https://sputnikportal.rs/20220716/cetiri-automobila-se-zapalila-na-novom-auto-putu-u-crnoj-gori-1139973393.html
За само два дана од отварања на ауто-путу у Црној Гори запалила се четири аутомобила
За само два дана од отварања на ауто-путу у Црној Гори запалила се четири аутомобила
Sputnik Србија
Четири аутомобила су се запалила прва два дана од отварања ауто-пута „Принцеза Ксенија“. Шта је узрок, само се нагађа. 16.07.2022, Sputnik Србија
2022-07-16T12:02+0200
2022-07-16T12:02+0200
2022-07-16T12:55+0200
регион
регион – друштво
црна гора
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/06/14/1138859307_0:169:1800:1182_1920x0_80_0_0_63c44ee7fcd30bcd5bd42705b8982ab3.jpg
Да ли је у питању оптерећење већ старих аутомобила (просјек старости већине кола у Црној Гори је петнаест и више година), нагли успон од моста Морачица скоро до Веруше, дуже од петнаестак километара, што оптерећује аутомобиле.Ових дана су и температуре у Црној Гори близу 40 подељака, што доприноси бржем загријавању мотора.Многи од возача први пут возе по ауто-путу. Сва четири аутомобила су се запалила у покрету, срећом нико није страдао нити је повријеђен.Дипломирани инжењер саобраћаја доктор Бошко Матовић каже за Спутњик да су узроци паљења кола током вожње на ауто-путу вишеструки, а то су прије свега старост возног парка, величина подужних нагиба нивелете ауто-пута, климатски услови, и режим вожње.„У структури саобраћајног тока на ауто-путу У Црној Гори најзаступљенија су возила из Црне Горе и земаља из региона, чија је старост већа од просјечне вриједности за земље Европске уније. У Црној Гори просјечна старост путничких је око 17 година, а у земљама Европске уније 11,8 година. Недостаци на возилима могу да доведу до нежељених појавних облика, као што су пожари. Ауто-пут у Црној Гори карактерише већи подужни нагиб нивелета, који су узроковани брдским тереном којим се пружа траса. Према приручницима за пројектовање путева, максималне дозвољене вриједности подужне нивелете за рачунску брзину од 100 км/ч је пет одсто. Ако се на поменута два фактора додају изузетно високе температуре током љетних мјесеци и режим вожње возача који подразумијева брзине које су веће од препоручених, онда се повећава вјероватноћа инцидентних догађаја, какви су пожари на возилима”, каже Матовић.Наш саговорник каже да возачи треба да задовоље основну премису безбједности саобраћаја, а то је да режим вожње прилагоде условима на путу.Једно је вожња по граду, друго по аут-путуПознати подгорички ауто-механичар Срђа Видић примјећује да су сва кола која су се запалила на ауто-путу, старија од петнaест година.Оно што се могло видети са слика на друштвеним мрежама, из медија, ради се о аутомобилима старијим од 15 година. Људи су навикли на вожњу по граду, то није неко оптерећење за аутомобиле, а онда крену на ауто-пут. Ваља поменути да је успон од моста Морачица па до иза Пелевог Бријега, то јест до Веруше, негде, прилично изазован, иако се ради о ауто-путу. Можда возачи и не обрате пажњу при великим брзинама да им се мотор прегрева. Ваљало би направити одређено вештачење. У сваком случају треба прилагодити вожњу аутомобилу, не мора се возити максималном брзином која је дозвољена“, каже Видић за Спутњик.Директор „Монтепута“ Милан Љиљанић апеловао је јуче на возаче да поштују правила вожње на ауто-путу и упозорио да пребрза вожња може довести до паљења мотора аутомобила у покрету.Паљење мотора најчешће се дешава због пребрзе вожње у старијим возилима.Подгоричани због свега овога кажу да би нови аутопут могао пре да носи име Огњене Марије него Принцезе Ксеније.
