00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
Свет настао испод Гогољевог шињела
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
Ауторска емисија Љубинке Милинчић
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 24.01.2022
КУЛТУРА
Рубрика која прати културне феномене и догађаје, ствараоце и личности који својим делом креирају савремену културну сцену у земљи и у свету.

Сажет, згуснут, без празног хода: Зашто је значајно дело Драгослава Михаиловића

© Fotolia / KaraКњиге
Књиге - Sputnik Србија, 1920, 12.03.2023
Пратите нас
Заједно с неколицином писаца своје књижевне генерације и већим бројем млађих стваралаца, Драгослав Михаиловић зачетник је једног од сигурно највиталнијих токова новије српске књижевности – прозе новог стила или стварносно-критичке прозе.
Њоме се на модерним основама обнављала наша књижевност друге половине 20. века, каже за Спутњик Марко Недић, један од приређивача Михаиловићевог дела за Матичину знамениту едицију „Десет векова српске књижевности“.
Говорећи о писцу који је за живота био класик, а чије су се многобројне борбе данас заувек завршиле, Недић потврђује општи став да је реч о аутору који је несумњиво био један од наших најбољих и најцењенијих прозних писаца последњих деценија прошлог и првих двеју деценија садашњег века. О књижевнику који је подједнако значајан као приповедач и романсијер, драмски писац, сценариста али и творац документарне прозе о Голом отоку.
„Његова проза је била и остали сажета, згуснута, без сувишних места,. празног хода, сентименталности и патетике, наметљиве лиризације или наглашеног психологизма тако модерног у време његових стваралачких почетака. Код њега је све у на изглед опорим стилским тоновима и решењима, а у подтексту у непосредном, исповедном, усменом сведочењу у форми исказа о индивидуалном доживљају и виђењу стварности његових књижевних јунака, веома успешно оствариваном у романима Кад су цветале тикве, Петријин венац, Чизмаши, Гори Морава, Злотвори, Треће пролеће и приповеткама Фреде лаку ноћ, Ухвати звезду падалицу, Лов на стенице, Јалова јесен, Преживљвање“.
Отуда, сматра Недић, нимало није необично што је Михаиловићева нарација била таква када се види какав је свет који је описивао и стварност на коју је као приповедач био усредсређен.
„Томе је допринело и његово трагично голооточко и дубоко проживљено животно искуство увек активног писца који је искрено тежио бољем облику стварности.“
Драгослав Михаиловић - Sputnik Србија, 1920, 12.03.2023
КУЛТУРА
Одлазак српског Солжењицина: Шта је Драгослав Михаиловић говорећи о себи открио за Спутњик
Драгослав Михаиловић, српски књижевник и редовни члан САНУ  - Sputnik Србија, 1920, 12.03.2023
КУЛТУРА
Крај једне епохе: Отишао је сведок најдраматичнијег искуства човека 20. века
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала