, тврде продавци и додају да ће бити исцрпљене до Нове године. С новим испорукама стићи ће и више цене, најављују трговци.
„Доћи ће до повећања цена. Генерално на тржишту очекивања су од 30 одсто, то је оквирни проценат поскупљења“, каже Зоран Игњатовић, менаџер продаје у "Техномедији".
Као разлог за поскупљење наводи се раст цена нафте, пораст трошкова транспорта и проблеми у логистичким ланцима.

Несташице технике због полупроводника

Предраг Брујић, из „Гигатрона“, каже да је померање цене производа условило и то што је један контејнер у набавци коштао две до три хиљаде долара, а у овом тренутку чак 18-20 хиљада.
Несташице се најављују, ми се опет трудимо да имамо залихе најтраженијих производа“, додаје Брујић.
Производња полупроводника за аутомобиле, техничке уређаје, мобилне телефоне била је, због пандемије, успорена или готово заустављена у Кини током прошле године. И ове године ситуација је слична, али сада због недостатка енергената. Потражња је повећана, а залихе смањене и недовољне.
„Пошто енергенти служе као инпути у производњи, а они служе као инпути и у транспорту, логистици и тако даље, значи с једне стране ће то сигурно поскупети. С друге стране, тај транспорт који се обавља у међународној трговини је постао комплекснији, зато што сада имамо мање робе која се шаље и онда је сам тај транспорт скупљи, јер економија обима у транспорту се недовољно користи“, напомиње проф. Предраг Бјелић са Економског факултета у Београду.

Огромни губици у аутомобилској индустрији

Због повећане тражње, смањених залиха, проблема у производњи и скупљег транспорта, процене су да ће аутомобилска индустрија ове године изгубити око 200 милијарди евра због ненаправљених готово осам милиона аутомобила.
„У неком претходном периоду осећамо повећану потражњу. Примећујемо доста проблема и изазова у снабдевању, али за сада се добро носимо са тим“, каже Вук Маловић, директор маркетинга „Гранд моторса“.
Да би избегле зависност од кинеских произвођача, Америка и Европа планирају већа улагања у индустрију чипова.
Док се планови не реализују, нестабилност на тржишту ће осећати потрошачи и то највише на мањим тржиштима попут нашег. Стабилизацију не очекују пре 2023. године, преноси РТС.
Фијат Србија - Sputnik Србија, 1920, 14.10.2021
ЕКОНОМИЈА
У свету влада колапс, да ли је подлегао и крагујевачки „Фијат“
Продавница одеће - Sputnik Србија, 1920, 16.10.2021
ЕКОНОМИЈА
Потрошачи, будите опрезни због нове преваре: Трговци лепе исту цену преко старе
Застава Европске уније током протеста подршке Пољском чланству у ЕУ - Sputnik Србија, 1920, 18.11.2021
Лоше вести за потрошаче: Европа мења правило о рекламацијама, да ли то и нас чека
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала