- Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Нови аутомобили скупљи 30 одсто, половњаци 21 одсто: Чекање на испоруку из салона до шест месеци

© Sputnik / Лола ЂорђевићКолона аутомобила у смеру ка Београду
Колона аутомобила у смеру ка Београду - Sputnik Србија, 1920, 24.10.2022
Пратите нас
Нови аутомобили у Србији скупљи су у просеку око 30 одсто, а половњаци 21 проценат у односу на прошлу годину. На испоруку четвороточкаша из салона возачи и даље чекају од три до шест месеци, а иста ситуација се очекује и наредне године.
Генерални секретар Српске асоцијације увозника возила и делова Александра Граовац каже да је до септембра продато 22.209 нових путничких аутомобила. Она истиче да је од почетка године први пут забележен значајан раст потражње за еко-возилима, те да су регистрована 124 електрична четвороточкаша. То је, како додаје, 121,43 одсто више него у истом периоду лане. С друге стране, удео аутомобила на дизел и бензин у укупном броју продатих се смањује.
„У првих девет месеци ове године тржиште нових возила је у паду за 4,24 процента у односу на прошлу. Исти је тренд и у окружењу и на читавом тржишту Европе, али је ту проценат пада значајно већи, од 15 до 20 одсто, истиче Граовац.
На нашем тржишту су и даље, како каже, најпродаванији модели „Шкоде“, а следе „Фијат“ и „Тојота“. Она указује да је закључно са августом увезено 92.653 половњака.
Према речима Милана Белина из исте организације, не очекује се стабилизација тржишта ни у 2023, јер ће се и даље чекати месецима на испоруку возила.
Белин наводи да се ништа неће побољшати догодине ни када су цене у питању, јер све утиче на ауто-индустрију. А поскупели су, како додаје, енергенти, транспорт, репроматеријал, руда, челик, алуминијум, пластика... Према његовој оцени, део потрошача се због дугог периода чекања на испоруку новог возила преоријентисао на куповину коришћеног аутомобила.
„Али ни њих нема довољно. Мања понуда нових возила се одражава и на половне, а такође, и они прате тренд раста цена четвороточкаша“, наводи Белин.
Слично оцењују ситуацију и на порталу „Половни аутомобили“. Како истичу, половњаци у Србији у просеку имају за 21 одсто вишу цену него лане, поскупљења ће се наставити, а стабилизација се очекује тек у 2024. години.
„У односу на 2020. раст цена је 29 процената. Скупљи половњаци резултат су пандемије која је донела несташицу микрочипова неопходних за нове аутомобиле, као и дешавања у Украјини. Мање нових возила утицало је и на понуду коришћених, па тако и на цене“, наводи Романа Таков.
У Србији се, како наводи, највише купују половњаци произведени између 2005. и 2010. године. Она истиче да је 80 одсто продатих коришћених возила старије од 10 година, због ниже платежне способности.
„Према нашим истраживањима, четвртина купаца тражи половни ауто од 3.000 до 5.000 евра, затим од две до три хиљаде, а тек онда од 5.000 до 7.000“, каже Таков, пишу Новости.
Унутрашњост аутомобила - Sputnik Србија, 1920, 03.10.2022
ЕКОНОМИЈА
Из аутомобила ће ускоро нестати делови на које су сви навикли – да ли ће нам недостајати?
Колоне возила у оба правца на Новом Београду - Sputnik Србија, 1920, 08.09.2022
ЕКОНОМИЈА
Ценe половњака отишлe у небо, поскупљењу се не назире крај
Фолксвагена аутомобили - Sputnik Србија, 1920, 04.08.2022
ЕКОНОМИЈА
Крај ере дуге 48 година: Један од најпопуларнијих аутомобила одлази у историју због електрификације
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала