https://sputnikportal.rs/20220213/srbiji-nedostaje-od-7000-do-10000-profesionalnih-vozaca-uskoro-promene-u-obrazovanju-kadrova-1134299658.html
Србији недостаје од 7.000 до 10.000 професионалних возача, ускоро промене у образовању кадрова
Србији недостаје од 7.000 до 10.000 професионалних возача, ускоро промене у образовању кадрова
Sputnik Србија
Србија нема довољно професионалних возача, јер све мање људи жели да се бави овим послом. Многи одлазе у иностранство, због већих плата и бољих услова рада, а... 13.02.2022, Sputnik Србија
2022-02-13T09:18+0100
2022-02-13T09:18+0100
2022-02-13T09:18+0100
економија
србија – економија
саобраћај и инфраструктура
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/03/1133936126_0:100:1921:1180_1920x0_80_0_0_e1189d112cd68801a76851a43a3a021f.jpg
У Удружењу превозника терета у међународном друмском саобраћају „Међународни транспорт” подсећају да земљи недостаје између 7.000 до 10.000 оваквих професионалаца, а међу њима су и они који управљају нискотонским возилима, аутобусима, специјалним возилима...„Дошли смо у позицију да не можемо да превеземо робу коју су произвела предузећа која послују у Србији. Немамо возача већ одавно. Други проблем се односи на обуку кадрова, а то не можемо сами да решимо, без помоћи државе. Зато смо је недавно и затражили. Најављене су промене у школском систему. Досад је било правило да ученик из средње школе излази са Це категоријом, а сада улази у програм да ће излазити са Це и Е категоријом, а то значи да ће моћи да вози и шлепере, а не само мала возила, што је велики помак“, каже за „Политику“ Неђо Мандић, председник удружења.Он додаје да Закон о безбедности саобраћаја добија важну измену, а то је да ће возачи убудуће моћи и пре навршене 21 године да прођу све додатне обуке, за полагање Е категорије, што досад није било могуће.„Те обуке неће бити скупе, а донеће добро не само кандидатима, већ и држави која ће стећи обучен нови кадар“, напомиње Мандић.Србија има између 160.000 и 200.000 возача, подаци су Агенције за безбедност саобраћаја, подсећа он, али је око 20.000 до 30.000 њих у међународном транспорту, док са дипломом возача из клупа годишње изађе око 1.000 нових ученика, што није довољно.Додатан проблем је и то што су многи возачи и инжењери друмског саобраћаја отишли да раде ван граница Србије.
https://sputnikportal.rs/20211104/koje-poslove-skoro-niko-u-srbiji-nece-da-radi-1131254582.html
https://sputnikportal.rs/20211229/gde-su-beogradski-taksisti-ceka-se-do-45-minuta-a-nema-strajka-nema-velike--praznicne-euforije-1132881006.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/03/1133936126_106:0:1813:1280_1920x0_80_0_0_7203e3bab93809cc554d9e3c8f90a3c0.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
србија – економија, саобраћај и инфраструктура
србија – економија, саобраћај и инфраструктура
Србији недостаје од 7.000 до 10.000 професионалних возача, ускоро промене у образовању кадрова
Србија нема довољно професионалних возача, јер све мање људи жели да се бави овим послом. Многи одлазе у иностранство, због већих плата и бољих услова рада, а велики број возача теретњака иде и у заслужену пензију.
У Удружењу превозника терета у међународном друмском саобраћају „Међународни транспорт” подсећају да земљи недостаје између 7.000 до 10.000 оваквих професионалаца, а међу њима су и они који управљају нискотонским возилима, аутобусима, специјалним возилима...
„Дошли смо у позицију да не можемо да превеземо робу коју су произвела предузећа која послују у Србији. Немамо возача већ одавно. Други проблем се односи на
обуку кадрова, а то не можемо сами да решимо, без помоћи државе. Зато смо је недавно и затражили. Најављене су промене у школском систему. Досад је било правило да ученик из средње школе излази са Це категоријом, а сада улази у програм да ће излазити са Це и Е категоријом, а то значи да ће моћи да вози и шлепере, а не само мала возила, што је велики помак“,
каже за „Политику“ Неђо Мандић, председник удружења.
Он додаје да Закон о безбедности саобраћаја добија важну измену, а то је да ће возачи убудуће моћи и пре навршене 21 године да прођу све додатне обуке, за полагање Е категорије, што досад није било могуће.
„Тиме ће се оспособити за рад. То је био велики проблем, посебно када знамо да је актуелан дефицит те радне снаге. Добили смо уверавање и да ће средње саобраћајне школе моћи да постану центри за обуку возача, а то су досад радили само приватници који су превише скупи. Агенција за безбедност саобраћаја прихватила је наш предлог“, наводи Мандић и додаје да ће то значити убрзано дошколовавање кадра, а већ од септембра очекује се да ће се један број средњих школа укључити у редовну, почетну, али и периодичну обуку за возаче.
„Те обуке неће бити скупе, а донеће добро не само кандидатима, већ и држави која ће стећи обучен нови кадар“, напомиње Мандић.
Србија има између 160.000 и 200.000 возача, подаци су Агенције за безбедност саобраћаја, подсећа он, али је око 20.000 до 30.000 њих у међународном транспорту, док са дипломом возача из клупа годишње изађе око 1.000 нових ученика, што није довољно.
Додатан проблем је и то што су многи возачи и инжењери друмског саобраћаја отишли да раде ван граница Србије.