https://sputnikportal.rs/20220925/rivian-bi-mogao-za-nas-da-znaci-i-put-do-elektromobila-1143234240.html
Ривиан би могао за нас да значи и пут до електромобила
Ривиан би могао за нас да значи и пут до електромобила
Sputnik Србија
Вест да амерички произвођач електричних аутомобила, Ривиан аутомотив у Београду отвара развојни центар значи да ћемо у аутомобилској индустрији, применом нових... 25.09.2022, Sputnik Србија
2022-09-25T21:59+0200
2022-09-25T21:59+0200
2022-09-25T21:59+0200
економија
економија
србија – економија
србија
сад
аутомобилска индустрија
електрични аутомобил
висока технологија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/09/19/1143307102_0:33:2560:1473_1920x0_80_0_0_1b2e5c24fc2491b811d6407850694ea7.jpg
Потврда да ће Ривиан аутомотив у Београду запослити 200 инжењера и техничара стигла је и од те америчке компаније, пошто је то прво најавио председник Србије Александар Вучић.Ривиан ће у Београду развијати напредне технологијеИз Ривиана су прецизирали да ће се радна места тицати напредних технологија повезаних са аутомобилском индустријом на које возачи могу да се ослоне током управљања аутомобилом. О којим позицијама је реч могуће је сазнати на сајту rivian.com/careers на коме је регрутовање већ почело.Основан 2009. године као стартап, Ривиан је у међувремену израстао у пету највећу аутомобилску компанију на свету која је у 2021. години приходовала 13,5 милијарди долара.Производи електричне теренце и пикапове које је прва пласирала на америчко тржиште и већ прикупила велики број наруџбина. Само је Амазон од Ривиана наручио 100.000 возила до 2030. године. Према писању медија, управо Амазон контролише петину деоница Ривиана па је, како се оцењује, репутација коју на Волстриту ужива власник Амазона Џеф Безос врло атрактиван мамац за инвеститоре.Велика приликаСтанић, који је помоћник директора Сектора за стратешке анализе Привредне коморе Србије (ПКС), сматра да је долазак Ривиана велика прилика за Србију, мада каже да у садашњим геополитичким односима и околностима увек треба бити опрезан када се говорио о реализацији посла. Он за Спутњик објашњава и зашто тај пројекат може да буде од изузетног значаја:Долазак америчке компаније је, сматра наш саговорник, посебно значајан у ситуацији када је Фијатов, односно Стелантисов модел 500Л који се прави у Крагујевцу већ истрошен и више није наш водећи извозни производ, а питање је хоће ли бити новог модела.Повећати вредностСада су, како напомиње, наши водећи извозни производи они који носе мању додату вредност, јер су мањег степена обраде. Највећи извозници су кинеске компаније Зиђин са борским бакром и Хбис група у смедеравској железари. Због тога је, сматра он, потребно повећати додату вредност у аутоиндустрији, односно правити компоненте које су значајно веће технолошке сложености. У једном моменту можда то буде и финални производ, додаје Станић. Он указује на пример Словачке која је је управо на аутиондустрији уздигла своју привреду на висок ниво.„У сваком случају, оно што је битно истаћи је да је по том моделу раста и развоја Србије аутомобилска индустрија апсолутно грана којој треба посветити посебну пажњу, али не у смислу производње једноставнијих компонената које имају нижу додату вредност, него генерално на овај начин као што сада имамо пример Ривиана“, истиче наш саговорник.
србија
сад
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Мира Канкараш Тркља
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112099/17/1120991755_558:0:2606:2048_100x100_80_0_0_3d425c6852a20a25701bd5b2b075179a.jpg
Мира Канкараш Тркља
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112099/17/1120991755_558:0:2606:2048_100x100_80_0_0_3d425c6852a20a25701bd5b2b075179a.jpg
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/09/19/1143307102_278:0:2283:1504_1920x0_80_0_0_a0d94be42358c027aa25daf1299f60b3.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Мира Канкараш Тркља
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112099/17/1120991755_558:0:2606:2048_100x100_80_0_0_3d425c6852a20a25701bd5b2b075179a.jpg
економија, србија – економија, србија, сад, аутомобилска индустрија, електрични аутомобил, висока технологија
економија, србија – економија, србија, сад, аутомобилска индустрија, електрични аутомобил, висока технологија
Ривиан би могао за нас да значи и пут до електромобила
Вест да амерички произвођач електричних аутомобила, Ривиан аутомотив у Београду отвара развојни центар значи да ћемо у аутомобилској индустрији, применом нових технологија, убудуће правити компененте веће вредности него до сада. То је значајно јер у једном тренутку можда будемо радили и финални производ, сматра економски аналитичар Бојан Станић.
Потврда да ће
Ривиан аутомотив у Београду запослити 200 инжењера и техничара стигла је и од те америчке компаније, пошто је то прво најавио
председник Србије Александар Вучић.Ривиан ће у Београду развијати напредне технологије
Из Ривиана су прецизирали да ће се радна места тицати напредних технологија повезаних са аутомобилском индустријом на које возачи могу да се ослоне током управљања аутомобилом. О којим позицијама је реч могуће је сазнати на сајту rivian.com/careers на коме је регрутовање већ почело.
Основан 2009. године као стартап, Ривиан је у међувремену израстао у пету највећу аутомобилску компанију на свету која је у 2021. години приходовала 13,5 милијарди долара.
Производи
електричне теренце и пикапове које је прва пласирала на америчко тржиште и већ прикупила велики број наруџбина. Само је Амазон од Ривиана наручио 100.000 возила до 2030. године. Према писању медија, управо Амазон контролише петину деоница Ривиана па је, како се оцењује, репутација коју на Волстриту ужива власник Амазона Џеф Безос врло атрактиван мамац за инвеститоре.
Станић, који је помоћник директора Сектора за стратешке анализе Привредне коморе Србије (ПКС), сматра да је долазак Ривиана велика прилика за Србију, мада каже да у садашњим геополитичким односима и околностима увек треба бити опрезан када се говорио о реализацији посла. Он за Спутњик објашњава и зашто тај пројекат може да буде од изузетног значаја:
„Оно што је битно истаћи је да је ауто индустрија представљена као грана која има приоритет у индустријском развоју Србије у текућој декади. Она је не само у оквиру те нове индустријске политике, него и стратегије такозване паметне специјализације добила тај приоритет, поред прехрамбене индустрије, информационих технологија и креативне индустрије“.
Долазак америчке компаније је, сматра наш саговорник, посебно значајан у ситуацији када је
Фијатов, односно Стелантисов модел
500Л који се прави у Крагујевцу већ истрошен и
више није наш водећи извозни производ, а питање је хоће ли бити новог модела.
Сада су, како напомиње, наши водећи извозни производи они који носе мању додату вредност, јер су мањег степена обраде. Највећи извозници су кинеске компаније Зиђин са борским бакром и Хбис група у смедеравској железари. Због тога је, сматра он, потребно повећати додату вредност у аутоиндустрији, односно правити компоненте које су значајно веће технолошке сложености. У једном моменту можда то буде и финални производ, додаје Станић. Он указује на пример Словачке која је је управо на аутиондустрији уздигла своју привреду на висок ниво.
„У сваком случају, оно што је битно истаћи је да је по том моделу раста и развоја Србије аутомобилска индустрија апсолутно грана којој треба посветити посебну пажњу, али не у смислу производње једноставнијих компонената које имају нижу додату вредност, него генерално на овај начин као што сада имамо пример Ривиана“, истиче наш саговорник.