црна гора
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Бобан Нововић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0c/09/1147606133_347:0:2395:2048_100x100_80_0_0_8c22c9da32c7d4790eb765ae45c40f9a.jpg
Бобан Нововић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0c/09/1147606133_347:0:2395:2048_100x100_80_0_0_8c22c9da32c7d4790eb765ae45c40f9a.jpg
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/06/14/1138859307_0:0:1800:1350_1920x0_80_0_0_7cd1a8d2a3017c2136fcbabf03380d2d.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Бобан Нововић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0c/09/1147606133_347:0:2395:2048_100x100_80_0_0_8c22c9da32c7d4790eb765ae45c40f9a.jpg
регион – друштво, црна гора
регион – друштво, црна гора
За само два дана од отварања на ауто-путу у Црној Гори запалила се четири аутомобила
12:02 16.07.2022 (Освежено: 12:55 16.07.2022) Четири аутомобила су се запалила прва два дана од отварања ауто-пута „Принцеза Ксенија“. Шта је узрок, само се нагађа.
Пратите Спутњик и на летовању
Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com
Да ли је у питању оптерећење већ старих аутомобила (просјек старости већине кола у Црној Гори је петнаест и више година), нагли успон од моста Морачица скоро до Веруше, дуже од петнаестак километара, што оптерећује аутомобиле.
Ових дана су и температуре у Црној Гори близу 40 подељака, што доприноси бржем загријавању мотора.
Многи од возача први пут возе по ауто-путу. Сва четири аутомобила су се запалила у покрету, срећом нико није страдао нити је повријеђен.
Дипломирани инжењер саобраћаја доктор Бошко Матовић каже за Спутњик да су узроци паљења кола током вожње на ауто-путу вишеструки, а то су прије свега старост возног парка, величина подужних нагиба нивелете ауто-пута, климатски услови, и режим вожње.
„У структури саобраћајног тока на ауто-путу У Црној Гори најзаступљенија су возила из Црне Горе и земаља из региона, чија је старост већа од просјечне вриједности за земље Европске уније. У Црној Гори просјечна старост путничких је око 17 година, а
у земљама Европске уније 11,8 година. Недостаци на возилима могу да доведу до нежељених појавних облика, као што су пожари. Ауто-пут у Црној Гори карактерише већи подужни нагиб нивелета, који су узроковани брдским тереном којим се пружа траса. Према приручницима за пројектовање путева, максималне дозвољене вриједности подужне нивелете
за рачунску брзину од 100 км/ч је пет одсто. Ако се на поменута два фактора додају изузетно високе температуре током љетних мјесеци и режим вожње возача који подразумијева брзине које су веће од препоручених, онда се повећава вјероватноћа инцидентних догађаја, какви су пожари на возилима”, каже Матовић.
Наш саговорник каже да возачи треба да задовоље основну премису безбједности саобраћаја, а то је да режим вожње прилагоде условима на путу.
„Потребно је поред редовног техничког прегледа возила, прије путовања провјерити да ли је возило спремно. Возачи веома често немају довољно знања нити могућности да изврше адекватну дијагностику возила, па је неопходно то препустити стручним лицима, односне сервисима. Овакав приступ у великој мјери редукује вјероватноћу појаве нежељених догађаја који могу бити узроковани радом возила”, каже Матовић за Спутњик.
Једно је вожња по граду, друго по аут-путу
Познати подгорички ауто-механичар Срђа Видић примјећује да су сва кола која су се запалила на ауто-путу, старија од петнaест година.
Оно што се могло видети са слика на друштвеним мрежама, из медија, ради се о аутомобилима старијим од 15 година. Људи су навикли на вожњу по граду, то није неко оптерећење за аутомобиле, а онда крену на ауто-пут. Ваља поменути да је успон од моста Морачица па до иза Пелевог Бријега, то јест до Веруше, негде, прилично изазован, иако се ради о ауто-путу. Можда возачи и не обрате пажњу при великим брзинама да им се мотор прегрева. Ваљало би направити одређено вештачење. У сваком случају треба прилагодити вожњу аутомобилу, не мора се возити максималном брзином која је дозвољена“, каже Видић за Спутњик.
Директор „Монтепута“ Милан Љиљанић апеловао је јуче на возаче да поштују правила вожње на ауто-путу и упозорио да пребрза вожња може довести до паљења мотора аутомобила у покрету.
Паљење мотора најчешће се дешава због пребрзе вожње у старијим возилима.
Подгоричани због свега овога кажу да би нови аутопут могао пре да носи име Огњене Марије него Принцезе Ксеније.