https://sputnikportal.rs/20211121/sinisa-mali-sve-spremno-da-sutra-pocnu-radovi-na-izgradnji-metroa-1131782120.html
Синиша Мали: Све спремно да сутра почну радови на изградњи метроа
Синиша Мали: Све спремно да сутра почну радови на изградњи метроа
Sputnik Србија
Министар финансија Србије Синиша Мали саопштио је да је све спремно да сутра, 22. новембра, званично почну радови на Макишком пољу, на пројекту изградње... 21.11.2021, Sputnik Србија
2021-11-21T14:59+0100
2021-11-21T14:59+0100
2021-11-21T14:59+0100
економија
економија
србија
метро
србија – економија
саобраћај и инфраструктура
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/02/02/1124526025_0:5:841:478_1920x0_80_0_0_ae932cdafc0bb273569f7b4076980459.jpg
„Историјски дан који су чекале генерације наших грађана!“, написао је министар Мали на Инстаграм налогу.Указао је да ће метро који се гради бити најсавременији могући, потпуно аутоматизован, без машиновође.Када у потпуности буде завршена, прва линија метроа ће повезивати Железник и Миријево, биће дугачка 21,1 километра и имаће 21 станицу. Друга линија ће повезивати Бежанију и Миријево, биће дуга 21 километра и имаће 23 станица. Њих две ће се укрштати на Савском тргу.Планирано је да прва линија метроа буде завршена 2028. године, а друга 2030. године.Иначе, увођењем метроа у систем јавног транспорта планирана је реорганизација постојећих линија јавног градског саобраћаја. Трасе метроа су усклађиване са развојем „Бг воза“, а планира се развој четири линије градске железнице и три линије приградске железнице. Тако ћемо имати много здравији град и животну средину, јер ћемо смањити број аутобуса и аутомобила на улицама.То значи да ћемо имати један интегрисан шински систем, који чине метро, трамвај и БГ воз, чиме ће бити решени саобраћајни проблеми у Београду.Мали је указао да развој шинских система у граду има двојаку улогу – да се побољша функционисање саобраћајног система, смањи употреба путничких аутомобила, посебно на оптерећеним правцима и да буде генератор развоја појединих градских праваца и зона.Министар је истакао да је то највећи и један од најважнијих инфраструктурних, капиталних пројеката, који захтева време и стрпљење и да свака фаза, сваки корак који нас води ка метроу морају бити пажљиво планирани и реализовани.Изградња метроа, који је део пројекта „Србија 2025“, олакшаће живот грађанима и допринети здравијем начину превоза људи, а истовремено ће утицати на раст БДП-а Србије, истакао је министар Мали.
https://sputnikportal.rs/20211027/gradjevinski-fakultet-odbija-da-ucestvuje-u-razvoju-metroa-po-postojecem-planu-1131035636.html
србија
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/02/02/1124526025_99:0:742:482_1920x0_80_0_0_a4e45b3d8c41bcef639a5cfcba376743.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, србија, метро, србија – економија, саобраћај и инфраструктура
економија, србија, метро, србија – економија, саобраћај и инфраструктура
Синиша Мали: Све спремно да сутра почну радови на изградњи метроа
Министар финансија Србије Синиша Мали саопштио је да је све спремно да сутра, 22. новембра, званично почну радови на Макишком пољу, на пројекту изградње београдског метроа.
„Историјски дан који су чекале генерације наших грађана!“, написао је министар Мали на Инстаграм налогу.
„Многе власти пре нас су имале у плану изградњу метроа, али нико никада ништа конкретно није урадио по том питању. Ми, са друге стране, већ дуго активно радимо на том капиталном пројекту који је од огромног, стратешког значаја за Град Београд и Републику Србију“, истакао је Мали.
Указао је да ће метро који се гради бити најсавременији могући, потпуно аутоматизован, без машиновође.
Када у потпуности буде завршена,
прва линија метроа ће повезивати Железник и Миријево, биће дугачка 21,1 километра и имаће 21 станицу. Друга линија ће повезивати Бежанију и Миријево, биће дуга 21 километра и имаће 23 станица. Њих две ће се укрштати на Савском тргу.
Планирано је да прва линија метроа буде завршена 2028. године, а друга 2030. године.
Иначе, увођењем метроа у систем јавног транспорта планирана је реорганизација постојећих линија јавног градског саобраћаја.
Трасе метроа су усклађиване са развојем „Бг воза“, а планира се развој четири линије градске железнице и три линије приградске железнице. Тако ћемо имати много здравији град и животну средину, јер ћемо смањити број аутобуса и аутомобила на улицама.
То значи да ћемо имати један интегрисан шински систем, који чине метро, трамвај и БГ воз, чиме ће бити решени саобраћајни проблеми у Београду.
Мали је указао да развој шинских система у граду има двојаку улогу – да се побољша функционисање саобраћајног система, смањи употреба путничких аутомобила, посебно на оптерећеним правцима и да буде генератор развоја појединих градских праваца и зона.
Министар је истакао да је то највећи и један од најважнијих инфраструктурних, капиталних пројеката, који захтева време и стрпљење и да свака фаза, сваки корак који нас води ка метроу морају бити пажљиво планирани и реализовани.
Изградња метроа, који је део пројекта „Србија 2025“, олакшаће живот грађанима и допринети здравијем начину превоза људи, а истовремено ће утицати на раст БДП-а Србије, истакао је министар Мали.