00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
У којој књижевној епохи живимо
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Беба и Лола „Београдски играчки центар“: Енергија међу људима је највећи покретач
16:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пјаф“
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Како изгледа полувековно дружење са гитаром
17:00
30 мин
ЕНЕРГИЈА СПУТЊИКА
Субвенције од 20.000 евра за кров над главом породицама са децом
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Србији недостаје од 7.000 до 10.000 професионалних возача, ускоро промене у образовању кадрова

CC0 / Pixabay / Возач камиона
Возач камиона - Sputnik Србија, 1920, 13.02.2022
Пратите нас
Србија нема довољно професионалних возача, јер све мање људи жели да се бави овим послом. Многи одлазе у иностранство, због већих плата и бољих услова рада, а велики број возача теретњака иде и у заслужену пензију.
У Удружењу превозника терета у међународном друмском саобраћају „Међународни транспорт” подсећају да земљи недостаје између 7.000 до 10.000 оваквих професионалаца, а међу њима су и они који управљају нискотонским возилима, аутобусима, специјалним возилима...
„Дошли смо у позицију да не можемо да превеземо робу коју су произвела предузећа која послују у Србији. Немамо возача већ одавно. Други проблем се односи на обуку кадрова, а то не можемо сами да решимо, без помоћи државе. Зато смо је недавно и затражили. Најављене су промене у школском систему. Досад је било правило да ученик из средње школе излази са Це категоријом, а сада улази у програм да ће излазити са Це и Е категоријом, а то значи да ће моћи да вози и шлепере, а не само мала возила, што је велики помак“, каже за „Политику“ Неђо Мандић, председник удружења.
Он додаје да Закон о безбедности саобраћаја добија важну измену, а то је да ће возачи убудуће моћи и пре навршене 21 године да прођу све додатне обуке, за полагање Е категорије, што досад није било могуће.
„Тиме ће се оспособити за рад. То је био велики проблем, посебно када знамо да је актуелан дефицит те радне снаге. Добили смо уверавање и да ће средње саобраћајне школе моћи да постану центри за обуку возача, а то су досад радили само приватници који су превише скупи. Агенција за безбедност саобраћаја прихватила је наш предлог“, наводи Мандић и додаје да ће то значити убрзано дошколовавање кадра, а већ од септембра очекује се да ће се један број средњих школа укључити у редовну, почетну, али и периодичну обуку за возаче.
„Те обуке неће бити скупе, а донеће добро не само кандидатима, већ и држави која ће стећи обучен нови кадар“, напомиње Мандић.
Србија има између 160.000 и 200.000 возача, подаци су Агенције за безбедност саобраћаја, подсећа он, али је око 20.000 до 30.000 њих у међународном транспорту, док са дипломом возача из клупа годишње изађе око 1.000 нових ученика, што није довољно.
Додатан проблем је и то што су многи возачи и инжењери друмског саобраћаја отишли да раде ван граница Србије.
Посао - Sputnik Србија, 1920, 04.11.2021
ЕКОНОМИЈА
Које послове скоро нико у Србији неће да ради
Такси - Sputnik Србија, 1920, 29.12.2021
ЕКОНОМИЈА
Где су београдски таксисти: Чека се до 45 минута, а нема штрајка, нема велике празничне еуфорије
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала