- Sputnik Србија, 1920
РУСИЈА
Најновије вести, анализе и занимљивости из Русије и Заједнице независних држава

Медији: Северна Африка „гладна“ нафтних деривата из Русије

© Flickr / CernavodaЗаставе Туниса
Заставе Туниса - Sputnik Србија, 1920, 26.02.2023
Пратите нас
Северноафричке земље су постале незасити купци дизела и осталих нафтних деривата руске производње након што су смањиле куповину од Европе, као и због санкција, а што је изазвало забринутост у ЕУ због могућег заобилажења санкција, пише лист „Волстрит џурнал“.
Мароко је током 2021. године купио око 600 хиљада барела дизела, док је у првом месецу ове године, његов увоз порастао око два милиона барела. Аналитичари очекују да ће за фебруар у земљу стићи још 1,2 милиона барела.
Тунис 2021.године скоро да није купио руске нафтне деривате, али последњих месеци користи бензин, лигроин, дизел и гас, који се обично користе за израду пластике и хемикалија. Тунис је у јануару 2023. године купио 2,8 милиона барела нафтних деривата из Русије, у фебруару се очекује увоз још 3,1 милиона барела. Пораст потражње је забележен и у Египту, Либији и Алжиру.
Повећање увоза руских нафтних деривата у Тунису и Мароку се подударило са повећањем извоза њихових нафтних деривата, што је изазвало сумњу да се мешају и поново извозе производи из Русије. Као што је навео лист, то онемогућава напоре западних земаља да искључе руско гориво из економије.
Северна Африка увози велике количине горива за сопствене потребе, рекао је нафти аналитичар маркетиншке агенције „Кплер“ Виктор Катона.

„Чак и да желите да то регулишете, како бисте то учинили? Ако је нафта помешана и чини 51 одсто нафте из Марока и 49 одсто из Русије, како бисте ви тај проблем проценили?“, пита се директор одељење за истраживање нафте Оксфордског Института за енергетска истраживања Андреас Економу.

Луке Северне Африке су за Русију постале идеално место за извоз производа који су под санкцијама, с обзиром на то да путујући из Балтичког мора руски бродови не проводе много више времена на путу до њих него до лука у Европи, пише лист. Таква ситуација омогућава Русији да се не суочава са значајним повећањем трошкова превоза, као и да се флота не заглави на путу до Азије и других региона.
Потпредседник консултантске компаније „Ристад енерџи“ Хорхе Лео је навео да се услед повећаног увоза руског горива, типични добављачи за Северну Африку су истиснути, што би могло да говори о нижим ценама испорука из Русије.

У Европској унији сматрају да се поновни извоз производа који су под санкцијама одвија и у супротном смеру – из Европе у Русију. Специјални посланик ЕУ за санкције Дејвид О‘Саливен је указао да земље које се налазе у суседству Русије се суочавају са недостатком многих производа, што се подударило са смањењем директног увоза из Европе у Русију.
Руске власти инсистирају на нелигитимности и неефикасности санкција, као и на томе да оне наносе већу штету самим иницијаторима санкција и захтевају укидање мера. Председник Русије Владимир Путин је навео да су санкције непромишљене, а Кремљ сматра да ниједна земља раније није мењала своју политику због санкција.
Заставе Европске уније испред седишта ЕУ у Бриселу - Sputnik Србија, 1920, 26.02.2023
РУСИЈА
Антируске санкције ЕУ наносе штету међународној трговини
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала